Европейските складове са пред запълване

Коледа, коронавирусът и заплахата от Brexit без търговско споразумение с ЕС са сред причините свободните площи да намаляват

Разрастването на електронната търговия в резултат на пандемията вече е намалило значително складовото пространство
Разрастването на електронната търговия в резултат на пандемията вече е намалило значително складовото пространство    ©  Reuters
Разрастването на електронната търговия в резултат на пандемията вече е намалило значително складовото пространство
Разрастването на електронната търговия в резултат на пандемията вече е намалило значително складовото пространство    ©  Reuters

За търговците на дребно по света скоро няма да има по-подходящ момент от сегашния да напълнят складовете си. Компаниите имат интерес да държат продуктите си близо до потребителите, особено когато те продължават да купуват рекорден брой артикули онлайн. Освен че им се налага да се запасяват за Коледа и за евентуални затваряния заради коронавируса, Европа и Великобритания скоро ще трябва да се справят и с Brexit. Британските компании внасят възможно най-много стоки в страната преди появата на потенциални пречки през януари, съобщава Reuters. Европейските им колеги пък трупат стоки в паневропейски разпределителни центрове в близост до пристанища като Хамбург и Ротердам.

Платформите за електронна търговия, сред които ZigZag и Global-e, които обслужват Forever 21, Boohoo, Gap, Selfridges и Hugo Boss, твърдят, че около 30-35% от продажбите на британските търговци са за клиенти в континентална Европа. В момента запасите на популярни в Обединеното кралство марки като китайския онлайн магазин Shein или американската марка спортни облекла Under Armour се намират в ЕС, твърди изпълнителният директор на ZigZag Ал Гери.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се