Microsoft с интерес да купи Pinterest
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Microsoft с интерес да купи Pinterest

Microsoft следва стратегия за придобиване, насочена към натрупване на портфолио от активни онлайн общности, които да ползват предлаганите от компанията облачни услуги

Microsoft с интерес да купи Pinterest

Платформата, оценена на 51 млрд. долара, е популярна сред любителите на декорации за дома, храна и сватбени колажи

2969 прочитания

Microsoft следва стратегия за придобиване, насочена към натрупване на портфолио от активни онлайн общности, които да ползват предлаганите от компанията облачни услуги

© Reuters


Microsoft води преговори през последните месеци за придобиване на социалната платформа Pinterest. Тя има пазарна оценка 51 млрд. долара и е популярна сред любителите на декорации за дома, храна и сватбени колажи. В момента преговорите са в застой, заявяват пред Financial Times запознати с въпроса.

Microsoft следва стратегия за придобиване, насочена към натрупване на портфолио от активни онлайн общности, които да ползват предлаганите от компанията облачни услуги. Pinterest, чиято пазарна стойност се е увеличила с повече от 600% по време на пандемията от коронавирус, в миналото е твърдяла, че желае да остане независима компания.

Придобиването на Pinterest, което би било най-голямата сделка на Microsoft досега, също би служило за проверка доколко администрацията на Байдън е склонна да позволи на мощни технологични компании да сключват подобни сделки.

Интерес към социални платформи

Microsoft за пръв път разкри своя интерес към придобиването на социални медии миналата година, когато се опита да закупи американските операции на популярното китайско видеоприложение TikTok. Китайската компания се оказа под натиск да се откаже от американския си бизнес заради опасения за националната сигурност при администрацията на Тръмп. Офертата на Microsoft за TikTok обаче се провали, след като конкурентът Oracle се включи в преговорите, но в крайна сметка не се стигна до сделка.

През последните години Microsoft направи няколко придобивания. Освен закупуването на сайта за делови връзки LinkedIn за 26 млрд. долара през 2016 г. технологичният гигант придоби GitHub, система за контрол на версиите на файлове, и създателите на онлайн играта Minecraft, която миналата година надмина 131 млн. потребители. Миналата година Microsoft придоби частната компания за игри ZeniMax за 7.5 млрд. долара.

Microsoft разглежда онлайн общностите като начин да привлече мащабни приложения към своята облачна платформа Azure. Социалната мрежа Pinterest, която миналата седмица заяви, че месечните й потребители са нараснали до 459 млн., разчита на Amazon Web Services като доставчик на инфраструктура. Собствеността върху сайтове с голям брой активни потребители, много от които публикуващи често, също предоставя ценни данни за други бизнеси на Microsoft.

Данните от LinkedIn например се използват за "персонализиране" на други приложения и услуги на Microsoft. Сайт като Pinterest, където милиони потребители публикуват изображения на неща, от които се интересуват или биха искали да купят, може да се превърне във важен източник на данни за клиентите на маркетинговите услуги на Microsoft, като същевременно действа като суровина за обучение на AI системите на компанията.

Платформата Pinterest, чийто дебют на фондовия пазар беше през април 2019 г., беше облагодетелствана от пандемията и свързаното с нея увеличение на потреблението, тъй като хората останаха вкъщи по време на локдауните, а бизнесът се премести от физическите магазини към онлайн продажбите. Миналата седмица Pinterest отчете 76% ръст на приходите за тримесечие и увеличение на акциите с повече от 10%. Компанията разширява своята база от рекламодатели, въвеждайки рекламни формати и възможности за електронна търговия, подобно на конкурентите Facebook и TikTok. Microsoft и Pinterest отказаха коментар за преговорите.

Microsoft води преговори през последните месеци за придобиване на социалната платформа Pinterest. Тя има пазарна оценка 51 млрд. долара и е популярна сред любителите на декорации за дома, храна и сватбени колажи. В момента преговорите са в застой, заявяват пред Financial Times запознати с въпроса.

Microsoft следва стратегия за придобиване, насочена към натрупване на портфолио от активни онлайн общности, които да ползват предлаганите от компанията облачни услуги. Pinterest, чиято пазарна стойност се е увеличила с повече от 600% по време на пандемията от коронавирус, в миналото е твърдяла, че желае да остане независима компания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.