Германските конкуренти изпреварват Tesla в продажбата на електромобили
BMW, Daimler и Volkswagen се стремят да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии


Надежда Кашилска

BMW, Daimler и Volkswagen са утроили продажбите си на електрически превозни средства до общо 600 хил. броя през изминалата година, заявиха от компаниите. Трите производителя изпревариха Tesla на европейския пазар в стремежа си да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии.
От 5.3 млн. автомобила, които Volkswagen достави миналата година, 212 хил. са били изцяло с батерии или с хибридно захранване, съобщава Financial Times. Ръстът в продажбите на електромобили от производителя е 158% спрямо 2019 г. От тях 159 хил. са продадени в Европа, където автомобилните компании се сблъскват с опасността от глоби за стотици милиони евро от Брюксел, ако не успеят да намалят емисиите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
С всяка следваща година делът на Тесла спрямо европейците ще спада, това е сигурно. А междувременно Тесла балона се надува ли надува... Колкото и Мъск сектата да повтаря, че Тесла е технологична, а не автомобилна компания и затова не може да се прави паралел в пазарната оценка, борсовото и представяне е пълна балонизация подхранвана от печатницата на пари на САЩ.
До коментар [#1] от "crusible":
Така е, тази година ще е критична, излизат над 100 модела е-автомобили
Ако Тесла беше печеливша,Епъл нямаше да се откажат да я купят.
Най-голямата заплаха за Тесла и европейските автомобилопроизводители идва от Китай! До края на десетилетието итайците ще диктуват правилата в автомобилостроенето!
До коментар [#4] от "silverman":
Ще диктуват абсолютно всички правила, не само в автомобилостроенето.
Това как Китай ще произвежда всичко се говори от поне 15 години. По-възрастните помнят как подобни приказки имаше през 80те години за Япония. Е, не е като в Европа и Америка ноще да не правим.
До колкото ми е известно Тесла не може да смогне с производството. Като им останат коли на склад тогава ще има смисъл от сравняване.
'Чудесна' новина. С германските правителствени субсидии, чийто размер е пропуснат, а е минимум 20% от стойността - е надут интересен балон и е манипулиран пазарът. Германските ел. превозни средства все още не са по-качествени от тези на Тесла - не могат да се мерят по издържливост на батерията и качество на материалите. От друга страна, за да умилостивят големия брат, субсидират завод на Тесла до Берлин. Ако уравниците на нашата пропаднала територия имаха поне малко акъл и копираха частичка от тази хитрост, можеше да се привлече поне един производител и вече да се сглобяват автомобили.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.