Топ 100 на компаниите в Пловдив: На колелото на растежа
Бизнесът на фирмите в културната столица на Европа масово се увеличава през 2019 г., а средният ръст е 9%


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Малко са градовете в България, които могат да се похвалят с растеж, и то по-хармоничен от софийския. Пловдив се открои като един от малкото със стабилен възход през последните години. Като бизнес и като атрактивно място за живеене, в което се случват неща. През 2019 г. вторият град в страната беше и Европейска столица на културата, което донесе още бизнес.
В Пловдив беше създаден и един от най-успешните индустриални проекти в страната - Тракия икономическа зона, обединяваща шест индустриални зони - "Куклен", "Раковски", Агроцентър "Калояново", "Марица", Индустриален парк "Пловдив", парк "Иновации". В тях се настаниха над 180 фирми и инвестиции за общо 2 млрд. евро, като бяха привлечени както местни инвеститори, така и чужди компании, като германският производител на хладилна техника Liebherr. Schneider Electric, с производството си на миниатюрни прекъсвачи за промишлени и домашни приложения. Ferrero, с местното си дружество "Агри България", занимаващо се с преработка на череши, които да се влагат в захарните изделия на италианския производител в с. Радиново. Една от последните новини, засягаща компания от топ 100 на региона, дойде през октомври. Тогава стана ясно, че базираният в Люксембург фонд за дялови инвестиции CVC Capital Partners иска да купи гръцкия хранителен Vivartia Holdings, като част от него е българската "Обединена млечна компания", известна с бранда си "Верея".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.