"България ер", Wizz Air и Ryanair обжалват увеличените такси на летище София
Най-големите ползватели на аерогарата откриват административни и финансови нередности в ценообразуването (обновена)
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Три жалби са постъпили срещу повишаването на таксите на летище София в Гражданска въздухоплавателна администрация. Възраженията са на "България ер", Wizz Air и Ryanair, като те са публикувани на сайта на ведомството. Това на практика са най-големите ползватели на летището с най-мащабни летателни програми и базирани самолети.
Това се очакваше след като в края на октомври изпълнителният директор на столичната аерогара Владимир Рапонджиев излезе в решение таксите на летището да бъдат силно увеличени. Такса пътник се вдига с 60.3%, такса сигурност с 94.6%, такса шум с 59% и т.н. Завишените такси от аерогарата ще бъдат платени от пътниците, като ще се калкулират в цената на билетите, а има и риск от свиване на полетите и конкуренцията.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
След като превърнаха България в държава със затихващи функции, на герберята най ще им прилича да закрият летище София или да принудят авиопревозвачите да кацат на него по изключение. Иначе адмирации за авиопревозвачите, всяка читава фирма и човек трябва да се изправя срещу беззаконията и кражбите на ГЕРБ. Само на 350 км от София наскоро в европейската част на Турция беше открито огромно летище, което заедно с "Кемал Ататюрк" и "Сабиха Гюкчен" могат да поемат целия въздушен трафик в региона. Това, което може би забави тези процеси е коронавируса.
п.п. След като разбойниците осъществили псевдо прехода в България закриха железниците, наред е нещо друго, защо не въздушната ни връзка с Европа. И дано да успеем да се качим на последния самолет, преди в страната окончателно да се установи трудно управляемата цигания.
Класически пример на корупция - таксите се държат ниски за да бъде летището на загуба и да се оправдае приватизацията и непосредствено преди смяха на собственика таксите се дигат за да може концесионера да задели нещо и за шкафчетата на БХ.
Могат да отидат да се оплачат на арменския поп, или в краен случай на Комисията за защита от конкуренцията, която не видя нищо нередно в това, че избраният за концесионер на Летище София е кандидатът планиращ най-малко инвестиции и с най-малко опит от всички петима участници. Затова гангстерът, който ни управлява, побърза светкавично да подпише концесионния договор през лятото, когато неговия стол се клатеше, за да е сигурен че и този бизнес остава под неговото крило.
Смехория тотална. А на директора фамилията му говори за капацитета му.
интересно за читателя ще бъде ако в статията се цитират по точни суми, а не проценти на увелечиние. Също така да се направи сравнение на новите цени с цените на други летища наблизо, например солун и белград.
Наистина статията на Прокопиев руски олигарх мазен не показа точните цифри нито направи сравнения със световните летища. София е световно летище не е някаква дупка.
Летището в Пловдив е приятно изненадано от новината...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.