Мегасливането на Fiat Chrysler с PSA може да е изгряваща звезда в автомобилната индустрия

Шефът на новата фирма - Карлос Таварес, има много работа за вършене, за да поддържа звездната си репутация

Fiat chrysler automobiles (FCA), италианско-американският автомобилен производител, и PSA Group, френският собственик на Citroën и Peugeot, не обичат да разсъждават твърде много върху споделеното си минало. Когато през 1978 г. PSA придоби Chrysler Europe за 1 долар, компанията се сдоби с няколко затруднени британски и френски марки коли и куп дългове. Бизнес връзката се срина няколко години по-късно с края на Talbot, марката, създадена от тези автомобилни отпадъци.

На 4 януари акционери и от двете фирми гласуваха да дадат нов шанс на идеята за коопериране, като одобриха мегасливането, договорено през 2019 г. Този път надеждите изглеждат по-големи. Името на комбинираната нова компания - Stellantis, произлиза от латинския и означава "озарява със звезди".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


11 коментара
  • 1
    deaf avatar :-|
    deaf

    Не мога да видя смисъл в такива сливания...

  • 2
    lji25617358 avatar :-|
    simChо

    До коментар [#1] от "deaf":

    Намаляват разходите, при същите печалби..

  • 3
    deaf avatar :-|
    deaf

    До коментар [#2] от "simChо":

    Как и кои разходи ще намалят? Ще съкратят шефа на Фиат и шефа на PSA ще заеме и неговото място ли? Казвайте?

  • 4
    lji25617358 avatar :-|
    simChо

    До коментар [#3] от "deaf":

    Май дълго трябва да ти се обяснява ..
    Ще намалят разходите за платформите ..

    Пример мога да ти дам с "Нисан-Рено-Мицубиши" и два бренда на "Рено" :
    "Дачия" и "Лада" и един бренд на "Нисан" - "Датсун"..

    "Дачия" и "Лада" са основно на платформа В0..
    Eто за кои модели е таа платформа:

    Nissan-Renault
    The B-segment B platform was jointly developed by Nissan and Renault.[2] As of 2010, the next generation of this platform has been renamed V platform.

    Nissan Cube
    Nissan Micra (K12)
    Renault Captur
    Renault Clio III
    Renault Clio IV[3]
    Renault Modus
    Nissan Bluebird Sylphy (G11)
    Nissan Livina (L10/L11)
    Nissan Note (E11)
    Nissan NV200
    Nissan Tiida/Versa (C11)
    Nissan Wingroad (Y12)
    Nissan Juke/Infiniti ESQ[4][5]
    Renault/Dacia B0 platform
    A version with long wheelbase, named B0 platform,[6] and developed by Renault/Dacia.

    Dacia Logan
    Dacia Sandero
    Dacia Duster (HS)
    Dacia Duster II (HM)
    Renault Arkana (Russia)
    Renault Captur/Kaptur (Global Access)
    Nissan Kicks (P16)[7]
    The B0 platform used by AvtoVAZ for:

    Lada XRAY
    Lada Largus[8]
    The B0 platform used by Mahindra & Mahindra for:

    Mahindra Verito Vibe
    Dacia M0 platform

    Разходоте за платформата СА ПЛАТЕНИ ВЕДНЪЖ!
    А на нейна база яко се правят най-различни модели..

    В момента така е и с новите платформи ..
    Всичко в бюджетен сегмент - цялата "Лада", "Дачия", "Датсун-Индия" e на D и C платформите на "Нисан"-"Рено"..

    Двигателите са всички са на база на 4М серията.. примерно "Лада Ларгус" е с 1.6 Renault K4M 1.6 ..

    Правят се на две места - във Валядолид и в Русия - и разходите са намалени, заради огромната серийност..

    Сега разбра ли??

  • 5
    lji25617358 avatar :-|
    simChо

    До коментар [#3] от "deaf" До коментар [#2] от "simChо":

    Как и кои разходи ще намалят?:

    Основно за разработка и производство!
    В момента например "Опел" е на платформите на ПСГ..

    Opel/Vauxhall към 2024 ще имат само 2 платформи. И двете на PSA — CMP и EMP2...

    Ще се пести на кола 700 евро!

  • 6
    deaf avatar :-|
    deaf

    До коментар [#5] от "simChо":

    Струва ми се глупаво. И икономията незначителна. Като съществува голям риск любителите на Опел (като мен) да се откажат от него,точно заради набутването на колите с чужди на Опел чарколяци.

  • 7
    lji25617358 avatar :-|
    simChо

    До коментар [#6] от "deaf":

    До коментар [#5] от "simChо":

    Струва ми се глупаво. И икономията незначителна. Като съществува голям риск любителите на Опел (като мен) да се откажат от него,точно заради набутването на колите с чужди на Опел чарколяци.
    ---------------
    Ми така е в света ..

    "Лада", "Дачия", "Рено" , "Нисан" / "Ситроен", "Опел", "Пежо" /"Фиат" "Джип", "Алфа Ромео" .. са си една и съща кола!

    На еднаква платформа , се слагат едни и същи двигатели ..

    Напр "Тойота айго" и "Пежо" и "Ситроен С1" си е една кола, от един ковейр, с различни пластмасови калници само ..

    А до 700 евро на кола, при обща стандартизация, на мене ми се вижда ОК..

    П.П
    "Опел" отдавна нямат оригинални техни разработки и всичко им е на чужди платформи ..

  • 8
    lji25617358 avatar :-|
    simChо

    До коментар [#5] от "simChо":

    Струва ми се глупаво.
    ---------------
    "Тойота айго" и "Пежо" и "Ситроен С1" си е една кола, от един конвейр, с различни пластмасови калници само ..

    Глупаво е, когато хора КУПУВАТ ЕДНА КОЛА с различни цени !

    Тя често е от един конвейр .. само пластмасите и огледалата различни - ама теа купуват по-скъпия бренд?????

    Народе ???????

  • 9
    woh30700054 avatar :-|
    woh30700054

    До коментар [#6] от "deaf":

    "Струва ми се глупаво".. струва ми се, че си най-големия глупак, щом смяташ 700 евро по-малко на кола при продадени 2млн. бройки е малко. Спри да се излагаш и се връщай в бгмама.

  • 10
    deaf avatar :-|
    deaf

    До коментар [#9] от "woh30700054":

    Тогава защо сливанията на други компании се провалиха?
    "Стратегията" всичко да е еднакво,(например в хладилниците),ще се провали. Тогава ще се види кой е глупакът.

    П.П.

    А ти какво търсиш в бг-мама?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход