Alphabet с рекордни тримесечни приходи, но облачният бизнес е на загуба

Компанията печели от възстановяването на глобалните рекламни разходи

Google, която генерира повече приходи от интернет реклама, отколкото която и да е компания в света, отдавна се сблъсква с проблема дали може да превърне парите от рекламния си бизнес в ново печелившо начинание.
Google, която генерира повече приходи от интернет реклама, отколкото която и да е компания в света, отдавна се сблъсква с проблема дали може да превърне парите от рекламния си бизнес в ново печелившо начинание.
Google, която генерира повече приходи от интернет реклама, отколкото която и да е компания в света, отдавна се сблъсква с проблема дали може да превърне парите от рекламния си бизнес в ново печелившо начинание.    ©  Reuters
Google, която генерира повече приходи от интернет реклама, отколкото която и да е компания в света, отдавна се сблъсква с проблема дали може да превърне парите от рекламния си бизнес в ново печелившо начинание.    ©  Reuters

Компанията майка на Google - Alphabet, отчете рекордни приходи за второто фискално тримесечие въпреки пандемията. Отличните резултати се дължат на факта, че приходите от реклама са нараснали по време на празничния сезон. Тя печели от възстановяването на глобалните рекламни разходи, които бяха ударени в началото на 2020 г. заради ограниченията в резултат на коронавируса.

Alphabet отчете най-високите си тримесечни приходи - 56.9 млрд. долара при 43.2 млрд. година по-рано. Рекламният бизнес е осигурил 46.2 млрд. от тях, което е годишен ръст от 22%. Печалбата също отчита сериозно повишение - от 9.3 млрд. на 15.7 млрд. долара. Резултатите надхвърлят значително предвижданията на анализаторите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове