Пазарът на автомобили: спирачка, газ

Внесените нови и употребявани коли през 2020 г. са под 60 хиляди, или годишен спад с 40%

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Българският автопазар съвсем обяснимо беше силно ударен от коронавируса. Внесените нови и употребявани коли през 2020 г. са на близки до дъното си от финансовата криза 2009-2010, но все пак са около 5% над тези най-ниски нива. Надеждите са, че корона ударът ще е значително по-краткотраен от световната криза и възстановяването ще започне още тази година.

В числа 2020 г. отвсякъде би изглеждала в червено. Нето по българските пътища са се появили с 60 хил. повече МПС (леки, лекотоварни, товарни и автобуси) и така общият им брой достига 3.81 млн. За сравнение - числото е било и над 4 милиона МПС през 2017 г., но явно много са извадени от употреба или са извън движение с неплатена "Гражданска отговорност". Броят на леките коли по българските пътища е нараснал с над 36 хиляди през миналата година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivan_l avatar :-|
    ivanl
    • - 2
    • + 3

    Няма нищо изненадващо, неочаквано, нито пък лошо в тази статистика. Новите автомобили масово с директна инжекция и турбо са се доказали като капризни, шумни и неотзивчиви, след това имаме намалено производство заради короната, намалено качество за да наваксат с поръчките и за капак чувствително по-висока цена. Отделно вече всички знаят какви гробници се внасят на борсите и хората са все по-предпазливи, аз и още 6 човека, които познавам, се опарихме. За превеса на дизела е пряка функция на отърваването от дизела в по-богатите страни. Сега на пазара дизеларките са почти 2 ПЪТИ по-евтини от бензиновите варианти, само че с ремонтите след закупуване цената в най-добрият случай се изравнява, а даже твърде често задминава бензиновите. Не виждам смисъл от напъна да имаме повече чисто нови коли, който е мераклия все ще си купи, но с проблемите на новите модели дори не можеш да очакваш да са по-надеждни от 10 годишен автомобил с бензинов атмосферен двигател с индиректна инжекция.

    Нередност?
  • 2
    mumi avatar :-|
    mumi
    • - 1
    • + 4

    И пазарът на автомобилите - нови и втора употреба, както и пазарът на имотите се характеризират с две особености: 1/ сделките намаляват, а 2/ цените растат. Нека икономистите кажат дали това е стагфлация?

    Нередност?
  • 3
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    20-годишните автомобили сега не са като 20-годишните автомобили преди 10 г.

    Нередност?
Нов коментар