Логистичните компании с 300 млрд. долара приходи в бума на електронната търговия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Логистичните компании с 300 млрд. долара приходи в бума на електронната търговия

Благодарение на възхода на електронната търговия заради пандемията, логистичният сектор изглежда преминава през своята златна ера.

Логистичните компании с 300 млрд. долара приходи в бума на електронната търговия

Увеличението на онлайн поръчките се очаква да се задържи и през 2021 г.

2752 прочитания

Благодарение на възхода на електронната търговия заради пандемията, логистичният сектор изглежда преминава през своята златна ера.

© Reuters


Пандемията от коронавирус промени много и различни области от живота ни. Наложените ограничения в световен мащаб и социалното дистанциране повлияха и на търговията, като увеличиха търсенето в онлайн магазините, което от своя страна повиши натоварването на доставчиците. Непрекъснато нарастващият брой онлайн поръчки създаде перфектни условия за процъфтяване на логистичните гиганти, което доведе до рекордната за тях 2020 г.

Данните, анализирани от екипа на приложението Trackr, разкриват, че въпреки предизвикателната икономическа среда, четири водещи логистични компании - UPS, DHL, USPS и FedEx, отчитат общо над 300 млрд. долара приходи за финансовата 2020 г.

Нарастването на електронната търговия даде възможност на UPS да поведе с най-висок ръст на приходите сред четирите си конкурента. Компанията успя да увеличи приходите си през миналата година с 14.20%, което доведе до годишни продажби за 84.60 млрд. долара. Deutsche Post DHL Group отчита 80.41 млрд. долара приходи за 2020 г. В резултат на по-голямото търсене на куриерски услуги, USPS също отбеляза увеличение от близо 2 млрд. долара (от 71.15 млрд. долара през 2019 г. до 73.1 млрд. долара през 2020 г.), изпреварвайки FedEx, чиито приходи за годината са 69.20 млрд. долара.

Както признават лидерите на компаниите, 2020 г. е надминала очакванията им, включително и за фондовия пазар, където също са се представили добре.

Добри очаквания

Компаниите гледат с оптимизъм в бъдещето. Благодарение на възхода на електронната търговия заради пандемията, логистичният сектор изглежда преминава през своята златна ера, която вероятно ще продължи през 2021 г., а и след това. Вътрешните и международните доставки никога не са играли толкова важна роля в ежедневието на хората, колкото сега. Компаниите не само транспортират различни стоки, но и допринасят за справянето с глобалната здравна криза. DHL и UPS участват активно в разпространението на ваксини срещу COVID-19 по целия свят от четвъртото тримесечие на 2020 г. насам.

Освен това водещите световни логистични компании са оптимисти за по-нататъшния растеж на електронната търговия и очакват непрекъснато нарастване на приходите през годината, въпреки всичките предизвикателства, които коронавирусът доведе в сектора. Най-често срещаните проблеми, подчертани от лидерите в бранша, са спиранията на работа заради разпространението на вируса, бързите промени на пазара и спешната нужда от допълнителни предпазни мерки.

USPS обяви, че обемът на пратките се е увеличил с почти 1.2 млрд. броя, или 18.8% в сравнение с 2019 г., което отразява явна промяна в поведението на потребителите. В резултат на това онлайн купувачите стават по-взискателни към скоростта и прозрачността, като по този начин поставят още едно предизвикателство пред сектора и изискват безпроблемно проследяване на пратките и сътрудничество с надеждни доставчици на услуги.

Данните обаче показват, че избрани логистични компании са успели да се справят с повечето от тези проблеми и да разпределят физическите си и финансовите си ресурси правилно. Например през 2020 г. оперативната печалба на UPS достигна 7.8 млрд. долара, докато DHL надмина очакванията си от 4.96 млрд. долара, отбелязвайки оперативна печалба от 5.85 млрд. долара. Освен това, от началото на пандемията свободният паричен поток на DHL се е увеличил до 3.01 млрд. долара, което надвишава резултата от предходната с внушителните 188.35%. UPS отчита свободен паричен поток от 5.1 млрд. долара, което отново поставя компанията начело в четворката.

Няма признаци на забавяне на електронната търговия

Въпреки че бъдещето все още е неясно, нарастващите тенденции и прогнози вече могат да оформят образа на по-нататъшното развитие на логистичния сектор и на електронната търговия като цяло. Компаниите ще продължат да усещат натиска за по-бързо изпълнение на поръчките, докато се опитват да запазят своите стандарти за качество.

"Тъй като все повече и повече задачи, свързани с логистиката, се изместват онлайн, едно от най-големите предизвикателства през следващите 10 години ще бъде разширяването на логистичните центрове и способността им да се адаптират", заявява Ернестас Петкевичус, съосновател на приложението Trackr. "Вече станахме свидетели на водещи превозвачи, които отчитат рекордни резултати и това вероятно е посоката, която секторите, свързани с електронната търговия, ще продължат да следват, докато се налага да се справят с постоянно възникващи нови предизвикателства."

Тази теза е добре подкрепена от настоящия недостиг на складове в Европа и рекордно ниските нива на свободни места от около 5%. Консултантската агенция за недвижими имоти Savills съобщава, че инвестициите в дистрибуторски складове вече са се увеличили със 121%, достигайки 6.47 млрд. долара.

Тъй като онлайн пазаруването продължава да е по-безопасно за хората в условията на пандемия, превозвачите оценяват положително своите възможности и очакват да спечелят от продължаващия растеж на електронната търговия.

Тъй като финансовите резултати на UPS надминаха очакванията миналата година, компанията очаква да продължи по същия път, докато DHL прогнозира оперативната им печалба да нараства не само през тази финансова година, но да бъде още по-висока през 2022 г.

Пандемията от коронавирус промени много и различни области от живота ни. Наложените ограничения в световен мащаб и социалното дистанциране повлияха и на търговията, като увеличиха търсенето в онлайн магазините, което от своя страна повиши натоварването на доставчиците. Непрекъснато нарастващият брой онлайн поръчки създаде перфектни условия за процъфтяване на логистичните гиганти, което доведе до рекордната за тях 2020 г.

Данните, анализирани от екипа на приложението Trackr, разкриват, че въпреки предизвикателната икономическа среда, четири водещи логистични компании - UPS, DHL, USPS и FedEx, отчитат общо над 300 млрд. долара приходи за финансовата 2020 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK