Vivendi подготвя да пусне Universal Music на борсата в Амстердам
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Vivendi подготвя да пусне Universal Music на борсата в Амстердам

Vivendi се стреми да извлече максимална печалба от перлата в короната си - най-големият музикален лейбъл в света, работил с имена като Лейди Гага и Тейлър Суифт

Vivendi подготвя да пусне Universal Music на борсата в Амстердам

Френският магнат Винсент Болоре ще запази силното си влияние върху музикалната компания

2652 прочитания

Vivendi се стреми да извлече максимална печалба от перлата в короната си - най-големият музикален лейбъл в света, работил с имена като Лейди Гага и Тейлър Суифт

© Reuters


Френският магнат Винсент Болоре ще запази силното си влияние върху Universal Music Group като главен акционер на музикалната корпорация след планираното й листване за 30 млрд. евро от страна на собственика й - медийния конгломерат Vivendi.

Vivendi се стреми да извлече максимална печалба от перлата в короната си - най-големият музикален лейбъл в света, работил с имена като Лейди Гага и Тейлър Суифт, докато музикалната индустрия се възстановява след дълъг спад благодарение на приходи от стрийминга на музика. Френският конгломерат очерта плановете си за първично публично предлагане на лейбъла на борсата в Амстердам, съобщава Reuters.

Vivendi е планирала да листне музикалното си подразделение, като новината предизвика нарастване на цените на акциите на френската компания в Париж в понеделник, като групата беше оценена на близо 31 млрд. евро. Пазарната стойност на Vivendi е приблизително същата като стойността, която постави на Universal, след като беше завършена продажбата на два пакета от по 10% от музикалния лейбъл на консорциум, ръководен от китайската група Tencent, през март 2020 г. и януари тази година. Така водената от Tencent група вече притежава 20% от звеното.

"Цялата транзакция е насочена към освобождаване на скритата стойност на Vivendi, чиято пазарна стойност напоследък е по-ниска от тази на самата Universal", заяви източник, запознат с въпроса.

В края на процедурата по първично публично предлагане, която трябва да бъде одобрена на събрание на акционерите в края на март, трите най-големи акционера на Universal ще бъдат Vivendi (20%), консорциумът, ръководен от Tencent (20%) и Болоре (16%). Тъй като Болоре контролира Vivendi чрез дял от 27%, това означава, че пряко и косвено той ще контролира около 36% от Universal.

По-рано Vivendi заяви, че Universal ще се листва най-късно в началото на 2023 г. Въпреки това няколко инвеститора притиснаха конгломерата да действа по-бързо, за да се възползва от евтините пари на финансовите пазари, което накара Болоре да ускори графика, според същия източник.

Болоре избра Амстердам пред други международни финансови центрове като Ню Йорк, тъй като пазарът там е "неутрален" и по-привлекателен за потенциални инвеститори от Китай, включително Tencent.

Бум на музикалния стрийминг

След 15-годишен спад музикалната индустрия се възстановява през последните пет години, като глобалните приходи от записана музика се увеличиха с 8.2% през 2019 г. до 20.2 млрд. долара според последния годишен доклад на Международната федерация на фонографската индустрия (IFPI).

Приходите от стрийминг на музика представляват основната част от растежа през изминалите няколко години. Делът на приходите от стрийминг достигнаха 56% от музикалния пазар през 2019 г., движени от 341 млн. платени абонати. Шведската платформата за стрийминг на музика Spotify, лидерът на пазара, и конкурентът Apple Music, са движещата сила зад тази тенденция.

Френският магнат Винсент Болоре ще запази силното си влияние върху Universal Music Group като главен акционер на музикалната корпорация след планираното й листване за 30 млрд. евро от страна на собственика й - медийния конгломерат Vivendi.

Vivendi се стреми да извлече максимална печалба от перлата в короната си - най-големият музикален лейбъл в света, работил с имена като Лейди Гага и Тейлър Суифт, докато музикалната индустрия се възстановява след дълъг спад благодарение на приходи от стрийминга на музика. Френският конгломерат очерта плановете си за първично публично предлагане на лейбъла на борсата в Амстердам, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.