Brexit се превърна от лош в по-лош за корпоративна Германия

Германските компании усещат ефекта от напускането на Великобритания на ЕС

"Чувстваме се предадени", оплаква се германката Петра Браун, която заедно със съпруга си Петър Венгеродт управлява кулинарния магазин Hansel & Pretzel в лондонското предградие Ричмънд. След като напусна Европейския съюз преди малко повече от месец, някога приветливото правителство на Великобритания усложни и оскъпи внасянето на колбаси, марципан, сирене кварк, ябълков сос и други автентични продукти. Браун все още не е получила нито една от седмичните доставки на стоки от родината си през тази година.

Обратната страна на проблемите на Браун, в чийто малък бизнес работят 15 души, е главоболие за големите германски износители, някои от които я снабдяват с нужните й продукти. Корпоративна Германия никога не е била голям почитател на Brexit. Но търговската сделка влезе в сила, преди преходния период, който приключи на 31 декември, да успокои умовете на германските шефове. Месец след новия режим "проблемите с веригата на доставки удрят силно германските компании", казва Йоахим Ланг от основната асоциация на германската индустрия BDI.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се