Ikea ще продава резервни части за продуктите си

Целта е компанията да удължи живота им заради по-устойчиво развитие

Ikea, която има бизнес в България, все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика.
Ikea, която има бизнес в България, все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика.    ©  Reuters
Ikea, която има бизнес в България, все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика.
Ikea, която има бизнес в България, все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика.    ©  Reuters

Най-голямата мебелна верига в света Ikea ще започне да предлага резервни части - целта е да удължи живота на продуктите си, което е част от голямата й инициатива за устойчиво развитие. Компанията досега започна експериментални продажби на мебели втора ръка, обратно изкупуване на стари стоки и отдаването под наем на офис и жилищно оборудване, защото се старае да прави т.нар. кръгов бизнес, при който продуктите се използват повторно, променят или рециклират, съобщава Financial Times.

Ikea е продала на клиенти 14 млн. резервни части за финансовата си година до края на август 2020 г., но сега е разработила система за онлайн поръчки, която ще се развие за целия свят на сайта на компанията тази година.

"Ключов аспект в удължаването на живота на продуктите са резервните части. По този начин може да се подобряват неща, вместо да се купуват нови колела на диван например. Правим много тестове", казва Лена Прип-Ковач, главен изпълнителен директор на отдела за устойчиво развитие в Inter Ikea.

Компанията цели да стане и климатично положителна и кръгова до края на десетилетието, като намали повече въглеродни емисии, отколкото произвежда. В същото време е подложена на критики, че евтините й продукти насърчават прекомерно потребление и култура на изхвърляне.

Кръговите й тестове все още са на относително ранен етап и Прип-Ковач казва, че Ikea продължава да проучва какви точно услуги искат клиентите й. "Виждаме, че има голям интерес към тази услуга, научаваме много по този начин", допълва тя.

Ikea, която има бизнес в България, все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика. Тя съобщи, че е достигнала целта си от 2020 г. за производство на цялата си дървесина от сертифицирани или рециклирани източници, като над 98% от дървесината й отговаря на критериите. Сега тя се стреми да получава най-малко една трета от дървесината си от рециклирани източници до 2030 г.

Групата беше една от първите вериги за търговия на дребно, която продава само LED крушки, а наскоро започна да продава растителна версия на известните си кюфтенца, които имат само 4% от климатичния отпечатък на свинските и говеждите кюфтетата. Компанията си поставила за цел да използва само възобновяема енергия в снабдителната си верига до края на десетилетието.