COVID кризата ускори процеса на дигитализация във фитнес индустрията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

COVID кризата ускори процеса на дигитализация във фитнес индустрията

COVID кризата ускори процеса на дигитализация във фитнес индустрията

казва предприемачът Паскал Дойчев, който е собственик на веригата Pulse Fitness & Spa

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
7303 прочитания

Г-н Дойчев, как пандемията от Сovid-19 се отрази на бизнесите Ви, които са в най-тежко засегнати сектори- имоти, хотели, ресторанти и фитнес центрове?

Отразява се тежко, разбира се. Заради ситуацията се изисква пълна мобилизация на нас и на целия екип. Хотелът ни в София - "Емирейтс" е най-силно засегнат, защото там чужденците са основния поток от клиенти. Щетите при хотелите ни в Свети Влас и Банско за сега са поносими само и единствено благодарение на българските туристи, които заложиха на родните курорти. По принцип нашата формула е да заложим на тях, затова дори когато фалираха световни туроператори като Томас Кук например трусът при нас беше по-слабо изразен.

За нашите фитнес клубове, това периодично отваряне и затваряне, коства ценни кадри, част от които се преорентираха към други сфери на дейност. Създалата се ситуация обаче ни накара да търсим варианти, които да ограничат щетите. Отворихме една нова страница за хората, които искат и могат да тренират и спортуват онлайн. Успяхме да въведем тренда, който се налага в чужбина. Създадохме и развихме специално приложение, с което се преориентирахме онлайн да поддържаме връзката с нашите клиенти. Накратко COVID кризата ускори процеса на дигитализация във фитнес индустрията в България.

Забелязвате ли страх сред вашите клиенти да се завърнат в залите?

- Фитнесите продължават грешно да се смятат за едни от най-рисковите места по време на пандемия. Всъщност са по-безопасни и от супермаркетите. Ако разсъждаваме логично, човек когато се чувства зле, е малко вероятно да отиде да спортува. По този начин потенциалното струпване на заразени хора във фитнес залите е много по-малко вероятно, отколкото на други места, които не са повлияни от локдауните. Пандемията засили положителния ефект на спорта върху психическото здраве. В нашите фитнес клубове например има достатъчно свободно пространство, което да гарантира здравето на клиентите, дори и в най-натоварените часове, а хигиената, и преди и сега, е безупречна. Това е така и преди пандемията. Нашият стремеж е клиентът винаги да се чувства спокоен и сигурен при нас.

Споменахте, че сте били принудени да се разделите с някои от вашите служители. Възползвахте ли се от инструментите на предоставената държавна помощ за бизнеса?

- За съжаление, възползвахме се с голямо забавяне, но тази помощ е крайно недостатъчна. Кандидатствахме по предложените мерки, но те не могат да покрият такъв период от време и най-вече забавянето при получаването на средствата в голяма степен подсилва негативния ефект върху бизнеса. Както споменах, част от персонала ни се преориентира, защото ние не можем да им гарантираме сигурност. Повечето от тях са млади, динамични, амбициозни. Много хора разчитат само на тези средства.

Повлия ли пандемията на бизнес формулата на веригата Pulse Fitness & Spa?Какво представлява тази "фитнес платформа"?

- В София при нормални обстоятелства, тоест преди пандемията, тренираха не повече от 100 хил. души. Една пета от тях са наши клубни членове. Нашите проучвания показват, че има голям потенциал за привличане на бъдещи клиенти, които имат желание да се занимават с някакъв вид спорт. Някои от тях периодично го правят, но голямата част, за съжаление, изчакват или просто не могат да се мобилизират и да направят първата крачка. Онлайн контактът и най-вече това, хората да задават въпроси, да правим групови и индивидуални тренировки, които са технически възможни, при това на много добро ниво, ще ги върне в залите. Услугата е комплексна. Например при подадена заявка за индивидуална тренировка, ние в рамките на 5 минути от получаването на запитването, можем да реагираме като предоставим на клиента да избере някои от свободните в дадения момент фитнес инстурктори. Няма значение къде се намира клиентът. Платформата също така осигурява контакт със специалист в реално време, с когото можете да се консултирате и да получите отговор на зададените въпроси. Тези услуги, разбира се, са налични в рамките на работното време на нашите клубове. Ако нямате тази възможност, то тогава на ваше разположение са висококачествени клипове с разнообразни стилове на тренировки и упражнения. Но това са само част от възможностите на платформата, която предоставя и услуги, свързани с най-общо казано здравословния начин на живот. До месец очакваме тя да стартира.

От началото на февруари отвориха фитнес залите. Промени ли се потребителското поведение в резултат на пандемията и каква е обратната връзка на клиентите ви?

- Случи се един много интересен феномен. След отварянето на фитнес залите все повече хора ни посещават, което е добре. Вероятно това се дължи на липсата на други отворени места за социализация. Тези положителни сигнали ни накараха да възстановим пълния набор от услуги, които предлагаме в Pulse Fitness. От една страна хората имат желание да идват, от друга обаче част от тях са загубили навиците си. Това са наши клиенти, които са били последователни и са постигнали резултати, но сега се налага отново да направят първата крачка и да се мобилизират. Ще трябва да положим усилия, за да ги върнем, но отново липсата на предвидимост занапред усложнява нашата задача. В момента по-големият процент посетители са предимно активно спортуващи хора, които търсят социални контакти. Трябва да подчертая, че стриктно изпълняваме предписанията на РЗИ.

Г-н Дойчев, как пандемията от Сovid-19 се отрази на бизнесите Ви, които са в най-тежко засегнати сектори- имоти, хотели, ресторанти и фитнес центрове?

Отразява се тежко, разбира се. Заради ситуацията се изисква пълна мобилизация на нас и на целия екип. Хотелът ни в София - "Емирейтс" е най-силно засегнат, защото там чужденците са основния поток от клиенти. Щетите при хотелите ни в Свети Влас и Банско за сега са поносими само и единствено благодарение на българските туристи, които заложиха на родните курорти. По принцип нашата формула е да заложим на тях, затова дори когато фалираха световни туроператори като Томас Кук например трусът при нас беше по-слабо изразен.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.