Каква е равносметката от дейността на компания като Procter & Gamble в трудните времена, предизвикани от пандемията от COVID-19 в глобален мащаб?
Във времена на тревога и несигурност хората все повече се обръщат към тези, на които се доверяват. Не са склонни да поемат никакви рискове, особено по отношение на личната и семейната си безопасност. COVID-19 промени очакванията по отношение на здравето и хигиената. Понастоящем 65% от всички европейци са по-склонни да се замислят за здравето си при вземане на решения в ежедневието си. Що се отнася до традиционните ползи за хигиената и здравето - те достигнаха нови стандарти за чистота и комфорт. В областта на грижите за дома, здравето и хигиената, се обръща повече внимание на превенцията. Ние, в P&G, се озовахме във вихъра на новата реалност. Подновеният интерес на потребителите към дома, чистотата и личната хигиена, съчетан с повишеното търсене на изпитано качество, доведоха до нарастващо потребление на нашите марки. Доброто разбиране на нуждите на потребителите и дългогодишният ни ангажимент да обслужваме тези нужди, като предоставяме продукти с превъзходно качество и на добра цена, никога не са били по-важни. Да изпълняваме и преизпълняваме този ангажимент е наша отговорност.
Каква е стратегията на компания като Procter & Gamble, производител на наложени потребителски стоки за ежедневна употреба като Ariel, Fairy, Always, да развива своите категории в настоящата пандемия?
- От началото на здравната криза P&G се открои като двигател на иновациите и създаването на стойност. Предоставяме на потребителите основни продукти, за да останат в безопасност, добро здраве, както и да подсигурят удобство. Продължихме да откликваме на променящите се нужди на потребителите, като им предоставяхме най-необходимите продукти за ежедневието, които да им помогнат в грижата за себе си, семействата и домовете им. В този контекст имаме силни предложения за продукти в категориите за здраве и хигиена, като перилни препарати, почистващи препарати за бита, препарати за миялни машини, продукти за лична грижа и грижа за бебето. Потребителите се доверяват и разчитат на тях в ежедневието си. Марки като Ariel, Fairy, Pampers, Always, Oral B са признати за отлично действие и стойност. Това е изключително ценно в настоящите предизвикателни времена, когато хората не биха си позволили да експериментират или рискуват с нещо по-евтино или с по-ниско качество. Имаме късмета да предлагаме утвърдени марки във всяка категория и продукти, които потребителите разпознават веднага по рафтовете в магазините. В настоящия контекст P&G се фокусира върху иновациите. Всичко започва от това, че никога не изместваме вниманието си от нашите клиенти. Вслушвайки се в тях, разбираме техните променящи се нужди, желания, както и какво ценят. Благодарение на водещите технологии сме в състояние да останем близо до хората, като събираме всякакви данни: какво правят днес, за какви проблеми споделят. По този начин сме в крак с растящите им нужди и предлагаме не само решения, но и иновации, които да им помогнат да се справят с настоящата реалност.
Какъв е подходът на компанията по отношение на иновациите? Кои са най-добрите и най-необходими нововъведения във всяка една категория на Procter&Gamble? Кой е най-продаваният иновативен продукт на Procter&Gamble на местния пазар в България?
- Насочените към потребителя иновации са основният двигател за това фирмите да печелят, икономиките да растат, а обществата да благоденстват. И това е много вярно за нашия пазар тук, в България, където има капацитет за растеж в нашите категории, близък до нивата в Западна Европа. Българските потребители са много рационални и чувствителни към качеството на продуктите, а същевременно търсят иновации, когато пазаруват. Знаем, че сътрудничейки си тясно с нашите партньори в търговската мрежа и използвайки основаните си на данни познания за потребители и купувачи, инвестираме в пробивни иновации на най-добра цена. По този начин не само можем да зарадваме потребителите, но и да спомогнем за постигането на устойчив растеж на продуктовите категории. Нека дам няколко примера за съдържателни иновации, които сме предоставили на нашите потребители наскоро.Второ, въвеждаме иновации в продажбата. Във времена, в които пандемията наруши моделите на пазаруване, ние продължихме да осъществяваме ангажимента си за създаването на безпроблемно пазаруване за нашите клиенти. Независимо от мястото на продажба - било то онлайн или офлайн -се стремим да предоставяме превъзходно обслужване и стойност. Работим в тясно сътрудничество с търговците на дребно, за да гарантираме, че иновациите са видими в магазина, а посланието за ползите от продукта е ясно. Адаптираме присъствието си към новия контекст и новите навици за пазаруване, за да осигурим по-добра видимост и бърза реакция на повишеното търсене на нашите продукти.

И трето, подкрепяме иновациите със смислена комуникация и търговски кампании. Освен качеството на продуктите, целим да дадем и добавена стойност чрез комуникация относно хигиената, здравето, безопасността и устойчивостта. В допълнение към ползите от продуктите наблягаме и на социалните ценности. Така придаваме стойност на покупката. Ние сме сред малкото компании, които увеличиха разходите си за медии по време на пандемията с цел да предоставим подходяща и съдържателна комуникация на нашите потребители. Посланията ни достигат до потребителите с помощта на медии и комуникация в магазините. В сътрудничество с нашите партньори от търговската мрежа разработваме и изпълняваме кампании, за да вдъхнем живот на иновациите ни.
Какви са приоритетите и плановете на Procter&Gamble за българския пазар? Какви са, според вас, предизвикателствата и възможностите във времена на пандемия?
- Иновациите са още по-голям катализатор на растежа в тези предизвикателни времена. В P&G считаме, че растежът е правилният отговор за излизане от всяка криза, дори по-силни от преди. Опитът ни показва, че по време на криза, растежът не само че е възможен, но и подхранването му е най-ефективната стратегия за облекчаване на последиците от всяко сътресение. В тези времена всички ние се стремим да дадем нов тласък на растежа и да рестартираме местните си икономики.В тази връзка секторът на бързооборотните потребителски стоки е основен двигател на икономиката, тъй като предприятията за потребителски стоки ежедневно достигат до милиони хора - пряко и косвено. От началото на здравната криза водещи компании като P&G се откроиха като двигатели на иновациите и създаването на стойност, предоставящи на потребителите стоки от първа необходимост, за да останат в безопасност, добро здраве, както и да подсигурят удобство. Ние продължихме да реагираме бързо и гъвкаво на променящите се нужди на потребителите и на натиска във веригата на доставките. Продължихме да растем въпреки трудната среда, помагайки на местните икономики да се стабилизират. Докато водим този разговор, повече от 2000 учени на P&G изобретяват продуктите, от които потребителите ще се нуждаят в един променящ се свят, докато стратезите на марките ни коват бъдещето на бързооборотните потребителски стоки.
Каква е равносметката от дейността на компания като Procter & Gamble в трудните времена, предизвикани от пандемията от COVID-19 в глобален мащаб?
Във времена на тревога и несигурност хората все повече се обръщат към тези, на които се доверяват. Не са склонни да поемат никакви рискове, особено по отношение на личната и семейната си безопасност. COVID-19 промени очакванията по отношение на здравето и хигиената. Понастоящем 65% от всички европейци са по-склонни да се замислят за здравето си при вземане на решения в ежедневието си. Що се отнася до традиционните ползи за хигиената и здравето - те достигнаха нови стандарти за чистота и комфорт. В областта на грижите за дома, здравето и хигиената, се обръща повече внимание на превенцията. Ние, в P&G, се озовахме във вихъра на новата реалност. Подновеният интерес на потребителите към дома, чистотата и личната хигиена, съчетан с повишеното търсене на изпитано качество, доведоха до нарастващо потребление на нашите марки. Доброто разбиране на нуждите на потребителите и дългогодишният ни ангажимент да обслужваме тези нужди, като предоставяме продукти с превъзходно качество и на добра цена, никога не са били по-важни. Да изпълняваме и преизпълняваме този ангажимент е наша отговорност.