Пазарът на дъвки расте с 6.5% до 20 млн. лв. през 2019 г., през тази се очаква спад
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пазарът на дъвки расте с 6.5% до 20 млн. лв. през 2019 г., през тази се очаква спад

Пазарът на дъвки расте с 6.5% до 20 млн. лв. през 2019 г., през тази се очаква спад

След като пое продажбите и дистрибуцията на "Ригли България", Mars остава лидер с 85% дял в стойност

Мара Георгиева
2973 прочитания

© Асен Тонев


Продажбите на дъвки в България са били за 20 млн. лв. през миналата година, като лидер на него остава Mars Inc, след като през 2016 г. в резултат на бизнес комбинация дружеството пое продажбите и дистрибуцията на "Ригли България" с марките Orbit, 5, Airwaves, Winterfresh, Hubba Bubba. Четири години по-късно корпорацията продължава да е лидер в продажбите на дъвки в страната с 85% дял в стойност, стана ясно по време на онлайн пресконференция на "Марс инкорпорейтед България".

Ръстове...

"Пазарът на дъвки в страната се оценява на около 20 млн. лв. годишно и през 2019 г. отбеляза 6.5% ръст - за пръв път от десетина години. Заради пандемията от коронавирус обаче през 2020 ще отбележи двуцифрен спад", коментира за "Капитал" Мартин Димитров, бранд мениджър "Шоколад и дъвки" за българския пазар на "Марс инкорпорейтед България".

На българския пазар Mars е лидер и в сегмента "котешка мокра храна в опаковки с единични порции" (47.4% дял в стойност), както и при "лакомства и продукти за специална грижа за кучета" (38%), по данни на компанията на база агенциите, които следи. Годишните продажби на храни за домашни любимци в страната се изчисляват приблизително на 150 млн. лв., а закупените количества са близо 35 хил. тона. През последните десет години този пазар бележи непрекъснат ръст и възходящата тенденция не се променя дори по време на извънредното положение.

... и спадове

Заради пандемията обаче "Марс инкорпорейтед България" отчита двуцифрен спад на импулсните продажби в категориите "Шоколад" и "Дъвки" през 2020. "Причина за това е ограничаването на социалните контакти", коментира Мартин Димитров.

Спад отбелязват и продажбите на шоколад и шоколадови изделия в страната. "За 2019 този пазар се оценява на около 210 - 220 млн. евро, но през тази година ще отбележи намаление с около 5-10%", прогнозира за "Капитал" Мартин Димитров. Mars Inc. не присъства в подкатегориите "шоколад" и "шоколадови бонбони", а в обединената категория "шоколадови вафли и барове" най-продаваният фирмен продукт е Snickers.

През 2020 г. компанията представи новия Snickers Crisp с хрупкав ориз и Snickers Super+1 - оригиналният вкус на шоколадовия десерт в по-голяма опаковка. Mars разшири и портфолиото си от продукти за грижа за домашните любимци с бранда за хигиенни средства за котки Catsan. "В началото на следващата година ще има ново попълнение и при дъвките - Orbit Refresher", уточни Мартин Димитров.

Очаквания

Заради пандемията от коронавирус "Марс инкорпорейтед България" очаква "отрицателно въздействие върху продажбите" през 2020, става ясно от доклада за дейността на дружеството за 2019. През миналата година компанията отчете 3% ръст на приходите, които надхвърлиха 63.1 млн. лв.

Българското дружество не се ангажира с конкретни числа за очаквани финансови резултати за 2020, тъй като ситуацията с корона кризата се развива, но декларира, че успява "да изпълни своите ангажименти към клиентите си" и че "следи стриктно наличните ликвидни ресурси".

Mars е американска семейна компания, базирана в Маклийн, щата Вирджиния, с повече от стогодишна история и с годишни продажби за близо 35 млрд. долара. В България влиза през ноември 1993 г. под името "Мастърфудс България", което е променено през 2007 г. на "Марс инкорпорейтед България".

Продажбите на дъвки в България са били за 20 млн. лв. през миналата година, като лидер на него остава Mars Inc, след като през 2016 г. в резултат на бизнес комбинация дружеството пое продажбите и дистрибуцията на "Ригли България" с марките Orbit, 5, Airwaves, Winterfresh, Hubba Bubba. Четири години по-късно корпорацията продължава да е лидер в продажбите на дъвки в страната с 85% дял в стойност, стана ясно по време на онлайн пресконференция на "Марс инкорпорейтед България".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    Кой ги дъвче тези дъвки, тея глупости на прогнилия капитализъм...
    Освен това пълни с оцветители и подсладители ....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK