Хипермаркетите HIT в София вече се казват HIT Max. Решението е на новия собственик "Родна земя холдинг", който през септември 2019 г. купи двата търговски обекта в столичните квартали "Младост" и "Люлин".
Двата хипермаркета са основани през 2002 г. от германски инвеститор - Dohle Handelsgruppe Service. От 2008 до 2018 г. тя бяха хронично на загуба, което доведе до продажбата им. Плановете на новия собственик са да запази директния внос на германски продукти, които отличаваха веригата и създадоха много лоялни клиенти. Дългосрочната стратегия на холдинга включва увеличаване на магазините не само в София, но и в страната, стана ясно от коментар на компанията до "Капитал". Новият собственик е част от групата компании, близки до "Химимпорт".
Над 30 000 артикула
В магазините HIT Max има над 30 000 свежи и пакетирани храни от цял свят, биопродукти, месни деликатеси собствено производство, козметика, домашни потреби, стоки за градината. Част от продуктите са директен внос от Германия. "Делът им е близо 20% от общия оборот. Предложенията са във всички продуктови категории - трайни основни храни, деликатесни колбаси, сирена, напитки, стоки за дома и детето, храна и принадлежности за домашни любимци. Доставките са непрекъснати, като количествата тръгват от наш склад в Германия", каза за "Капитал" Боряна Тодорова, управител на HIT Max.
През март т.г. платформата Gladen.bg и хипермаркетите отвориха онлайн магазин Shop.gladen.bg, който предлага над 11 хил. от продуктите на HIT Max и работи на територията на София и региона. Според Боряна Тодорова интересът към онлайн магазина се увеличава. "През ноември делът на онлайн поръчките нарасна на 3 на сто от общите продажби. За нас е показателно, че 90% от клиентите в период от 15 дни след първата поръчка имат поне още една", обобщава тя.
Още магазини, но в бъдеще
През 2019 "ХИТ Хипермаркет" ЕООД - дружеството, през което оперират магазините, отчита 32.6 млн. лв. приходи от продажба - с 1.815 млн. лв. по-малко в сравнение с 2018 въпреки увеличения брой клиенти (със 128 221 повече до 1 242 964) . Според доклада за дейността основната причина е по-ниският среден касов бон. Дружеството обаче излиза на печалба - 36 хил. лв., след загуба от 255 хил. лв. за 2018 г.
"На фона на динамичната обстановка не можем да се ангажираме с прогнози как ще приключи 2020, но се стремим дългосрочно да компенсираме спада, който се е отчитал през последните години на управление на предишния собственик", коментира Боряна Тодорова.
Според нея увеличаването на броя обекти както в София, така и в други градове на страната е логична стъпка. "Това е част и от нашата дългосрочна стратегия за развитие. За момента и на фона на настоящата динамична ситуация около коронакризата не би било удачно да се ангажираме със срокове, но определено такъв тип разширяване на мрежата е част от плановете ни", каза още Тодорова.
Хипермаркетите HIT в София вече се казват HIT Max. Решението е на новия собственик "Родна земя холдинг", който през септември 2019 г. купи двата търговски обекта в столичните квартали "Младост" и "Люлин".
Двата хипермаркета са основани през 2002 г. от германски инвеститор - Dohle Handelsgruppe Service. От 2008 до 2018 г. тя бяха хронично на загуба, което доведе до продажбата им. Плановете на новия собственик са да запази директния внос на германски продукти, които отличаваха веригата и създадоха много лоялни клиенти. Дългосрочната стратегия на холдинга включва увеличаване на магазините не само в София, но и в страната, стана ясно от коментар на компанията до "Капитал". Новият собственик е част от групата компании, близки до "Химимпорт".
5 коментара
Успех! И дано да предлага повече български продукти!
То силата им е точно в това, че наблягат на качествени вносни продукти. Защото българския производител все още не е измислил технология, с която да откъсне корнишона малък и да го консервира в буркан без да е станал 200 г.
Факт е, че откакто ТИМ-аджиите купиха BauMax и го ребрандираха на HomeMax са на печалба. Магазините им обаче като интериор са много зле, особено в сравнение с обновените Praktiker-и.
Помня HIT от старта му - имаше впечатляващо много екзотични плодове и зеленчуци и повече чужди марки. Това е силата, нищо че с годините магазинът се сви буквално наполовина и отдадоха голяма част от площите под наем.
Вероятно вървим към залеза на моловете и големите вериги. Но HIT печели именно разнообразието и продуктите, които няма другаде. Имат добър био и веган избор. Затова продължавам да ходя там, въпреки че в квартала има всички големи вериги.
Дано наистина заявките се изпълнят, а не го побългарят...
До коментар [#1] от "silverman":
Стига с тези български продукти! Аз искам да купувам качествени и разнообразни продукти. Нали затова сме в ЕС. Това с българските продукти вече го преживяхме, особено през Лукановата зима. А на евтин хляб се наядохме (т. е. не всеки ден ядяхме, защото го нямаше!) през Виденовата зима.
Хит са отлична алтернатива на Кауфланд. Конкретно в Младост магазина ми е любим. Не знаех, че са сменили собствеността, но това обяснява (положителните) промени в последно време. Едно предложение - разкарайте всички коли, които не са на посетители, от паркинга...