Парфюмът ви идва от Сливен. През чешка онлайн верига

Компанията "Блу септагон България" управлява е-магазини за световни козметични марки в България и Гърция и приходите й за година скачат с над 100%

"Ръстът в продажбите ни основно се дължи на огромното количество свършена работа през последните 5 години и успешната организация и управление на този бизнес проект и неговата реализация в България", казва Филип Филипов
"Ръстът в продажбите ни основно се дължи на огромното количество свършена работа през последните 5 години и успешната организация и управление на този бизнес проект и неговата реализация в България", казва Филип Филипов    ©  ''Блу септагон България''
"Ръстът в продажбите ни основно се дължи на огромното количество свършена работа през последните 5 години и успешната организация и управление на този бизнес проект и неговата реализация в България", казва Филип Филипов
"Ръстът в продажбите ни основно се дължи на огромното количество свършена работа през последните 5 години и успешната организация и управление на този бизнес проект и неговата реализация в България", казва Филип Филипов    ©  ''Блу септагон България''

Визитка

Име: "Блу септагон България"

Сектор: козметика

Акционери: Parfemy-vune

Управител: Филип Филипов

В един офис в Сливен може да се чуе забързана реч на български и гръцки. В него работят 10 души, които организират продажби за 4.5 млн. лв. само в България. Това е компанията "Блу септагон", чийто български клон развива от пет години онлайн сайта за парфюми и козметика parfimo.bg, който с ръст от над 100% за 2019 г. е на трето място в класацията на "Капитал" за бързо растящи компании "Гепард" в сектор козметика и фармация.

Дружеството е представител на голяма чешка онлайн верига с над 20 онлайн магазина в различни европейски страни и 16-годишен опит на европейския пазар. От офиса в България се управляват и поддържат два отделни онлайн магазина, които оперират на различни пазари - България и Гърция.

"Разполагаме с модерен кол-център с оператори и на двата езика. В Гърция сме сравнително отскоро на пазара, но и там започваме да се утвърждаваме като голям и сигурен бранд, на който може да се има доверие. В портфолиото на компанията присъстват над 1 000 000 артикула, от които над 480 000 са в постоянна наличност и се предлагат и на българския пазар", коментира Филип Филипов, мениджър на "Блу септагон България", компанията зад сайта parfimo.bg.

В офиса освен операторите, които обработват поръчките за България и Гърция, работят и експерти по дигитален маркетинг и онлайн търговия. В самата компания майка пък продажбите се обслужват от над 400 души.

Защо са толкова евтини

"Качество и огромен избор на ниски цени - това е нашият фокус. В нашия асортимент можете да откриете от най-нискобюджетните варианти за парфюми и ежедневна козметика до най-скъпите нишови парфюми и луксозна козметика от най-висок клас", отбелязва Филипов.

Той коментира, че ниските цени се постигат чрез директни договори за покупка на огромни количества от самите парфюмерийни къщи. Освен това веригата е и един от най-големите търговци на едро на парфюми и козметика в Централна и Югоизточна Европа. Нейни клиенти са стотици търговци, складове и дистрибутори на парфюми и козметика от цяла Европа.

"Ние работим изключително успешно с най-големите парфюмни къщи - Loreal, Coty (Marc Jacobs, Calvin Klein, Gucci, Hugo Boss, Burberry, Lancaster и др.) и LVMН Group (Guerlain, Christian Dior, Givency и др.) Имаме директни договорни отношения с тях и сме официален дистрибутор на техните продукти", разказва той и допълва, че в калкулацията за ниска крайна клиентска цена влизат и автоматизацията на работните процеси, оптимизирането на разходите и ниските маржове.

"Складовете са климатизирани, намират се в Чехия и заемат закрита площ 10 хил. кв.м. В момента се строят нови складови помещения, които ще увеличат закритата складова площ с още 20 хил. кв.м. Всички наши продукти - парфюми и козметика, се съхраняват при оптимални условия целогодишно", казва той.

Той допълва, че компанията не счита физическите магазини за свои конкуренти, тъй като "при тях цените са доста по-високи от нашите, понякога и в пъти, и изборът на продукти е ограничен. Основните ни предимства пред тях са ниските цени и огромният асортимент, който няма как да бъде събран в един физически магазин. На гръцкия пазар сме от 2019 г., но и там се развиваме много добре. Срещали сме и продължаваме да срещаме доста трудности и в двете държави, но това са предизвикателствата, които трябва да решаваме".

Той отбелязва, че сайтът всяка седмица предлага намаления на парфюми и козметика, а няколко пъти в годината прави специални разпродажби с наистина огромни отстъпки.

"Освен това използваме много и най-разнообразни канали за реклама, които нашите маркетинг специалисти считат, че са подходящи за нас. Работим с много афилиейт партньори, които продават наши продукти в техни сайтове и платформи срещу процент комисиона. Имаме постоянно отворена програма "Тест и ревю", при която известни блогъри, влогъри и инфлуенсъри тестват наши продукти и правят ревю или видео за тях, а в социалните мрежи подаряваме всяка седмица парфюм на един от участниците ни в играта, която организираме", казва той.

Филипов си спомня, че основният проблем при започването на проекта на българския пазар през 2015 г. е било дълго наслагваното впечатление, че онлайн често се продават фалшификати и ниската цена обикновено не означава добро качество.

Битката с фалшификатите

"За съжаление у нас все още се предлагат много фалшификати и имитации на парфюми както във физически магазини, така и онлайн. Електронната търговия у нас бележи ръст с около 20-30% всяка година и се надявам тази тенденция да продължи и занапред, но ние можем да говорим само за нашите продукти и тяхната автентичност", казва Филипов и допълва, че веднъж направили покупка, клиентите се убеждават в качествата на продуктите и остават верни на сайта.

Тъй като компанията продава и тестери, той отбелязва засиления интерес през последните години към този продукт.

"Интересът към тестерите е бил винаги голям, тъй като това е абсолютно идентичен парфюм като стандартното издание, просто клиентът го получава на доста по-ниска цена поради факта, че няма цветна луксозна опаковка, а e опакован в транспортни картонени кутии. Ако не е за официален подарък, тестерът е доста изгоден вариант за лична употреба", отбелязва той. Чувал е много пъти твърдения от клиентите, че тестерите са с по-силен аромат от стандартното издание, за да привличат клиентите, но до момента не е забелязал никаква разлика като интензитет, трайност или композиция на аромата.

"Разликата е, че тестерът може да няма капачка и да бъде в картонена транспортна опаковка, но ароматът е същият. Разбира се, говоря само за нашите продукти, за останалите нямам представа", отбелязва Филипов.

Той допълва, че през последните години се отбелязва леко повишение в търсенето на луксозна, био- и натурална козметика, но не толкова осезаемо.

"Мисля, че ръстът в продажбите ни основно се дължи на огромното количество свършена работа по този проект през последните 5 години и успешната организация и управление на този бизнес проект и неговата реализация в България. Вече сме добре познат и доказан бранд и на българския пазар, което е в резултат на всички положени усилия през годините", казва той.

Най-големият разход

На практика най-големият разход на онлайн компанията са разходите за куриери.

"Не сме повишавали цените за доставка, въпреки че периодично куриерските фирми вдигат цените на услугите си към нас. Когато имаме активна кампания "Безплатна доставка", всички разходи за транспорт са за наша сметка", отбелязва Филипов.

Той допълва, че компанията работи с международни и местни куриерски фирми, които доставят пратките до крайните клиенти в България и Гърция. Над 150 складови работници подготвят, опаковат и изпращат пратките от Чехия за всичките 20 онлайн магазина.

"Съкратили сме максимално сроковете за доставка с добра логистика и в момента доставяме от Чехия до България за 3-4 работни дни, а до Гърция за 5-7 до най-отдалечените острови, стига да няма извънредни забавяния от страна на куриерите. В началото на COVID кризата те бяха затрупани с пратки и имаше значително забавяне в тяхната обработка и доставка. Наблюдавахме ръст на изгубени и увредени пратки. В момента куриерските компании работят на нормални обороти и успяваме да доставим навреме", казва Филипов.

По думите му в България компанията има доста трудности, свързани с липсата на отделен действащ нормативен акт, уреждащ всички административно-правни аспекти на онлайн търговията.

Корона спад

Както и останалите козметични компании корона кризата и особено извънредното положение през пролетта водят до значителен спад в продажбите на парфюми и козметика. "Продажбите намаляха с около 30-40% и това продължи малко повече от месец, след което бавно се нормализираха в обичайни граници. Единствено имаше засилено търсене на дезинфектанти и антибактериални продукти. Като положителен ефект от корона кризата мога да изтъкна факта, че много хора "се престрашиха" и прибягнаха към онлайн поръчки на най-различни стоки от интернет магазини, стимулирайки по този начин онлайн търговията в България", казва той.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България