Кралството на стрийминга
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кралството на стрийминга

Reuters

Кралството на стрийминга

Disney удари златна мина със стрийминг услугата си Disney+

The Economist
2206 прочитания

Reuters

© Reuters


През 2019 г. Disney обеща на инвеститорите си нова услуга за видеострийминг, която да има между 60 и 90 млн. абонати през 2024 г. Disney+ достигна петгодишната си цел за едва осем месеца. По този начин компанията изпълни плана си за дигитална трансформация, задействан преди три години от Боб Айгър, дългогодишния шеф на Disney, който в момента е председател на медийния гигант.

Усилията в маркетинга, важни за всеки успех, бяха подпомогнати от The Mandalorian, космически уестърн във вселената на Star Wars. Популярността на сериала е такава, че Disney не се справя с търсенето на плюшени играчки с лика на бебе Йода. Пандемията зареди до краен предел индустрията и премахна страховете, че нови услуги като Disney+, HBO Max и Apple TV+ може да имат проблеми с набирането на нови потребители. Карантините означават повече часове за гледане, отбелязва Тим Мълиган от MIDiA Research.

По-сигурен приятел

На фона на затворените училища Disney+ се оказа по-сигурен приятел и от помощник-дроида на бебе Йода. От всички нови стрийминг услуги Disney+, която дебютира в Западна Европа през март, е очевидният победител. Дори така обаче тя не е близо до лидера Netflix, който има над 195 млн. абонати по света и над 70 млн. само в САЩ.

Другите бизнеси на Disney бяха тежко ударени от пандемията. Затворените увеселителни паркове, кина и отменените спортни събития взеха своето. През август Disney обяви, че COVID-19 само за три месеца е изтрил 3.5 млрд. долара от оперативната печалба на звеното за паркове и продукти. Компанията ще отчете ново тримесечие на загуба. И въпреки това възходът на стрийминг услугата помага за защита на цената на акциите на компанията, която е паднала значително по-малко, отколкото при конкурентите.

Пандемията премахна страховете, че нови услуги като Disney+, HBO Max и Apple TV+ може да имат проблеми с набирането на нови потребители.

Успехът на Disney+ поставя и една въпросителна пред компанията - дали изборът на Боб Айгър за негов наследник е бил правилен. Фаворитът за мястото му беше Кевин Мейър, човекът зад Disney+. Вместо това Айгър избра Боб Чапек, талантлив оперативен директор, който управляваше увеселителните паркове на компанията. "Предвид успеха на Disney+ е още по-трудно да разберем защо директорът паркове и забавление получи работата", казва Рич Грийнфилд от LightShed Partners. Мейър напусна Disney през лятото.

Сблъсък на интереси

Дали Чапек ще заложи твърдо на Disney+? Компанията обичайно харчи около 30 млрд. долара на година за съдържане - авторско и чуждо, но тази година задели само 1 млрд. долара за Disney+. Netflix харчи по 15 млрд. долара на година. Богатата библиотека на Disney позволява задържането на по-младата аудитория, но ще са нужни инвестиции за набирането на нови абонати, които търсят оригинални шоута. Инвеститорът активист Third Point иска Disney да спре да изплаща дивидент и да започне да харчи по 3 млрд. долара на година за Disney+.

Disney може да направи повече, ако заложи всичко на стрийминга и изостави текущата си система, в която например филмите с големи бюджети отиват ексклузивно в кината, и вместо това започне да пуска всичко в Disney+. Тогава услугата може да харчи колкото Netflix и да вдигне цената си от 7 долара на месец до над 10 долара.

Така би се получил огромен глобален бизнес, но я има опасността от канибалско изяждане на други части от Disney империята. По-вероятен сценарий е Disney да започне да мести ново съдържание по-бързо към Disney+. Възможна е и комбинация на Disney+ и Hulu, друга успешна стрийминг платформа, която компанията придоби миналата година.

Disney трябва да обяви през декември дали ще харчи повече за съдържание в платформата. Всички очи са насочени към това дали Чапек е толкова оптимистичен за стрийминга, колкото беше и Айгър.

2020, The Economist Newspaper Limited. All rights reserved

През 2019 г. Disney обеща на инвеститорите си нова услуга за видеострийминг, която да има между 60 и 90 млн. абонати през 2024 г. Disney+ достигна петгодишната си цел за едва осем месеца. По този начин компанията изпълни плана си за дигитална трансформация, задействан преди три години от Боб Айгър, дългогодишния шеф на Disney, който в момента е председател на медийния гигант.

Усилията в маркетинга, важни за всеки успех, бяха подпомогнати от The Mandalorian, космически уестърн във вселената на Star Wars. Популярността на сериала е такава, че Disney не се справя с търсенето на плюшени играчки с лика на бебе Йода. Пандемията зареди до краен предел индустрията и премахна страховете, че нови услуги като Disney+, HBO Max и Apple TV+ може да имат проблеми с набирането на нови потребители. Карантините означават повече часове за гледане, отбелязва Тим Мълиган от MIDiA Research.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK