Ikea ще продава резервни части за продуктите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ikea ще продава резервни части за продуктите си

Ikea, която има бизнес в България, все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика.

Ikea ще продава резервни части за продуктите си

Целта е компанията да удължи живота им заради по-устойчиво развитие

2688 прочитания

Ikea, която има бизнес в България, все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика.

© Reuters


Най-голямата мебелна верига в света Ikea ще започне да предлага резервни части - целта е да удължи живота на продуктите си, което е част от голямата й инициатива за устойчиво развитие. Компанията досега започна експериментални продажби на мебели втора ръка, обратно изкупуване на стари стоки и отдаването под наем на офис и жилищно оборудване, защото се старае да прави т.нар. кръгов бизнес, при който продуктите се използват повторно, променят или рециклират, съобщава Financial Times.

Ikea е продала на клиенти 14 млн. резервни части за финансовата си година до края на август 2020 г., но сега е разработила система за онлайн поръчки, която ще се развие за целия свят на сайта на компанията тази година.

"Ключов аспект в удължаването на живота на продуктите са резервните части. По този начин може да се подобряват неща, вместо да се купуват нови колела на диван например. Правим много тестове", казва Лена Прип-Ковач, главен изпълнителен директор на отдела за устойчиво развитие в Inter Ikea.

Компанията цели да стане и климатично положителна и кръгова до края на десетилетието, като намали повече въглеродни емисии, отколкото произвежда. В същото време е подложена на критики, че евтините й продукти насърчават прекомерно потребление и култура на изхвърляне.

Кръговите й тестове все още са на относително ранен етап и Прип-Ковач казва, че Ikea продължава да проучва какви точно услуги искат клиентите й. "Виждаме, че има голям интерес към тази услуга, научаваме много по този начин", допълва тя.

Ikea, която има бизнес в България, все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика. Тя съобщи, че е достигнала целта си от 2020 г. за производство на цялата си дървесина от сертифицирани или рециклирани източници, като над 98% от дървесината й отговаря на критериите. Сега тя се стреми да получава най-малко една трета от дървесината си от рециклирани източници до 2030 г.

Групата беше една от първите вериги за търговия на дребно, която продава само LED крушки, а наскоро започна да продава растителна версия на известните си кюфтенца, които имат само 4% от климатичния отпечатък на свинските и говеждите кюфтетата. Компанията си поставила за цел да използва само възобновяема енергия в снабдителната си верига до края на десетилетието.

Най-голямата мебелна верига в света Ikea ще започне да предлага резервни части - целта е да удължи живота на продуктите си, което е част от голямата й инициатива за устойчиво развитие. Компанията досега започна експериментални продажби на мебели втора ръка, обратно изкупуване на стари стоки и отдаването под наем на офис и жилищно оборудване, защото се старае да прави т.нар. кръгов бизнес, при който продуктите се използват повторно, променят или рециклират, съобщава Financial Times.

Ikea е продала на клиенти 14 млн. резервни части за финансовата си година до края на август 2020 г., но сега е разработила система за онлайн поръчки, която ще се развие за целия свят на сайта на компанията тази година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    Крайно време е да започнат да се продават резервни части. Вместо да се изхвърлят уреди поради липса на части, могат да се пестят ресурси за производството и да се отваря работа за хората, които се занимават с ремонти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK