Производителите на самолетни двигатели ще се възстановяват дълго след пандемията

Замразените пътувания заради коронавируса удариха силно Rolls-Royce, Pratt & Whitney и GE Aviation

Вероятно Rolls-Royce ще се възстанови най-бавно, защото произвежда двигатели само за най-засегнатия пазар на дълги полети.
Вероятно Rolls-Royce ще се възстанови най-бавно, защото произвежда двигатели само за най-засегнатия пазар на дълги полети.
Вероятно Rolls-Royce ще се възстанови най-бавно, защото произвежда двигатели само за най-засегнатия пазар на дълги полети.    ©  Reuters
Вероятно Rolls-Royce ще се възстанови най-бавно, защото произвежда двигатели само за най-засегнатия пазар на дълги полети.    ©  Reuters

Липсата на следи от изпарения в небето е ясен знак, че търговската авиация е силно засегната от коронавируса. Резултатът за производителите на двигатели, чиито машини създават тези краткотрайни ивици, е троен удар за индустрия, която печели предимно като ги държи във въздуха години след продажбата им - продадени са по-малко самолети, изминали са по-малко летателни часове, а по-старите машини са пенсионирани заедно с екипажите.

Непосредственият ефект за бизнеса, който е доминиран от шепа производители, стана ясен на 11 март. Британската компания Rolls-Royce, която се конкурира с авиационното поделение на американската General Electric (GE) да задвижва мощни широкофюзелажни самолети за дълги полети, публикува мрачни резултати за 2020 г. Ударът за търговската авиация, която е източник на половината от приходите й през 2019 г., доведе до оперативна загуба 2 млрд. паунда. Компанията е продала само 264 големи двигателя в сравнение с 510 през предходната година.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал