Apple се подготвя да започне производство на коли през 2024 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple се подготвя да започне производство на коли през 2024 г.

Reuters

Apple се подготвя да започне производство на коли през 2024 г.

Компанията ще заложи на технологията си за автопилотни коли и издръжливи батерии

4426 прочитания

Reuters

© Reuters


Технологичният гигант Apple се цели във влизане на пазара на автомобили през 2024 г. Компанията напредва с разработката на технологията си за автономни коли и освен това се стреми да разработи свои собствени батерии, които да я отличат на пазара, пише Reuters. Агенцията се позовава на свои вътрешни източници.

Проектът по разработка на кола на Apple не е нов. Той датира от 2014 г. с името Project Titan, но никога не е бил основен приоритет за компанията и дори не е обявен официално - всичко, което се знае за него, се дължи на изтичане на вътрешна информация в медиите. Засега е известно, че той напредва неравномерно през годините, отчасти и заради промяна във вътрешната структура на Apple, която от 2015 г. се фокусира все повече върху софтуерни услуги. Дъг Фийлд, ветеран в Apple, който е работил и в Tesla, се завърна в компанията, за да управлява проекта през 2018 г., като година по-късно от екипа му бяха съкратени 190 души.

Стари мечти

От тогава насам Apple е постигнала значителен прогрес, казват източниците на Reuters. Целта на компанията вече е да изкара личен автомобил за масовия пазар. Подходът трябва да контрастира с този на Waymo, дъщерната компания на Google, която също разработва автономни коли, но с различна цел - създаването на флотилия от роботизирани таксита, които да возят пътници като услуга, а не като коли за лично ползване.

Централното в стратегията на Apple е нов дизайн на батерия, който драстично да намали разходите за батерии и да увеличи пробега на колите. Apple планира да използва "едноклетъчен" дизайн, който да освободи място, което да бъде запълнено с повече активни материали. Според един от източниците на Reuters батерията е "следващото ниво" и може да се сравни с "първия път, в който видяхте iPhone".

Но проблемът за компанията би бил друг - създаването на коли изисква съвсем различна производствена верига и конкуренция с компании, които създават милиони автомобили всяка година. Голяма част от разработчиците на технология за автономни коли предпочитат да създадат само тази част, без да имат коли, които вместо това ще дойдат от традиционните гиганти в индустрията.

За сравнение - друга компания от новото поколение - Tesla, която разработва и технологията си, и прави сама колите си, все още прави по под 1 млн. коли на година и излезе на печалба след 17 години на пазара.

Големият фактор в полза на Apple са дълбоките джобове на компанията. Apple е най-скъпата компания в света с пазарна капитализация 2.2 трлн. долара и по последни данни държи около 200 млрд. долара свободен кеш, като тази сума се трупа от години и поне до момента гигантът не е правил необичайно голяма инвестиция или придобиване.

Технологичният гигант Apple се цели във влизане на пазара на автомобили през 2024 г. Компанията напредва с разработката на технологията си за автономни коли и освен това се стреми да разработи свои собствени батерии, които да я отличат на пазара, пише Reuters. Агенцията се позовава на свои вътрешни източници.

Проектът по разработка на кола на Apple не е нов. Той датира от 2014 г. с името Project Titan, но никога не е бил основен приоритет за компанията и дори не е обявен официално - всичко, което се знае за него, се дължи на изтичане на вътрешна информация в медиите. Засега е известно, че той напредва неравномерно през годините, отчасти и заради промяна във вътрешната структура на Apple, която от 2015 г. се фокусира все повече върху софтуерни услуги. Дъг Фийлд, ветеран в Apple, който е работил и в Tesla, се завърна в компанията, за да управлява проекта през 2018 г., като година по-късно от екипа му бяха съкратени 190 души.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    blue2 avatar :-|
    Boris Kolev

    Има ли някакъв източник тази статия или е съчинение на свободна тема и то от неизвестен автор? 😂 от кога пускате кликбейт статии.. не ви отива.. :(


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.