Disney и Warner правят големи залози на малкия екран
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Disney и Warner правят големи залози на малкия екран

Reuters

Disney и Warner правят големи залози на малкия екран

Най-големите студиа в Холивуд залагат всичко на стрийминга

The Economist
2207 прочитания

Reuters

© Reuters


Ако Wonder Woman ("Жената-чудо") може да помогне на една индустрия, то това е филмовата индустрия. През 2020 г. локдауни и недостиг на нови заглавия са намалили световните приходи от продажба на кинобилети със 70%. За щастие на собствениците на кина облечената в корсет и бореща се за справедливост жена-чудо ще се притече на помощ навръх Коледа, давайки повод на публиката да се завърне в салоните.

Въпреки това AT&T - телекомуникационният гигант, който е собственик на продуцента на филма Warner Bros, обяви, че "Wonder Woman 1984" и 17-те пълнометражни филма на Warner, планирани за 2021 г., ще бъдат достъпни в услугата за стрийминг HBO Max в деня, в който са пуснати по кината, като исторически платформата е съществувала едва няколко месеца. Пуристите са ужасени. "Бъдещето на киното ще бъде на големия екран, независимо какво мисли някой си дилетант от Уолстрийт", заяви Денис Вилньов, чийто научнофантастичен филм Dune ("Дюн") е сред засегнатите.

Посоката е една

Warner не е единственото студио, което насочва вниманието си към малкия екран. През юли Universal Pictures, част от телекомуникационната компания Comcast, сключи сделка с AMC - най-голямата киноверига в света, според която кината ще имат само 17 дни преди филмите на студиото да станат достъпни онлайн (AMC ще получи дял от приходите от стрийминга). Paramount Pictures, собственост на ViacomCBS, продаде няколко филма на Netflix тази година, вместо да ги пусне в празните киносалони. А на 10 декември от Disney, най-голямото филмово студио в Холивуд, съобщиха, че и те виждат бъдещето си в стрийминга.

Пазарна капитализация на Disney

В презентация пред инвеститори студиото обяви ново съдържание за своята стрийминг услуга Disney+ : 10 нови сериала от вселената на Star Wars ("Междузвездни войни"), още десет по комикси на Marvel, други 15 нови оригинални серии и 15 игрални филма. До 2024 г. Disney+ ще харчи между 8 и 9 млрд. долара годишно за съдържание в сравнение с 2 млрд. долара през 2020 г.

Като добавим спортната стрийминг платформа ESPN+ и Hulu, друг канал за стрийминг на Disney, компанията ще отделя между 14 и 16 млрд. долара годишно - почти колкото 17-те млрд. долара, които пионерът в стрийминга Netflix предвиждаше да похарчи през 2020 г.

"Цунамито от съдържание" на Disney е "плашещо за всяка компания от по-малък мащаб, която мисли да се конкурира във филмовото развлекателно пространство", пише Майкъл Натансън от компанията за медийни изследвания MoffattNathanson.

Уолстрийт изпадна в несвяст - цената на акциите на Disney скочи с почти 14% в деня след презентацията, достигайки рекорд за всички времена и добавяйки 38 млрд. долара към пазарната оценка на компанията.

В момента Disney очаква около 230 - 260 млн. абонати на Disney+ до 2024 г. - над три пъти повече от предишната цел. Допълнителните зрители и планираното покачване на цените поставят услугата на път към изравняване на приходите и разходите през 2024 г. въпреки увеличените инвестиции в съдържание.

Във всичките си стрийминг канали Disney очаква повече от 300 млн. абонати до 2024 г. - може би достатъчно, за да изпревари Netflix, където в момента са регистрирани 195 млн. Disney ще надделее над Netflix и чрез новата услуга Star, която е с по-широк спектър от програми, които включват и ново шоу с участието на неуморимия клан Кардашиян.

Преди два месеца Disney започна корпоративно преструктуриране, за да увеличи фокуса си върху стрийминга. Оттогава компанията е съкратила работни места в ABC News и обяви прекратяването на радиобизнеса си. Плановете за Disney+ предполагат, че до 2024 г. стриймингът ще бъде най-големият бизнес на компанията по приходи, отбелязва Бенджамин Суинбърн от инвестиционната банка Morgan Stanley. Каквото и да си мислят някои режисьори, "made for TV" вече не се счита за срамно в Холивуд.

2020, The Economist Newspaper Limited. All rights reserved

Ако Wonder Woman ("Жената-чудо") може да помогне на една индустрия, то това е филмовата индустрия. През 2020 г. локдауни и недостиг на нови заглавия са намалили световните приходи от продажба на кинобилети със 70%. За щастие на собствениците на кина облечената в корсет и бореща се за справедливост жена-чудо ще се притече на помощ навръх Коледа, давайки повод на публиката да се завърне в салоните.

Въпреки това AT&T - телекомуникационният гигант, който е собственик на продуцента на филма Warner Bros, обяви, че "Wonder Woman 1984" и 17-те пълнометражни филма на Warner, планирани за 2021 г., ще бъдат достъпни в услугата за стрийминг HBO Max в деня, в който са пуснати по кината, като исторически платформата е съществувала едва няколко месеца. Пуристите са ужасени. "Бъдещето на киното ще бъде на големия екран, независимо какво мисли някой си дилетант от Уолстрийт", заяви Денис Вилньов, чийто научнофантастичен филм Dune ("Дюн") е сред засегнатите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK