Германските конкуренти изпреварват Tesla в продажбата на електромобили

BMW, Daimler и Volkswagen се стремят да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии

В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите
В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите
В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите    ©  Reuters
В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите    ©  Reuters

BMW, Daimler и Volkswagen са утроили продажбите си на електрически превозни средства до общо 600 хил. броя през изминалата година, заявиха от компаниите. Трите производителя изпревариха Tesla на европейския пазар в стремежа си да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии.

От 5.3 млн. автомобила, които Volkswagen достави миналата година, 212 хил. са били изцяло с батерии или с хибридно захранване, съобщава Financial Times. Ръстът в продажбите на електромобили от производителя е 158% спрямо 2019 г. От тях 159 хил. са продадени в Европа, където автомобилните компании се сблъскват с опасността от глоби за стотици милиони евро от Брюксел, ако не успеят да намалят емисиите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    crusible avatar :-|
    crusible
    • - 2
    • + 8

    С всяка следваща година делът на Тесла спрямо европейците ще спада, това е сигурно. А междувременно Тесла балона се надува ли надува... Колкото и Мъск сектата да повтаря, че Тесла е технологична, а не автомобилна компания и затова не може да се прави паралел в пазарната оценка, борсовото и представяне е пълна балонизация подхранвана от печатницата на пари на САЩ.

    Нередност?
  • 2
    sirhamiltonf1 avatar :-|
    hamiltonf
    • - 1

    До коментар [#1] от "crusible":

    Така е, тази година ще е критична, излизат над 100 модела е-автомобили

    Нередност?
  • 3
    deaf avatar :-|
    deaf
    • - 1
    • + 3

    Ако Тесла беше печеливша,Епъл нямаше да се откажат да я купят.

    Нередност?
  • 4
    silverman avatar :-|
    silverman
    • - 2
    • + 4

    Най-голямата заплаха за Тесла и европейските автомобилопроизводители идва от Китай! До края на десетилетието итайците ще диктуват правилата в автомобилостроенето!

    Нередност?
  • 5
    rvr12572942 avatar :-|
    rvr12572942
    • + 1

    До коментар [#4] от "silverman":

    Ще диктуват абсолютно всички правила, не само в автомобилостроенето.

    Нередност?
  • 6
    orchis avatar :-|
    orchis
    • + 4

    Това как Китай ще произвежда всичко се говори от поне 15 години. По-възрастните помнят как подобни приказки имаше през 80те години за Япония. Е, не е като в Европа и Америка ноще да не правим.

    Нередност?
  • 7
    vzoran avatar :-|
    vzoran
    • + 1

    До колкото ми е известно Тесла не може да смогне с производството. Като им останат коли на склад тогава ще има смисъл от сравняване.

    Нередност?
  • 8
    olg05611268 avatar :-|
    olg05611268

    'Чудесна' новина. С германските правителствени субсидии, чийто размер е пропуснат, а е минимум 20% от стойността - е надут интересен балон и е манипулиран пазарът. Германските ел. превозни средства все още не са по-качествени от тези на Тесла - не могат да се мерят по издържливост на батерията и качество на материалите. От друга страна, за да умилостивят големия брат, субсидират завод на Тесла до Берлин. Ако уравниците на нашата пропаднала територия имаха поне малко акъл и копираха частичка от тази хитрост, можеше да се привлече поне един производител и вече да се сглобяват автомобили.

    Нередност?
Нов коментар