Държавната птица на Вашингтон

Може ли Boeing да лети без помощ от правителството? Вероятно не.

Дейвид Калхун смята, че се задава възстановяване на сектора
Дейвид Калхун смята, че се задава възстановяване на сектора    ©  Reuters
Дейвид Калхун смята, че се задава възстановяване на сектора
Дейвид Калхун смята, че се задава възстановяване на сектора    ©  Reuters

Дейв Калхун познава добре кризите. Като бивш подчинен на Джак Уелч той е избран да управлява бизнеса със самолети и авиация на GM месеци преди терористичните атаки от 11 септември 2001 г., които съсипват индустрията. През изминалата година като шеф на Boeing той се сблъска с още по-трудно предизвикателство. След две фатални катастрофи компанията бавно излиза от 21-месечно заземяване на най-продавания си пътнически модел 737 MAX. Калхун трябва да възстанови накърнената корпоративна култура, която допринесе за тези нещастия.

Още повече, че коронавирусът доведе въздушния транспорт до финансова депресия заедно с продажбите на самолети на авиокомпаниите. На 27 януари производителят обяви пета поредна тримесечна загуба. Рекордна нетна годишна печалба от 10.5 млрд. долара през 2018 г. се превърна в рекордна нетна загуба за 11.9 млрд. долара през 2020 г. Миналата година Boeing достави 157 пътнически и товарни самолети или с 80% по-малко в сравнение с 2018 г. и една трета по-малко от Airbus, който е европейската половина от дуопола в самолетостроенето. Един анализатор обсипа Boeing с подигравателни възхвали за това, че е надминал предишния си най-слаб резултат - от 1973 г.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се