Новите директори на три държавни транспортни компании ще са старите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новите директори на три държавни транспортни компании ще са старите

Министърът на транспорта Росен Желязков

Новите директори на три държавни транспортни компании ще са старите

На финала на конкурсите отиват Ангел Забуртов за "Пристанищна инфраструктура", Георги Пеев - РВД, Красимир Папукчийски - НКЖИ. Никой не е допуснат в конкурса за "Летище София"

Калина Горанова
4638 прочитания

Министърът на транспорта Росен Желязков

© Георги Кожухаров


Почти са ясни новите изпълнителни директори на някои от големите държавни дружества в системата на транспорта. Това са Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", "Ръководство на въздушното движение" (РВД), Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

За въпросните дружества допуснатите кандидати до устна част на конкурсите за длъжността изпълнителен директор са по един, като това са настоящите директори на държавните компании.

В тази фаза на "състезанието" са Ангел Забуртов, изпълнителен директор на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура". Георги Пеев - директор на РВД. Красимир Папукчийски - НКЖИ.

Конкурсите

Конкурсите са 21 на брой и бяха обявени на 12 октомври според изискванията на Закона за публичните предприятия, който беше приет в края на 2019 г. Част от членовете на борда на директорите се избират от министерството, а останалите се номинират от Агенцията за публични предприятия.

Дружествата в системата на транспорта са интересни, защото управляват значителен ресурс национални и европейски средства - например Национална компания "Железопътна инфраструктура", която движи проекти по оперативните програми в транспорта, като повечето й търгове класически се печелят от едни и същи компании. Или са огромни генератори на обществени поръчки, както и в групата на най-голeмите работодатели.

Без достойни

Единственият конкурс, за който никой не е одобрен, е този за директорското място на "Летище София". Това беше и дружеството привлякло най-много кандидати - 12, като един от тях беше настоящият изпълнителен директор Владимир Рапонджиев заедно няколко бивши директори - Христо Щерионов, който наскоро стана главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация", и Веселин Пейков.

Към момента обаче никой от кандидатите не е бил допуснат до устната част от конкурса. "Процедурата в МТИТС е приключила, без кандидатите, представили концепция по зададената тема, да получат необходимия брой точки за допускане до интервю", съобщават от Министерство на транспорта. Предстои нова процедура за избор на трима членове на съвета на директорите.

Едно от обясненията е, че явно всички желаещи са представили концепции като за управление на летищен оператор, а не на остатъчно юридическо лице, което има да събира стари дългове например, като в момента се чака влизането на новия концесионер.

Междувременно стана ясно, че Рапонджиев заедно с още един член на съвета на директорите са подали молби за напускане с 3- месечно предизвестие.

Почти са ясни новите изпълнителни директори на някои от големите държавни дружества в системата на транспорта. Това са Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", "Ръководство на въздушното движение" (РВД), Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

За въпросните дружества допуснатите кандидати до устна част на конкурсите за длъжността изпълнителен директор са по един, като това са настоящите директори на държавните компании.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK