CES изпреварва автоизложението в Детройт, докато автомобилите стават електрически
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

CES изпреварва автоизложението в Детройт, докато автомобилите стават електрически

Два футуристични модела на Cadillac бяха представени на изложението в Лас Вегас

CES изпреварва автоизложението в Детройт, докато автомобилите стават електрически

Производителите се насочват към Лас Вегас, докато технологичните гиганти - към Детройт. Дали ще се сблъскат по пътя си?

The Economist
2007 прочитания

Два футуристични модела на Cadillac бяха представени на изложението в Лас Вегас

© Reuters


Годишното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас някога беше сбор за джаджи, които можете да сложите в джоба си или да закачите на стената си. От няколко години обаче това вече не е така.

Тъй като автомобилите еволюират от механична купчина в дигитализирана мобилна платформа и влиянието на автомобилните изложения отслабва, производителите на превозни средства търсят нови места за представяне на стоките си. На тазгодишното (виртуално) изложение за потребителска електроника, провело се от 11 до 14 януари, те отново се присъединиха към производителите на смартфони и смарт тоалетни, за да покажат своите най-интелигентни технологии.

Значението нараства

Значението на CES нараства, тъй като автомобилите се променят и подобряват. Производителят на части Bosch отбеляза на изложението, че ако за типичния автомобил през 2010 г. са били необходими около 10 млн. реда код, днес са необходими 100 млн. Този месец Ford забави производството си в завод в Кентъки с една седмица поради глобалния недостиг на полупроводници, който лиши производителя от чиповете, с които работят автомобилите му.

Електрификацията на транспорта ще ускори превръщането на превозните средства в електронни устройства. Захранването на една батерия изисква напълно нова електронна архитектура, която да идва с по-добра интеграция на хардуер и софтуер и подобрена свързаност. Автомобилната технологична компания Harman предвижда "трето жизнено пространство" между дома и работата и нови услуги в автомобила като интерактивни концерти и игри.

Погледнато от друга страна, автомобилите си остават просто една метална кутия. Въпреки че електрификацията е снижила бариерите пред навлизането в автомобилния бизнес - които бяха страховити като за капиталоемко металообработване, най-добрите превозни средства все още се произвеждат от фирми, които могат да го правят в мащаб и са изградили доверие в марката.

В резултат на това автомобилните производители си блъскат главите върху това каква част от софтуера, който управлява електронните функции на продуктите им, трябва да разработват сами и каква част трябва да възложат на технологични фирми.

На CES Daimler демонстрира Hyperscreen - ново сензорно табло за своите луксозни електрически модели. Главният изпълнителен директор на General Motors Мери Бара изнесе реч, в която повтори плановете за електрификация на първенеца от Детройт. През есента GM заяви, че до 2025 г. ще инвестира 27 млрд. долара в електрически автомобили и ще пусне в експлоатация 30 нови модела. Преди CES компанията разкри новото си лого, пребоядисано в синьо, за да напомня на ясно небе и с буквата М, наподобяваща формата на щепсел. Миналата седмица компанията разкри още от плановете си за електрификация, включително подробности за електрическия си микробус BrightDrop и новите електрически Cadillac (а също и за концепцията си за летящ автомобил, разбира се).

Технологичното участие

Технологичните компании от своя страна обмислят мобилния хардуер. Флиртът на Apple с електрически автомобили илюстрира сложността на връзката. Слуховете, че компанията възнамерява да произвежда електрически превозни средства, се появиха за пръв път през 2014 г. Две години по-късно, когато бяха изяснени проблемите и разходите, свързани с тази идея, тя беше спряна.

На 7 януари нов слух за преговори с Hyundai за производство на автомобил на Apple повиши цената на акциите на южнокорейската автомобилна компания с близо 20%. Hyundai призна, че е в ранни преговори с производителя на iPhone. От Apple все още не са коментирали. Изглежда, че точно както производителите на автомобили се обръщат към Вегас, така и големите технологични компании се насочват в обратната посока.

2021, The Economist Newspaper Limited. All rights reserved

Годишното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас някога беше сбор за джаджи, които можете да сложите в джоба си или да закачите на стената си. От няколко години обаче това вече не е така.

Тъй като автомобилите еволюират от механична купчина в дигитализирана мобилна платформа и влиянието на автомобилните изложения отслабва, производителите на превозни средства търсят нови места за представяне на стоките си. На тазгодишното (виртуално) изложение за потребителска електроника, провело се от 11 до 14 януари, те отново се присъединиха към производителите на смартфони и смарт тоалетни, за да покажат своите най-интелигентни технологии.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK