Модният ритейлър About You навлезе в България с мощна реклама

Германската компания развива платформа за дрехи и аксесори на свои и чужди брандове от шест години

Тарек Мюлер, съосновател и управляващ директор на About You
Тарек Мюлер, съосновател и управляващ директор на About You    ©  ABOUT YOU
Тарек Мюлер, съосновател и управляващ директор на About You
Тарек Мюлер, съосновател и управляващ директор на About You    ©  ABOUT YOU

В края на октомври германският моден ритейлър About You навлезе на българския пазар като част от европейскита си експанзия. В първите месеци онлайн магазинът за дрехи и аксесоари направи агресивна рекламна кампания и комуникация чрез инфлуенсъри, за да си извоюва дял от пазара. Така About You стана директен конкурент на вече установената в България платформа Fashion Days, която от 2015 г. е част от румънския електронен търговец eMag. Освен модни продукти към крайни клиенти компанията предлага и услуги, насочени към бизнеса (B2B), сред които облачни и маркетинг решения.

Германски корени

Основаната през 2014 г. в Хамбург About You е част от германския ритейлър Otto Group. Под шапката на групата оперират над 30 компании, които отчитат приходи от общо 14.3 млрд. евро за финансовата година, която приключи на 29 февруари 2020 г. Това представлява ръст от 4.8% в сравнение със същия период година по-рано.

About You е онлайн платформа, която по думите на съоснователя и управляващ директор Тарек Мюлер, предлага над 100 хил. модни артикула на близо 600 различни бранда, сред които и две собствени марки за дрехи. Освен през сайта на търговеца потребителите могат да правят поръчки и през мобилно приложение, откъдето се правят около 75% от продажбите. Доставката и евентуално връщане на стоката са безплатни. Компанията твърди, че се отличава от конкурентите си по това, че предлага на потребителите персонализирани продукти на база онлайн активността им и предишни търсения.

Електронният моден търговец е фокус в разрастването на бизнеса на Otto Group, пишат в официалния си годишен отчет. Бизнесът на бранда ABOUT YOU е разделен в две дружества, които отчитат консолидирани приходи от 742 млн. евро за финансовата година, която приключи на 29 февруари 2020 г. Компанията е оценена на над 1 млрд. долара.

Паралелно германската компания развива и услуги, насочени към бизнеса. Една от тях е About You Cloud - API (приложно-програмен интерфейс) решение за големи онлайн ритейлъри, което позволява по-лесно управление на продуктовите каталози, проследяване на поръчки и доставки. Компанията предлага и нейтив рекламно позициониране на брандове в каналите на платформата и чрез лидери на мнение. По данни на ритейлъра ABOUT YOU отчита над 2.9 млрд. импресии на месец, повече от 27 млн. уникални потребители и си партнира с над хиляда инфлуенсъри на месец.

Европейска модна експанзия

Целта на About You е да засили присъствието си на европейските пазари, особено в Източна Европа. През последната година освен в България компанията стъпва още в Словакия, Унгария и Румъния. "Към момента сме онлайн в 16 държави, така че България е следваща стъпка от международната ни експанзия. Наше проучване показа, че българският пазар е много обещаващ и показва голям потенциал", коментира пред "Капитал", съоснователят и управляващ директор на About You Тарек Мюлер. Управлението на електронния търговец е централизирано от Хамбург, но на отделните пазари компанията се представлява от кънтри мениджъри.

През октомври в България модният ритейлър заложи на активна рекламна кампания за установяване на пазара. Под данни на ГАРБ именно тогава брутните рекламни инвестиции в телевизия на About You са 3.8 млн. лв. Това е двойно повече в сравнение с вложенията на прекия им конкурент Fashion Days (вижте таблицата). След това инвестициите плавно намаляват и през ноември почти се изравняват, а до 21 декември остават под 1 млн. лв. По думите на Мюлер устойчивият бизнес е фокус на компанията. "Затова теми като винтидж мода или втора употреба със сигурност ще станат много важни за нас", казва още той.

Още от Капитал