Офис средата отговаря на ефекта от пандемията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Офис средата отговаря на ефекта от пандемията

Офис средата отговаря на ефекта от пандемията

Sofia Airport Center, част от портфолиото на Revetas Capital, внедрява нова концепция за гъвкаво работно пространство Re:Share

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
3437 прочитания

През последната година милиони хора бяха принудени да работят от вкъщи за първи път заради пандемията и това доведе до нарастване на нуждата от гъвкави възможности на работа. С отпадането на мерките, компаниите започват да планират поетапно връщане на служителите на работните им места и трябва да се адаптират бързо в новата среда, както и да преосмислят цялостното разпределение на офиса си, като по този начин да балансират комфорта на своите служители. Ключова роля за успеха на този процес има наемодателят. Неговата задача е да съобрази необходимостта офисните площи да бъдат съгласувани с актуалните санитарни изисквания и здравословни работни практики, както и с необходимото пространство за дистанция. Офисите в новата реалност е важно да се съобразяват с баланса на работната среда и да се впишат като пространствени елементи на корпоративната култура.

Sofia Airport Center е един от първите офис проекти в София, който инвестира значително в цялостното развитие на бизнес парка, за да отговори адекватно на следпандемичните изисквания на свойте наематели.

Инвестиционният проект е с работно заглавие "The Flex-R lounge" и е първа фаза от цялостната стратегия за реновиране и подобряване на общите части в комплекса - "Re: Share by Revetas". Очакванията са той да генерира общо 150 нови работни станции, което включва препроектиране на отделни части от сградата, както и добавяне на допълнителни зони за отдих около парковата част.

Мисията на проекта е да бъдат насърчени компаниите и техните служители да се разширят извън традиционното си работно пространство, било то в новата обособена lounge зона, на пейка в парка или около езерото. Разработения проект за гъвкави работни места е насочен към компании, които могат и искат да изпробват разнообразни решения за своите служители, без да наемат допълнителни офис площи. Резултатът е намаляване на плътността в офиса чрез внедряване на гъвкави работни станции в общите части като удобство, където хората могат да работят необезпокоявано, да провеждат телефонни разговори, да общуват или просто да се отпуснат.

Revetas Capital планира да внедри концепцията Re: Share в портфолиото си, като комбинира иновативни дизайнерски концепции, комбинация от удобства и функционалности, която да използва най-добре общите и околните зони с цел намаляване на плътността, създаване на гъвкави работни станции и зони за отдих. Същевременно инвестицията гарантира най-високата безопасност и здравословни предпазни мерки.

С обща площ 300 кв.м и височина 15 м., новото пространството за раздвижена работна среда е оборудвано с всичко необходимо за високотехнологичен работен процес - бърз безжичен интернет, ток до всяка станция, модерни и адаптивни мебели. Съобразени с всички изисквания за дистанция и безопасност, работните площи ще са отделени с плексигласови прегради. Предвидена е и малка библиотека с книги и списания на различна тематика. Ще има и вендинг машини от ново поколение - с напълно безконтактен достъп. Така ще бъдат осигурени топли и студени напитки, както и здравословни храни за всички, които искат да разчупят стандартния модел на работна среда и да сменят обстановката. Всички тези подобрения имат за цел да осигурят ново и различно преживяване в офиса. Те са вдъхновени от необходимостта за интегриране на елементи от личния живот в работната среда, съобразени са със здравословните разпоредби и са иновативно решение за компании и служители, за които работата от дома се оказа предизвикателна.

Дизайнът е проектиран в тенденцията Home Feeling - служителите ще имат всички удобства за работа в уютна среда, където да се чувстват комфортно и да са ефективни. Работното време на пространството ще е от 9:00 до 19:00ч., за да бъде осигурена непрекъсната поддръжка и дезинфекция.

За провеждане на фокусирани бизнес срещи е обособена малка конферентна зала за 10 човека.

"Това е само първо фаза от мащабен проект, с който SAC иска да добави стойност към условията, които предлага на своите наематели", споделя Мария Тантилова, маркетинг и лизинг мениджър на комплекса. "Целта ни е да сме напълно готови през юни месец и да преминем към втора фаза - подобряване на външната паркова среда. Третата фаза е фокусирана в изграждането на спортна площадка и външен фитнес. През изминалите месеци на затваряне и извънредни ситуации, целта на екипа ни беше да създадем максимално удобна среда за нашите партньори. Да, наемателите на SAC са наши партньори, с които заедно изграждаме общността на SAC, чиято мисия е съчетаване на комфорт и работа, на професионален и личен живот, така че всеки човек да е в хармония и да може да развие своите най-силни страни. Сред нашите ценности е да подпомагаме корпоративната култура на компаниите, които са част от общността и така да бъдем надежден партньор в тяхното бъдещо развитие", добавя тя.

Sofia Airport Center e част от портфолиото на фонд II на Revetas. По целия свят инвестициите на фонда, се стремят да осигуряват здравословна вътрешна среда за своите наематели, да минимизират потреблението на ресурси и емисиите на парникови газове, да намаляват количеството отпадъци, които не се рециклират, и да намаляват оперативните разходи.

Сграда А2 в София функционира от 2012 г. Центърът има четири сгради, три от които са логистични и предлагат високо качество складови площи. В началото на 2020 г. сградата е носител на наградата "Excellence in Office Space" в престижния конкурс Employer Branding Awards на B2B Media. Новото пространство "The Flex-R lounge" е част от офис сграда А2, която притежава Gold LEED Certificate. Към началото на март 2021 г. сградата разполага с приблизително 2,400 кв.м свободни офис площи, а сред наемателите са IBM Bulgaria, CISCO Services Bulgaria, ALSO Bulgaria, B.Braun Medical.
През последната година милиони хора бяха принудени да работят от вкъщи за първи път заради пандемията и това доведе до нарастване на нуждата от гъвкави възможности на работа. С отпадането на мерките, компаниите започват да планират поетапно връщане на служителите на работните им места и трябва да се адаптират бързо в новата среда, както и да преосмислят цялостното разпределение на офиса си, като по този начин да балансират комфорта на своите служители. Ключова роля за успеха на този процес има наемодателят. Неговата задача е да съобрази необходимостта офисните площи да бъдат съгласувани с актуалните санитарни изисквания и здравословни работни практики, както и с необходимото пространство за дистанция. Офисите в новата реалност е важно да се съобразяват с баланса на работната среда и да се впишат като пространствени елементи на корпоративната култура.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.