Екатерина Димова: И в личен, и в бизнес план най-ценен беше урокът да бъдем адаптивни

HR мениджърът в Tinqin за ценностите на компанията и предизвикателствата във време на пандемия

"ТИНКИН" е софтуерна компания, ориентирана към предлагането на широк спектър от иновативни решения и услуги главно в застрахователния сектор. Освен с офис в София и Варна разполага и с представителство в Париж, където предлага основно консултантски услуги.

Как се отрази пандемията на бизнеса ви? Успяхте ли да задържите темпото си на развитие? Кои ценности на компанията ви помогнаха в извънредната ситуация?

Към настоящия момент негативният ефект от COVID-19 не се отрази върху нашата компания. Благодарение на стабилността на клиентите и екипа ни се адаптирахме бързо към кризисните условия и успяхме да оправдаем очакванията на партньорите ни. 2020 г. беше динамична и изпълнена с предизвикателства. Поставените цели бяха високи и се гордеем с факта, че дори в тези специфични условия успяхме да продължим започнатата през 2019 г. тенденция на растеж и стабилизиране. Компанията и проектите ни продължават да се разрастват, приключваме годината с екип от 200 човека, 60 от които посрещнахме именно през тази година. За нас фокусът винаги е бил насочен към това служителите ни да имат доверие в компанията и спокойствие, че усилията им се ценят. Това ни помогна и продължава да ни помага да вървим успешно напред.

Как се справя екипът ви с работата от дистанция? Имаше ли неочаквани предизвикателства, наложи ли се промяна в културата на компанията?

- Компаниите от ИТ сектора имаха известно предимство при преминаването на работа от дистанция. Добрата ни подготовка и наличие на технологична обезпеченост ни помогнаха да преминем бързо към новите процеси и да не нарушаваме ритъма си на работа. Колегите в екипите ни не използват микромениджмънт като подход. Стараем се да акцентираме върху по-голяма свобода и проактивност, които да дават възможност на всеки един от екипа ни да разгърне целия си потенциал. В тази връзка не сме променяли културата си на работа, а я адаптирахме към новите условия и се фокусирахме върху мотивацията и успешното взаимодействие в и между екипите.

Кой е най-ценният урок, който компанията и екипът научиха от пандемията? Както от бизнес гледна точка, така и от личностна?

- За нас и в личен, и в бизнес план най-ценен беше урокът да бъдем адаптивни. Да имаме мотивацията и желанието да приемем "новата" реалност, макар че за част от нас предизвикателството беше голямо. В периоди на криза се открояват компаниите, които са подготвени и отворени към промени. От бизнес гледна точка също научихме ценни уроци, а именно, че там, където са налице силна ангажираност, желание за постигане на резултати и екипна работа, целите се постигат въпреки и заради трудностите.

Какви са предизвикателствата, които очаквате през следващата година?

- Основното предизвикателство през следващата година ще е да продължим разрастването на компанията, утвърждавайки стабилните ни позиции и давайки на клиентите ни увереност, че могат да разчитат на нас в дългосрочен план. Приоритет, както и досега, ще бъде грижата за служителите ни и надграждане на социалните ни придобивки, насочени към осигуряване на емоционален баланс и подкрепа. Оптимисти сме и вярваме, че в дългосрочен план ситуацията ще се нормализира, но сме готови да запазим всички добри практики, които въведохме и които екипът ни определя като позитивни. Нашата най-важна цел, обаче, която до известна степен можем да наречем и предизвикателство, е да съумеем и през 2021 г. да поставим здравето на служителите ни преди всичко останало. Ще направим това, реагирайки адаптивно и ефективно на всички обстоятелства.

Още от Капитал