Антоан Брюн: P&G се фокусира върху иновациите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Антоан Брюн: P&G се фокусира върху иновациите

Антоан Брюн: P&G се фокусира върху иновациите

Управляващият директор на P&G за Югоизточна Европа за това как трябва да действаме заедно, за да създадем стойност за потребителите в трудни времена

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2645 прочитания

Каква е равносметката от дейността на компания като Procter & Gamble в трудните времена, предизвикани от пандемията от COVID-19 в глобален мащаб?

Във времена на тревога и несигурност хората все повече се обръщат към тези, на които се доверяват. Не са склонни да поемат никакви рискове, особено по отношение на личната и семейната си безопасност. COVID-19 промени очакванията по отношение на здравето и хигиената. Понастоящем 65% от всички европейци са по-склонни да се замислят за здравето си при вземане на решения в ежедневието си. Що се отнася до традиционните ползи за хигиената и здравето - те достигнаха нови стандарти за чистота и комфорт. В областта на грижите за дома, здравето и хигиената, се обръща повече внимание на превенцията. Ние, в P&G, се озовахме във вихъра на новата реалност. Подновеният интерес на потребителите към дома, чистотата и личната хигиена, съчетан с повишеното търсене на изпитано качество, доведоха до нарастващо потребление на нашите марки. Доброто разбиране на нуждите на потребителите и дългогодишният ни ангажимент да обслужваме тези нужди, като предоставяме продукти с превъзходно качество и на добра цена, никога не са били по-важни. Да изпълняваме и преизпълняваме този ангажимент е наша отговорност.

Каква е стратегията на компания като Procter & Gamble, производител на наложени потребителски стоки за ежедневна употреба като Ariel, Fairy, Always, да развива своите категории в настоящата пандемия?

- От началото на здравната криза P&G се открои като двигател на иновациите и създаването на стойност. Предоставяме на потребителите основни продукти, за да останат в безопасност, добро здраве, както и да подсигурят удобство. Продължихме да откликваме на променящите се нужди на потребителите, като им предоставяхме най-необходимите продукти за ежедневието, които да им помогнат в грижата за себе си, семействата и домовете им. В този контекст имаме силни предложения за продукти в категориите за здраве и хигиена, като перилни препарати, почистващи препарати за бита, препарати за миялни машини, продукти за лична грижа и грижа за бебето. Потребителите се доверяват и разчитат на тях в ежедневието си. Марки като Ariel, Fairy, Pampers, Always, Oral B са признати за отлично действие и стойност. Това е изключително ценно в настоящите предизвикателни времена, когато хората не биха си позволили да експериментират или рискуват с нещо по-евтино или с по-ниско качество. Имаме късмета да предлагаме утвърдени марки във всяка категория и продукти, които потребителите разпознават веднага по рафтовете в магазините. В настоящия контекст P&G се фокусира върху иновациите. Всичко започва от това, че никога не изместваме вниманието си от нашите клиенти. Вслушвайки се в тях, разбираме техните променящи се нужди, желания, както и какво ценят. Благодарение на водещите технологии сме в състояние да останем близо до хората, като събираме всякакви данни: какво правят днес, за какви проблеми споделят. По този начин сме в крак с растящите им нужди и предлагаме не само решения, но и иновации, които да им помогнат да се справят с настоящата реалност.

Какъв е подходът на компанията по отношение на иновациите? Кои са най-добрите и най-необходими нововъведения във всяка една категория на Procter&Gamble? Кой е най-продаваният иновативен продукт на Procter&Gamble на местния пазар в България?

- Насочените към потребителя иновации са основният двигател за това фирмите да печелят, икономиките да растат, а обществата да благоденстват. И това е много вярно за нашия пазар тук, в България, където има капацитет за растеж в нашите категории, близък до нивата в Западна Европа. Българските потребители са много рационални и чувствителни към качеството на продуктите, а същевременно търсят иновации, когато пазаруват. Знаем, че сътрудничейки си тясно с нашите партньори в търговската мрежа и използвайки основаните си на данни познания за потребители и купувачи, инвестираме в пробивни иновации на най-добра цена. По този начин не само можем да зарадваме потребителите, но и да спомогнем за постигането на устойчив растеж на продуктовите категории. Нека дам няколко примера за съдържателни иновации, които сме предоставили на нашите потребители наскоро.
На първо място, въвеждаме иновации в марките си. Повече от всякога потребителите търсят абсолютна чистота във всичко, до което се докосва семейството им, включително прането. Знаем, че те винаги оценяват почистването, въз основа на това, което виждат, например: "ако петното не се вижда с просто око, дрехата сигурно е чиста". Но повечето петна са под формата на невидима нечистотия и когато не се отстранят правилно с изпирането, с времето се натрупват. Нужен е по-добър препарат, за да се разградят тези петна още с първото изпиране - особено при пране със студена вода. Новите капсули Ariel Allin1 PODS осигуряват дълбоко почистване, премахване на видимите петна, както и на невидимата мръсотия, поради новата изключителна технология, наречена Purezyme.Друг пример са пелените гащички Pampers Pants. Новата ни иновация позволява още по-лесно слагане и сваляне, а системата 360° Fit помага за предотвратяване на протичанията през нощта за спокоен сън на бебетата. Има гъвкаво коланче, което се адаптира към коремчето на бебето, а абсорбиращият център поема влагата незабавно.

Второ, въвеждаме иновации в продажбата. Във времена, в които пандемията наруши моделите на пазаруване, ние продължихме да осъществяваме ангажимента си за създаването на безпроблемно пазаруване за нашите клиенти. Независимо от мястото на продажба - било то онлайн или офлайн -се стремим да предоставяме превъзходно обслужване и стойност. Работим в тясно сътрудничество с търговците на дребно, за да гарантираме, че иновациите са видими в магазина, а посланието за ползите от продукта е ясно. Адаптираме присъствието си към новия контекст и новите навици за пазаруване, за да осигурим по-добра видимост и бърза реакция на повишеното търсене на нашите продукти.

И трето, подкрепяме иновациите със смислена комуникация и търговски кампании. Освен качеството на продуктите, целим да дадем и добавена стойност чрез комуникация относно хигиената, здравето, безопасността и устойчивостта. В допълнение към ползите от продуктите наблягаме и на социалните ценности. Така придаваме стойност на покупката. Ние сме сред малкото компании, които увеличиха разходите си за медии по време на пандемията с цел да предоставим подходяща и съдържателна комуникация на нашите потребители. Посланията ни достигат до потребителите с помощта на медии и комуникация в магазините. В сътрудничество с нашите партньори от търговската мрежа разработваме и изпълняваме кампании, за да вдъхнем живот на иновациите ни.

Какви са приоритетите и плановете на Procter&Gamble за българския пазар? Какви са, според вас, предизвикателствата и възможностите във времена на пандемия?

- Иновациите са още по-голям катализатор на растежа в тези предизвикателни времена. В P&G считаме, че растежът е правилният отговор за излизане от всяка криза, дори по-силни от преди. Опитът ни показва, че по време на криза, растежът не само че е възможен, но и подхранването му е най-ефективната стратегия за облекчаване на последиците от всяко сътресение. В тези времена всички ние се стремим да дадем нов тласък на растежа и да рестартираме местните си икономики.В тази връзка секторът на бързооборотните потребителски стоки е основен двигател на икономиката, тъй като предприятията за потребителски стоки ежедневно достигат до милиони хора - пряко и косвено. От началото на здравната криза водещи компании като P&G се откроиха като двигатели на иновациите и създаването на стойност, предоставящи на потребителите стоки от първа необходимост, за да останат в безопасност, добро здраве, както и да подсигурят удобство. Ние продължихме да реагираме бързо и гъвкаво на променящите се нужди на потребителите и на натиска във веригата на доставките. Продължихме да растем въпреки трудната среда, помагайки на местните икономики да се стабилизират. Докато водим този разговор, повече от 2000 учени на P&G изобретяват продуктите, от които потребителите ще се нуждаят в един променящ се свят, докато стратезите на марките ни коват бъдещето на бързооборотните потребителски стоки.

Каква е равносметката от дейността на компания като Procter & Gamble в трудните времена, предизвикани от пандемията от COVID-19 в глобален мащаб?

Във времена на тревога и несигурност хората все повече се обръщат към тези, на които се доверяват. Не са склонни да поемат никакви рискове, особено по отношение на личната и семейната си безопасност. COVID-19 промени очакванията по отношение на здравето и хигиената. Понастоящем 65% от всички европейци са по-склонни да се замислят за здравето си при вземане на решения в ежедневието си. Що се отнася до традиционните ползи за хигиената и здравето - те достигнаха нови стандарти за чистота и комфорт. В областта на грижите за дома, здравето и хигиената, се обръща повече внимание на превенцията. Ние, в P&G, се озовахме във вихъра на новата реалност. Подновеният интерес на потребителите към дома, чистотата и личната хигиена, съчетан с повишеното търсене на изпитано качество, доведоха до нарастващо потребление на нашите марки. Доброто разбиране на нуждите на потребителите и дългогодишният ни ангажимент да обслужваме тези нужди, като предоставяме продукти с превъзходно качество и на добра цена, никога не са били по-важни. Да изпълняваме и преизпълняваме този ангажимент е наша отговорност.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK