Германските конкуренти изпреварват Tesla в продажбата на електромобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германските конкуренти изпреварват Tesla в продажбата на електромобили

В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите

Германските конкуренти изпреварват Tesla в продажбата на електромобили

BMW, Daimler и Volkswagen се стремят да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии

5626 прочитания

В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите

© Reuters


BMW, Daimler и Volkswagen са утроили продажбите си на електрически превозни средства до общо 600 хил. броя през изминалата година, заявиха от компаниите. Трите производителя изпревариха Tesla на европейския пазар в стремежа си да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии.

От 5.3 млн. автомобила, които Volkswagen достави миналата година, 212 хил. са били изцяло с батерии или с хибридно захранване, съобщава Financial Times. Ръстът в продажбите на електромобили от производителя е 158% спрямо 2019 г. От тях 159 хил. са продадени в Европа, където автомобилните компании се сблъскват с опасността от глоби за стотици милиони евро от Брюксел, ако не успеят да намалят емисиите.

Само марката VW е продала 117 хил. изцяло електрически автомобила на континента. Доставките на Tesla за региона възлизат на 96 хил. през 2020 г. според данни, събрани от автомобилния анализатор Матиас Шмид.

BMW Group, която е собственик на марките Mini и Rolls-Royce, заяви, че от 2.3 млн. автомобила, продадени през 2020 г., близо 193 хил. са били електрически, което е увеличение с почти 32% спрямо 2019 г. В Европа продажбите на BMW на модели с батерии или с хибриден двигател представляват 15% от общите, което ѝ помага да изпълни целите си, определени от ЕС за годината.

Конкурентът Daimler заяви миналата седмица, че също е постигнал целите си за намаляване на въглеродните емисии. Компанията е продала над три пъти повече електрически и хибридни автомобили Mercedes, които представляват 160 хил. от нейните 2.2 млн. продажби през 2020 г. Daimler са продали и 27 хил. електромобила от марката Smart през същия период.

Групата Volkswagen, чиито марки включват Audi, Porsche и Seat, все още не е потвърдила дали ще успее да изпълни целите на ЕС. Но ръководителите ѝ заявиха, че миналия месец компанията е била близо до успеха отчасти заради закъснялото увеличение на продажбите на водещия електрически автомобил на производителя - ID.3. Моделът, който се появи на пазара едва през септември, след като софтуерни проблеми предизвикаха значителни закъснения в производството, беше най-популярният електромобил на VW, като през миналата година бяха продадени 56 500 от него.

"2020 г. беше повратна точка за Volkswagen и отбеляза пробив в електрическата мобилност", заяви Ралф Брандщатер, генерален мениджър на марката VW.

Стимулите дават резултат

Продажбите на електрически автомобили в Германия бяха стимулирани от решението на Берлин в резултат на COVID-19 кризата да удвои субсидиите за закупуване на по-екологични превозни средства. По този начин позволи на клиентите да се възползват от 9 хил. евро намаление от цената на автомобилите на дребно.

През декември за първи път пазарният дял на електрическите и хибридните автомобили в страната надвиши този на превозните средства с дизелови двигатели, показват данни на Федералния орган за автомобилен транспорт. Според Шмид германците са закупили два пъти повече електрически коли, отколкото на втория по големина европейски пазар - Франция.

"Германското правителство, добавяйки допълнителното"турбо" към вътрешното търсене на електрически превозни средства, засега изглежда върши работа", заявява анализаторът. Въпреки всичко обаче глобалните продажби на Volkswagen са паднали с 15% през 2020 г. и с повече от 23% в Западна Европа. Продажбите на Mercedes и BMW са се понижили с над 7% през годината, белязана от пандемията.

BMW, Daimler и Volkswagen са утроили продажбите си на електрически превозни средства до общо 600 хил. броя през изминалата година, заявиха от компаниите. Трите производителя изпревариха Tesla на европейския пазар в стремежа си да постигнат новите цели на ЕС за намаляване на въглеродните емисии.

От 5.3 млн. автомобила, които Volkswagen достави миналата година, 212 хил. са били изцяло с батерии или с хибридно захранване, съобщава Financial Times. Ръстът в продажбите на електромобили от производителя е 158% спрямо 2019 г. От тях 159 хил. са продадени в Европа, където автомобилните компании се сблъскват с опасността от глоби за стотици милиони евро от Брюксел, ако не успеят да намалят емисиите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    crusible avatar :-|
    crusible

    С всяка следваща година делът на Тесла спрямо европейците ще спада, това е сигурно. А междувременно Тесла балона се надува ли надува... Колкото и Мъск сектата да повтаря, че Тесла е технологична, а не автомобилна компания и затова не може да се прави паралел в пазарната оценка, борсовото и представяне е пълна балонизация подхранвана от печатницата на пари на САЩ.

  • 2
    sirhamiltonf1 avatar :-|
    hamiltonf

    До коментар [#1] от "crusible":

    Така е, тази година ще е критична, излизат над 100 модела е-автомобили

  • 3
    deaf avatar :-|
    deaf

    Ако Тесла беше печеливша,Епъл нямаше да се откажат да я купят.

  • 4
    Silverman avatar :-|
    silverman

    Най-голямата заплаха за Тесла и европейските автомобилопроизводители идва от Китай! До края на десетилетието итайците ще диктуват правилата в автомобилостроенето!

  • 5
    rvr12572942 avatar :-|
    rvr12572942

    До коментар [#4] от "silverman":

    Ще диктуват абсолютно всички правила, не само в автомобилостроенето.

  • 6
    orchis avatar :-|
    orchis

    Това как Китай ще произвежда всичко се говори от поне 15 години. По-възрастните помнят как подобни приказки имаше през 80те години за Япония. Е, не е като в Европа и Америка ноще да не правим.

  • 7
    vzoran avatar :-|
    vzoran

    До колкото ми е известно Тесла не може да смогне с производството. Като им останат коли на склад тогава ще има смисъл от сравняване.

  • 8
    olg05611268 avatar :-|
    olg05611268

    'Чудесна' новина. С германските правителствени субсидии, чийто размер е пропуснат, а е минимум 20% от стойността - е надут интересен балон и е манипулиран пазарът. Германските ел. превозни средства все още не са по-качествени от тези на Тесла - не могат да се мерят по издържливост на батерията и качество на материалите. От друга страна, за да умилостивят големия брат, субсидират завод на Тесла до Берлин. Ако уравниците на нашата пропаднала територия имаха поне малко акъл и копираха частичка от тази хитрост, можеше да се привлече поне един производител и вече да се сглобяват автомобили.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.