Как компаниите трябва да се справят с ваксинирането

Мениджърите е важно да балансират с правата на всички заинтересовани страни

Пандемията повдига нов набор от етични въпроси за бизнеса. Изискването "анализ на заинтересованите страни" не означава компаниите да вземат предвид само интересите на служителите и клиентите, но и на акционерите. Според него, ако компаниите го правят, всички ще спечелят. Инвеститорите ще просперират, ако работниците и клиентите получават добро отношение. Но пандемията може да доведе до противоречия между различни групи. Клиентите например могат да настояват служителите на компаниите да бъдат ваксинирани, но да не искат същото правило да важи за тях самите.

Може да изглежда така, сякаш акционерите искат колкото се може повече служители да се върнат на работа, няколко потенциални клиенти да бъдат изключени, а взаимодействията в магазини и ресторанти, да речем, да бъдат с възможно най-малко рестрикции. Но ако една компания си навлече репутация като небезопасно място за работа или за посещение от клиенти, ефектът върху дългосрочната й възвръщаемост може да бъде огромен. Чувството за справедливост също е от значение. Тежко му на изпълнителния директор, прередил останалите, както в случая с шефа на канадски пенсионен фонд Марк Мачин, който пътува до Обединените арабски емирства, за да се ваксинира (той бързо подаде оставка).


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал