Renault продаде дела си в Daimler за 1.4 мрлд. долара

Reuters

Renault продаде дела си в Daimler за 1.4 мрлд. долара

Френския производител на автомобили притежаваше 1.5% и с приходите ще покрие част от задълженията си

4650 прочитания

Reuters

© Reuters


Renault е продал дела си от 1.5% в Daimler при цена от 69.50 евро на акция. Френският производител на автомобили съобщи, че се е разделил с над 16 млн. акции от компанията, която стои зад Mercedes-Benz, срещу 1.14 млрд. евро, или 1.4 млрд. долара. Приходите от сделката ще позволят на Renault да покрие част от увеличаващите си задължения. Партньорството между Renault и Daimler остава непроменено и няма да се повлияе от финансовата транзакция.

Renault предупреди акционерите и инвеститорите миналия месец, че ги очаква поредната трудна година след по-големи от очакваните годишни нетни загуби от над 8 млрд. евро. Главния изпълнителен директор Лука де Мео сподели, че компанията изпитва проблеми с осигуряването на достатъчно полупроводници и чипове, което усложнява производствения процес. Лука де Мео все още се опитва да изправи компанията на крака след ареста на предишния дългогодишен президент Карлос Гон в края на 2018 г.

Тъкмо навреме

Акциите на Daimler поскъпнаха близо три пъти за последната година. След като производителят на Mercedes-Benz обяви плановете да отдели в отделна компания бизнеса си за камиони и тежкотоварни автомобили те достигнаха тригодишен връх през седмицата до малко над 70 евро, оценявайки компанията на над 77 млрд. евро.

Renault е информирал Daimler предварително за плановете си да продаде дела, споделя говорител на германския автомобилен производител пред Bloomberg. Приходите от продажбата на дела в Daimler ще позволяват на Renault да покрие част от дълговете си и да защити кредитния си рейтинг, който наскоро бе понижен от Moody's Investors Service, Standard & Poor's и други.

През януари Лука де Мео изложи плановете за постепенното възстановяване на маржовете на печалба до нивата преди пандемията и генерирането на общa печалба от около 3 милиарда евро до 2023 г. Компанията има за цел да увеличи двойно тази сума до 2025 г.

Нови цели

Партньорството между Renault и Daimler възниква през 2010 г. при тогавашните изпълнителни директори Гон и Дитер Цетше. По това време двамата шефове редовно бяха домакини на съвместни пресконференции на автомобилни изложения, преди японската полиция да арестува Гон в края на 2018 г. по подозрение за финансови нарушения. Цетше се оттегли от Daimler на следващата година.

През 2021 г. партньорството между Renault и Daimler не е толкова задълбочено. Стратегическите причини зад колаборацията са малко, за да може връзката да продължи. През октомври главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус изложи плановете си да постави по-малко акцент върху обема на продажби и вместо това да направи Mercedes по-луксозен продукт, за да увеличи печалбите.

Предишното сътрудничество на двете компании включваше съвместна работа в сектора с компактните автомобили Smart ForTwo и Renault Twingo. В началото на 2019 г. Daimler обяви плановете си да се обедини с Zhejiang Geely Holding Group, най-големия акционер в компанията, за създаването на съвместно предприятие и трансформирането на Smart в изцяло електрически бранд, базиран в Китай.

Renault е продал дела си от 1.5% в Daimler при цена от 69.50 евро на акция. Френският производител на автомобили съобщи, че се е разделил с над 16 млн. акции от компанията, която стои зад Mercedes-Benz, срещу 1.14 млрд. евро, или 1.4 млрд. долара. Приходите от сделката ще позволят на Renault да покрие част от увеличаващите си задължения. Партньорството между Renault и Daimler остава непроменено и няма да се повлияе от финансовата транзакция.

Renault предупреди акционерите и инвеститорите миналия месец, че ги очаква поредната трудна година след по-големи от очакваните годишни нетни загуби от над 8 млрд. евро. Главния изпълнителен директор Лука де Мео сподели, че компанията изпитва проблеми с осигуряването на достатъчно полупроводници и чипове, което усложнява производствения процес. Лука де Мео все още се опитва да изправи компанията на крака след ареста на предишния дългогодишен президент Карлос Гон в края на 2018 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал