IKEA ще открие втори търговски обект в София догодина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

IKEA ще открие втори търговски обект в София догодина

IKEA ще открие втори търговски обект в София догодина

Той ще е разположен в Mall Of Sofia и ще предложи над 8000 продукта

Мара Георгиева
12781 прочитания

© Георги Кожухаров


През 2021 г. IKEA ще отвори втори търговски обект в столицата - този път в Mall Of Sofia, който ще е различен от вече съществуващите в страната.

На 1200 квадратни метра

Магазинът ще е разположен върху 1200 кв. метра площ и ще се намира на етажа под заведенията за хранене. Той ще предложи цялата гама от над 8000 продукта, достъпни и при онлайн пазаруване. Клиентите ще могат да закупят на място около 1000 артикула, включително и шведски храни.

"Обектът в Mall Of Sofia ще е различен от всички досегашни в България по начина на работа и по асортимента, който ще предлага. В него клиентът ще може да се консултира, да поиска изработване на проект за кухня или да си поръча гардероб например. Ще има каса на самообслужване, както и традиционни каси. Дейността ще бъде организирана оперативно, няма да има складово пространство. Стоката ще бъде директно доставена до посочен от клиента адрес, до офис на наш партньор или до друг обект на IKEA", коментира за "Капитал" Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

Бъдещият обект отново ще разчупи познатия досега формат - огромни магазини IKEA далеч от града. "Новата глобална концепция на шведския мебелен гигант изисква изграждане на обекти в удобна и достъпна за хората локация, близо до мястото на живеене, пазаруване и почивка. Водещо е удобството, а Mall Of Sofia е на изключително удобна локация, до която се достига и чрез метро", обобщи Йоана Цонева.

Около 10% пазарен дял

През септември IKEA отвори във Варна втория си магазин в страната. Той се намира в Delta Planet Mall и замени досегашния център за поръчки на веригата в морския град. Търговският обект е разположен на три нива в мола, а посетителите избират от над 3500 артикула, които са налични за взимане на място.

Шведският мебелен гигант IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. чрез договор за франчайз с House Market. "Хаус маркет България" е член на гръцката група Fourlis, която държи правата на IKEA и за Гърция и Кипър и управлява пет магазина в Гърция, два в България и един в Кипър, наред с общо 9 центъра за поръчки в трите държави.

Специално в България освен магазините в столицата (от септември 2011 г.) и във Варна компанията притежава и два центъра за поръчки - в Бургас (2016) и Пловдив (декември 2018), а от април 2015 г. предлага онлайн продажби в цялата страна.

За девет години работа на българския пазар посетителите на IKEA надхвърлят 21 милиона, а пазарният дял на веригата е около 10% от общия пазар на обзавеждане на дома.

През 2021 г. IKEA ще отвори втори търговски обект в столицата - този път в Mall Of Sofia, който ще е различен от вече съществуващите в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK