За слузта на един охлюв

Козметичната компания "Камко" изнася продукти с ценната суровина от мекотелите на четири континента

"Искаме да ни разпознават като фирма, която произвежда много качествена козметика с охлювена слуз, а не като ферма за добив на охлюви. Бизнес философията ни е не да продаваме суровина, а краен продукт с много добавена стойност", казва ръководителят "Глобално бизнес развитие и износ" на "Камко" Иво Драмов
"Искаме да ни разпознават като фирма, която произвежда много качествена козметика с охлювена слуз, а не като ферма за добив на охлюви. Бизнес философията ни е не да продаваме суровина, а краен продукт с много добавена стойност", казва ръководителят "Глобално бизнес развитие и износ" на "Камко" Иво Драмов
"Искаме да ни разпознават като фирма, която произвежда много качествена козметика с охлювена слуз, а не като ферма за добив на охлюви. Бизнес философията ни е не да продаваме суровина, а краен продукт с много добавена стойност", казва ръководителят "Глобално бизнес развитие и износ" на "Камко" Иво Драмов    ©  Надежда Чипева
"Искаме да ни разпознават като фирма, която произвежда много качествена козметика с охлювена слуз, а не като ферма за добив на охлюви. Бизнес философията ни е не да продаваме суровина, а краен продукт с много добавена стойност", казва ръководителят "Глобално бизнес развитие и износ" на "Камко" Иво Драмов    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

10 секунди са достатъчни на един сръчен работник да събере капчиците слуз от северноафриканския охлюв Helix Aspersa Maxima, и то без да го нарани. В охлювената ферма на козметичната компания "Камко" край Раковски живеят над 1 млн. от тези животинки. За тях се грижат само четирима работници: хранят ги, пазят ги от слънцето и от грабливите птици, приспиват ги през зимата и ги събуждат напролет. И така - до смъртта им след 3 години. Толкова живеят охлювите.

От уважение към труда на мекотелите в "Камко" отказват да ги дадат за деликатес в ресторантите на Франция или Италия. Впрочем това е и част от фирмената философия за кръгова икономика в козметиката - оставят мъртвите животинки в земята, където са се родили. Бизнесът на компанията е свързан преди всичко с експорт на козметика за страните от Европа, Азия, Африка и Австралия. Тя има портфолио от 550 продукта под марката Victoria Beauty, а в над 120 от тях влага охлювена слуз. През 2019 г. приходите на компанията са нараснали с 30% (виж таблицата), като очакванията са, че съвсем скоро годишните й обороти ще надхвърлят 12 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар