Милена Караилиева: Доказваме, че сме сигурен работодател, на който хората могат да разчитат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Милена Караилиева: Доказваме, че сме сигурен работодател, на който хората могат да разчитат

Милена Караилиева: Доказваме, че сме сигурен работодател, на който хората могат да разчитат

Директорът "Човешки ресурси" в "Kaufland България" за управлението на екипа и доверието в трудни времена

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4350 прочитания

Милена Караилиева е директор "Човешки ресурси" в "Kaufland България". Тя е част от екипа на компанията от 2014 г. Има близо 15 години опит в HR сферата.

Г-жо Караилиева, какво се промени в отношенията работодател - служители, които наблюдавате през изминалата година?

Изминалата година затвърди доверието от страна на екипа към компанията, защото доказахме, че сме сигурен работодател, на който служителите могат да разчитат. Ние останахме стабилни в условия на COVID-19, без пандемията да ни принуди да съкратим някого от екипа ни от над 6000 служители. Напротив - инвестирахме над 10 млн. лева в увеличение на заплатите на хората в хипермаркетите ни, в сърцето на нашия бизнес, които са на първа линия, в близост до клиента. Съвременната концепция на модерния работодател е той да е лоялен към своя екип и да се бори да задържи хората си щастливи на работното място. Обратното и еднопосочно очакване, че служителят едностранно следва да е лоялен към работодателя си, вече е остаряло и не е ефективно за нашия бизнес.

Миналата година стартирахте кампания "Разчитайте на нас". Каква е нейната цел?

- "Разчитайте на нас" не е само мото, с което "Kaufland България" развива своята работодателска марка. Това е политика от дългосрочни и отговорни действия с мисъл за екипа, която инициирахме и развиваме от средата на миналата година - в разгара на всеобщата несигурност навън. Под това мото ние развиваме активна кампания, в която показваме истинските лица на своите служители и техните най-силни лични и професионални качества, които ги превръщат в отлични специалисти и им помагат да се справят с предизвикателства в своята работа и личен живот. Именно служителите стоят зад успеха на Kaufland като лидер в сектора за модерна търговия в България и компания, на която българските потребители се доверяват.

С какви нови добри практики и механизми за управление на екипа успяхте да посрещнете всеобщите промени през изминалата година?

- През 2020 г. здравето на екипа в условия на COVID-19 се превърна в първи приоритет за Kaufland. Въпреки предизвикателствата на пазара на труда и несигурната икономическа ситуация в условия нa пaндeмия ние останахме нaдeждeн партньор за нашите служители и ycпяxмe дa се погрижим за здpaвeтo нa eĸипa ни чpeз нaвpeмeнни и пpaвилни мepĸи. От началото нa ĸpизaтa инвecтиpaхме нaд 2 млн. лева в пpoтивoeпидeмични мepĸи за бeзoпacнa cpeдa зa paбoтa, но и в специални обучения и семинари, насочени към психологическото и емоционалното здраве на екипа. Компанията ни бързо се адаптира и към нуждите да осигури на голяма част от колегите възможности за пълноценна дистанционна работа. Изцяло онлайн премина процесът по подбор и наемане на нови служители, както и въвеждането впоследствие на новите служители в работата и организацията на процеса.

Важна роля през изминалата година имаше специалният ни екип от т.нар. доверени лица. Тяхната мисия е да посещават всички наши локации и да провеждат индивидуални разговори с колегите, за да разберат как се чувстват те на работното си място, какви нужди и предизвикателства посрещат, какво ние като компания можем да подобрим в работното им всекидневие.

Трета поредна година "Kaufland България" получава сертификат"Топработодател".Какво представлява той?

- Връчването на отличието се осъществява след детайлен мониторинг на процесите в компанията, извършван от независимо международно жури. Оценката се изготвя след 6-месечен анализ на база процеси, практики и инструменти за управление на човешките ресурси. В "Kaufland България" в този одит бяха включени 20 сфери от нашата дейност - "Бизнес стратегия", "Стратегия за управление на човешкия ресурс", "Лидерство", "Организация и управление на промяната", "Дигитален HR", "Работна атмосфера", "Работодателски имидж", "Подбор", "Въвеждане в работата", "Представяне", "Кариерно развитие", "Обучение", "Удовлетвореност на служителите", "Ангажираност", "Възнаграждения и придобивки", "Напускане на служителите", "Ценности", "Вътрешно корпоративна етика и отговорност", "Устойчивост" и "Многообразие".

Какво на практика гарантира това и какво предимство дава на една организация при привличането и задържането на кадри?

- Тази сертификация оценява всички фактори, от които зависи удовлетвореността на екипа и които са в непрекъсната взаимозависимост. Ключът е в синхрона между тях, за да смятаме, че един работодател е желан и служителите биха искали да продължат работната си кариера в дългосрочен план при него. А това се постига именно когато се открие правилният баланс между работата в екип, удовлетвореността от процесите в компанията, възможностите за развитие и обученията, които предлага, признанието - в материални и нематериални придобивки, което хората при нас получават, балансът между работа и личен живот и не на последно място - взаимоотношението с ръководителите. Признанието от Top Employers Institute за нас означава, че успешно съчетаваме всички тези фактори. Това е нашата валидация пред кандидатите за работа, че желаната от тях компания е възможно най-добрият избор. Общата оценка от всички 20 области, които подлежат на одит, показва над 25% по-висок резултат в сравнение с предходната година и сертификацията ни нарежда като един от водещите работодатели в страната.

Милена Караилиева е директор "Човешки ресурси" в "Kaufland България". Тя е част от екипа на компанията от 2014 г. Има близо 15 години опит в HR сферата.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.