eMAG отчете продажби за 47.6 млн. лв. по време на "Черен петък"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

eMAG отчете продажби за 47.6 млн. лв. по време на "Черен петък"

eMAG отчете продажби за 47.6 млн. лв. по време на "Черен петък"

Делът на Marketplace партньорите в платформата е 26% от поръчаните стоки и 9% от общия отчетен оборот

5748 прочитания

© Pexels


Най-голямата компания за онлайн търговия в България eMAG е отчела рекордни приходи в тазгодишната си кампания за тъй наречения Черен петък. Платформата и други български сайтове правят разпродажби в петък една седмица преди традиционния Black Friday в САЩ, който е ден след Деня на благодарността - тази година на 27 ноември. Все пак много български търговци имат и продължават промоционалния си период и през тази седмица. Кампанията на друг голям играч на пазара - Ozone.bg, например беше от 20 до 23 ноември.

eMAG, която е собственост на базираната в Южна Африка Naspers, е отбелязала поръчки на обща стойност 47.6 млн. лв. в деня, със 17% повече от 2019 г., когато магазинът отчете 40.8 млн. лв. в рамките на един ден, и 37.2 млн. лв. през 2018 г. Трафикът към платформата се е вдигнал с 9% до общо 2.43 млн. посещения. От тях над 72.65% са направени през мобилни устройства. Общите поръчани стоки онлайн, както от eMAG, така и от 1744 Marketplace партньори на платформата, са 339 812 артикула. От общия им брой делът на Marketplace партньорите е 26% от поръчаните стоки, тоест към 88 000 продукта, както и 9% от общия отчетен оборот или към 4.3 млн. лв., обявиха от eMAG за "Капитал".

Според eMAG кампанията е успяла да привлече и 20 758 изцяло нови клиента, които са направили първите си покупки от платформата. Категориите с най-много поръчки са били "Продукти за дома", "Красота и лична грижа", "Телевизори и аудиосистеми", "ИТ продукти" и "Малки електроуреди". Най-разнообразната поръчка включвала 34 различни продукта, казват от eMAG. Средната стойност на количката при пазаруване пък се е увеличила спрямо 2019 г. с 9% - до 267 лв.

Кампанията е важна за бизнеса на eMAG в България, чиито приходи през българското дружество "Емаг интернешънъл" за миналата година достигнаха 106 млн. лв. През септември компанията отвори и първия си физически магазин тук - в "Сердика център", като целта й е по този начин да разшири още повече присъствието и покритието си в България.

На домашния си пазар в Румъния eMAG проведе Black Friday седмица по-рано от България, за да може да се обслужат поръчките от огромния склад на групата край Букурещ и да не се застъпват двата промоционални периода. Там дружеството отчете приходи за деня от 586 млн. леи (120 млн. евро), със 17% повече от предишната година. Общият брой на поръчаните артикули е надхвърлил 1.7 млн.

Какво търсят българите в eBay

Кампанията на еBay за "Черен петък" ще бъде на 27 ноември, като от компанията обявиха кои са били най-търсените стоки и категории от България за последните три години. Нов часовник Omega за 2695 долара през 2017 г., компютър тип "копач на криптовалути" за 3161 долара през 2018 г. и професионален обектив Canon за 2420 долара през 2019 г. са най-скъпите покупки на българи през последните три години, закупени от eBay по време на предишните промоции. Ръчни часовници, технически продукти (лаптопи, смартфони и аксесоари), и модни находки (дънки, рокли и обувки) са най-популярните категории според общата стойност на закупените стоки. Сред Топ 10 са също предметите, свързани с хобита, спорт и развлекателни дейности (риболовни въдици и макари), електронни четци, видеоигри, показва статистиката на eBay за българския пазар. Челната позиция на "Мобилни и смартфони" през 2017 отстъпва на "Ръчните часовници" през последните две години, но смартфоните остават в топ 3. Според общия брой на закупените продукти от българи по време на "Черен петък" в топ 5 за 2019 г. влизат кейсове и калъфи за телефони, протектори за смартфон екрани, кабели и адаптери, електрически крушки и видео игри, отчита eBay.

Най-голямата компания за онлайн търговия в България eMAG е отчела рекордни приходи в тазгодишната си кампания за тъй наречения Черен петък. Платформата и други български сайтове правят разпродажби в петък една седмица преди традиционния Black Friday в САЩ, който е ден след Деня на благодарността - тази година на 27 ноември. Все пак много български търговци имат и продължават промоционалния си период и през тази седмица. Кампанията на друг голям играч на пазара - Ozone.bg, например беше от 20 до 23 ноември.

eMAG, която е собственост на базираната в Южна Африка Naspers, е отбелязала поръчки на обща стойност 47.6 млн. лв. в деня, със 17% повече от 2019 г., когато магазинът отчете 40.8 млн. лв. в рамките на един ден, и 37.2 млн. лв. през 2018 г. Трафикът към платформата се е вдигнал с 9% до общо 2.43 млн. посещения. От тях над 72.65% са направени през мобилни устройства. Общите поръчани стоки онлайн, както от eMAG, така и от 1744 Marketplace партньори на платформата, са 339 812 артикула. От общия им брой делът на Marketplace партньорите е 26% от поръчаните стоки, тоест към 88 000 продукта, както и 9% от общия отчетен оборот или към 4.3 млн. лв., обявиха от eMAG за "Капитал".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK