Професия "Game Dev"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Професия "Game Dev"

Професия "Game Dev"

Какво се случи в гейм индустрията през последната година и какви са възможностите за обучение и развитие в България през 2021

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
3362 прочитания

И без пандемията от коронавирус, която затвори голяма част от обществото вкъщи и ни принуди да търсим алтернативни източници на забавление, възходът на гейминга през последните години е повече от забележителен. За последната година са регистрирани общо 211,9 милиона продадени видео игри. Особено впечатляващ е ръстът на разходите за дигитални игри, които са се увеличили с 12% на годишна база и вече достигат 127 милиарда долара за 2020 година. Логично, тези цифри водят и до сериозен инвестиционен интерес. През 2020 инвестициите в гейм индустрията възлизат на 33,6 милиарда долара.

На фона на тези числа българският пазар може и да изглежда твърде малък и незначителен, но 2020 година беше белязана от две значими за индустрията в страната събития. Първото е свързано с българското студио Snapshot Games, което в края на годината беше придобито от огромния гейм конгломерат Embracer Group. Това отваря врати пред студиото да работи за множество нови международни проекти, така че в бъдеще очакваме много интересни новини от тях.

Второто събитие е свързано с Creative Assembly Sofia, част от SEGA, които след няколко успешни малки проекта успяха да си издействат самостоятелната реализация на продължението на хитовата поредица Total War - Troy. Само за първите 24 часа от пускането си играта е била свалена 7.5 млн. пъти.

Всъщност тази последна новина е показателна за развитието на цялата гейм индустрия в България. Все по-често местните студиа и офисите на чуждестранни компании излизат от своята второстепенна аутсорсинг роля и започват да изнасят самостоятелно цели проекти, които впоследствие се превръщат в международно признати заглавия. Примери в тази посока можем да открием както от независимите български студиа Haemimont Games, XS Software и Zariba Games, така и от софийските подразделения на гигантите от Gameloft и Ubisoft, като последните участват активно в създаването на последната Assassin's Creed Valhalla.

В действителност гейм индустрията в България се развива с такива темпове, че се оказва все по-трудно намирането на обучени и квалифицирани кадри. За разлика от други сектори, където също говорим за липса на специалисти, при гейм индустрията има една допълнителна особеност - в България тя отсъства почти изцяло от образователната система.

Основаната през 2019 година ARC Academy продължава да е все още едно от малкото места , където се предлага задълбочен и цялостен поглед върху гейм индустрията. Причината за това е, че повечето преподаватели са всъщност представители на най-големите гейм студиа в България. Именно този формат на преподаване, базиран на опита, дава нужния тласък на академията и за последните 3 години тя успява да обучи десетки млади таланти, много от които вече трупат своя собствен професионален опит в различни български студиа.

През настоящата учебна година ARC Academy предлага нови възможности на бъдещите си студенти. Основната програма "Game Dev" вече е двугодишна, а участниците в нея ще се запознаят с всеки аспект от създаването на една видео игра, както и с реалните позиции и процесите на работа в гейм студиата. През въвеждащата първа година основният фокус е върху ключови направления като гейм дизайн, изграждане на светове и персонажи, 3D моделиране и продуциране на игри. На база тези познания през втората година всеки един от студентите ще има възможност да се специализира в един от трите профила - Game Design, 2D Concept Art и 3D Modelling & Animation. Това отваря широко вратите на академията както за хора с математическо и техническо образование, така и за тези, завършили художествени и езикови училища.

Може би тук е мястото да споменем и ролята на Фондация "Америка за България", която не просто застава зад създаването на ARC Academy, но и осигурява иновативна възможност за финансиране на студентите. Всяка година фондацията ще покрива 20% от студентския заем на завършилите академията, избрали да продължат професионалния си път в България. По този начин в рамките на 5 години Фондация "Америка за България" ще покрие целия размер на финансираната такса, а за студентите ще остане да платят само лихвите по заема си. На сайта на академията има допълнителна информация както за условията на самото финансиране, така и за сроковете за записване в програмата "Game Dev".

И без пандемията от коронавирус, която затвори голяма част от обществото вкъщи и ни принуди да търсим алтернативни източници на забавление, възходът на гейминга през последните години е повече от забележителен. За последната година са регистрирани общо 211,9 милиона продадени видео игри. Особено впечатляващ е ръстът на разходите за дигитални игри, които са се увеличили с 12% на годишна база и вече достигат 127 милиарда долара за 2020 година. Логично, тези цифри водят и до сериозен инвестиционен интерес. През 2020 инвестициите в гейм индустрията възлизат на 33,6 милиарда долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.