American Airlines направи първия полет с Boeing 737 MAX след почти две години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

American Airlines направи първия полет с Boeing 737 MAX след почти две години

Авикомпании вече възобновиха поръчките на модела.

American Airlines направи първия полет с Boeing 737 MAX след почти две години

Той е демонстративен и цели да покаже, че самолетът е безопасен за пътниците

2124 прочитания

Авикомпании вече възобновиха поръчките на модела.

© Reuters


American Airlines направи първия полет с модела 737 MAX на Boeing, след като беше спрян от употреба заради две фатални катастрофи. Той беше демонстративен, като целта е авиокомпанията, която е един от най-големите клиенти на Boeing, да докаже, че самолетът е безопасен за пътниците, съобщава Reuters.

Полетът от базата на авиокомпанията в Далас, Тексас, до Тулса, Оклахома, изпревари със седмици първия планиран пътнически полет на American Airlines на 29 декември. Събитието е част от PR усилията на Boeing и авиокомпаниите за възстановяване на имиджа на самолета след рекордната 20-месечна забрана за летене.

От Boeing не коментираха демонстративния полет и обявиха, че на борда няма да присъства техен персонал. Производителят на самолети заяви, че авиокомпаниите ще играят пряка и съществена роля в демонстрациите, чиято цел ще е да докажат на пътниците, че 737 MAX е безопасен.

Най-продаваният самолет на Boeing получи забрана за летене в световен мащаб през март 2019 г., след като две катастрофи за пет месеца убиха общо 346 души. Трагичните събития отбелязаха най-тежката криза в безопасността в индустрията от десетилетия насам и представляваха огромен провал за лидера в американската авиация.

На борда на демонстративния полет, продължил 45 минути, пътуваха репортери, като това е първият случай, в който някой освен регулатори и служители лети на MAX след заземяването му. Миналия месец Федералната авиационна администрация на САЩ разреши полетите на 737 MAX. Бразилският превозвач Gol Linhas Aereas Inteligentes планира подобно събитие за подобрение модел този месец, с надеждата първите пътнически полети на компанията да започнат още следващата седмица, твърди представител на превозвача.

Бепроблемно завръщане

Гладкото и безпроблемно завръщане на 737 MAX във въздуха е жизненоважно за репутацията и финансовото състояние на Boeing, на която проблемите досега й струват 20 млрд. долара. Американският авиопроизводител се готви да следи денонощно всеки полет на модел MAX по света, твърдят източници в индустрията.

Авиокомпаниите и лизинговите компании са похарчили стотици милиарди долари за последното подобрение на модела на 737, който е най-продаваният самолет в света. Но семействата на някои от жертвите на катастрофите в Индонезия и Етиопия протестират срещу връщането на самолета в експлоатация. Те смятат, че компаниите избързват с плановете си за полети с модела, преди да бъде готов окончателният доклад за разследването на втората катастрофа.

Усилията в PR-а на авиокомпаниите са насочени към това да подчертаят подобренията в софтуера на самолета и в обучението на екипажа. Според Федералната авиационна администрация на САЩ именно тези промени елиминират всякакво съмнение относно безопасността на самолета.

American Airlines направи първия полет с модела 737 MAX на Boeing, след като беше спрян от употреба заради две фатални катастрофи. Той беше демонстративен, като целта е авиокомпанията, която е един от най-големите клиенти на Boeing, да докаже, че самолетът е безопасен за пътниците, съобщава Reuters.

Полетът от базата на авиокомпанията в Далас, Тексас, до Тулса, Оклахома, изпревари със седмици първия планиран пътнически полет на American Airlines на 29 декември. Събитието е част от PR усилията на Boeing и авиокомпаниите за възстановяване на имиджа на самолета след рекордната 20-месечна забрана за летене.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK