"JYSK България" отчете 21.7% ръст на приходите до 71.8 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"JYSK България" отчете 21.7% ръст на приходите до 71.8 млн. лв.

JYSK

"JYSK България" отчете 21.7% ръст на приходите до 71.8 млн. лв.

Компанията планира да открие 5 нови магазина през 2021

Мара Георгиева
4100 прочитания

JYSK

© JYSK


"JYSK България" отчете 21.7% ръст на приходите до 71.8 млн. лв. за финансовата година, която за датска верига за мебели и стоки за дома е от 1 септември 2019 г. до 31 август 2020 г. Печалбата преди облагане с данъци се е повишила със 105.7% до 8.2 милиона лева. Това са най-добрите финансови резултати за магазини JYSK ("Юск"), откакто стъпват на пазара в България през 2005 г., съобщиха от българското дружество.

Откриване по време на рестрикции

Ограниченията по време на извънредната ситуация през март доведоха до затваряне на пет магазина JYSK за повече от месец, но въпреки пандемията през тази година компанията откри нови обекти в Кюстендил, Казанлък, София, Благоевград, Хасково, като само "JYSK Хасково" бе отворен преди пандемията да започне. С тях магазините на веригата в страната вече са 35 с 325 служители. През декември предстои официално откриване на JYSK в Дупница.

"Изминалите месеци бяха трудни, особено заради създалата се несигурност. Трябваше много бързо да се адаптираме към новата реалност на пандемия. За наша изненада бизнесът продължи да се развива добре, защото хората започнаха да прекарват повече време вкъщи, а много клиенти решиха и да преобзаведат или освежат дома си", обобщи през септември в специално интервю за "Капитал" мениджърът на JYSK за Румъния и България Алекс Брату.

Извънредното положение увеличи онлайн поръчките на компанията, като делът им в зависимост от месеца варира от 6% до 8% от оборота. По време на пандемията процентът е нараснал, а пикът е бил през април и май, отбелязва Алекс Брату.

Средният касов бон във веригата през последната фискална година е 53.30 лв., а топ 3 продуктови категории за изминалите 12 месеца са: вътрешно обзавеждане, градинско обзавеждане и матраци. Топ 3 на продуктите са матрак с пяна Gold F85, бюфет Jungen и фибър възглавница Tronfjellet, посочва Алекс Брату.

Според него събитията от тази година са показали, че бизнес моделът е "добър и включва важни фактори" - възможността за контролиране на количествата стока дори и при непредвидими ситуации, както и разнообразието от варианти за покупка: физически магазини, онлайн чрез "Кликни и вземи" или онлайн поръчка с доставка в търговския обект.

До 50 магазина в страната

Плановете на веригата са да отваря по 5 или 6 магазина в България годишно. "През 2021 отново ще целим 5 магазина. Разбира се, все още има доста несигурност и никой не знае как ще продължи пандемията, нито кога ще се върнем към нормалността. Планираме през следващите 3-4 години да достигнем 50 магазина в България. Но за да го постигнем, нужно е и да намерим подходящите локации за обектите ни. Нашата концепция за магазини е те да са малки, обикновено около 1300 кв.м", коментира за "Капитал" Алекс Брату.

JYSK е международна верига от магазини със скандинавски корени, която предлага всичко за дома. Първият обект е отворен на 2 април в Дания през 1979 г. Днес компанията има близо 3000 магазина в 51 държави. В Германия и Австрия магазините се наричат Dänisches Bettenlager, а в останалата част на света - JYSK.

За финансовата 2019/2020 г. оборотът на групата се е повишил със 7.6%% спрямо финансовата 2018/19 и достига до 4.1 млрд. евро, а печалбата преди облагане с данъци е 489 млн. евро (с 15% повече).

"JYSK България" отчете 21.7% ръст на приходите до 71.8 млн. лв. за финансовата година, която за датска верига за мебели и стоки за дома е от 1 септември 2019 г. до 31 август 2020 г. Печалбата преди облагане с данъци се е повишила със 105.7% до 8.2 милиона лева. Това са най-добрите финансови резултати за магазини JYSK ("Юск"), откакто стъпват на пазара в България през 2005 г., съобщиха от българското дружество.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    fgg1590932097664124 avatar :-|
    Alex DelRio

    Много интересно е, че компании като Jusk или Ikea имат подобен успех в България. В западната част на света, това е евтина и нискоразрядна марка, направена за еднократна употреба, В Щатите, Икеа са нарицателно за пълен боклук. В България, оставяйка настрана качеството, цените им конкурират топ имена в бранша. Сбъркана държава, сбъркан пазар. Както каза CEO на Икеа в едно интервю, на въпрос защо цените им са толкова високи в България - защото минава номера.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.