"Нестле България" отчита употреба на по-малко вода, енергия и пластмаса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нестле България" отчита употреба на по-малко вода, енергия и пластмаса

"Нестле България" отчита употреба на по-малко вода, енергия и пластмаса

На глобално ниво корпорацията иска да постигне нулеви нетни емисии до 2050 г.

Мара Георгиева
2908 прочитания

© Юлия Лазарова


Тази година "Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на софийската си производствена фабрика. Част от средствата са за нова роботизирана поточна линия за KitKat, в резултат на което компанията ще намали загубите, свързани с опаковъчен материал. Инвестицията продължава усилията на българското дружество, свързани обновяване и с грижа за околната среда.

Без отпадъци на сметищата

През 2019 г. дружеството намали употребата на пластмаса с 32 тона, след като спря използването на нерециклируема пластмаса и диспенсърите за вода. Фирмата спести 44 тона хартия, намали значително потреблението на водни ресурси, а от март 2014 г. не депонира отпадъци на сметищата.

За 2020 г. българското дружество отчита 2643 куб. метра по-малко вода на тон продукция, 1487 GJ по-малко енергия на тон продукция, 214 тона по-малко парникови емисии в сравнение с 2016 г., съобщиха за "Капитал" от компанията.

"Въглеродно неутрални" продукти

На глобално ниво Nestlé обяви, че предприема мерки за намаляване наполовина на вредните емисии до 2030 г. и постигане на нулеви нетни емисии до 2050 г., независимо че е в период на бизнес растеж.

Корпорацията вече работи с над 500 хил. земеделски производителя и 150 хил. доставчика и ги подкрепя в прилагането на земеделски технологии, които подобряват здравето на почвата, поддържат и възстановяват разнообразието в екосистемата. В замяна на това Nestlé закупува техните стоки на премиум цени и в по-големи количества и съвместно с тях инвестира в необходими капиталови разходи. Компанията има амбицията до 2030 г. да осигури чрез регенеративно земеделие над 14 млн. тона продукти, осигуряващи необходимите съставки в производството на фирмени храни.

Nestlé очаква през следващите 5 години да завърши преминаването към 100% възобновяема електроенергия в 800 обекта в 187 страни, където оперира.

Световната корпорация увеличава и броя на "въглеродно неутралните" марки. Например бургерът на растителна основа Garden Gourmet, както и Garden of Life ще постигнат въглероден неутралитет до 2022 г. Гамата продукти изцяло на растителна основа Sweet Earth ще постигне същата цел до 2025 г. Nespresso, S.Pellegrino, Perrier и Acqua Panna също поеха ангажимент за постигане на въглероден неутралитет до 2022 г., а останалите брандове от категорията Nestlé Waters ще реализират нулеви емисии до 2025 г., стана ясно от изявления на корпорацията.

Тази година "Нестле България" инвестира 23 млн. лв. в модернизиране на софийската си производствена фабрика. Част от средствата са за нова роботизирана поточна линия за KitKat, в резултат на което компанията ще намали загубите, свързани с опаковъчен материал. Инвестицията продължава усилията на българското дружество, свързани обновяване и с грижа за околната среда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Евалата им, така трябва да се крачи смело към бъдещето!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK