"Бисквитките" осигуряват на Google и Facebook доминация при персонализираните реклами

Въпреки мерките IT гигантите все още успяват да влияят на потребителското поведение

Всеки познава интернет "бисквитките" от изскачащите съобщения, които се появяват при отварянето на повечето уеб страници. Въпреки това обхватът им на влияние върху потребителите чрез събиране на поведенчески данни остава силно подценен. Независимо от разпоредбите, които се опитват да ограничат натрапчивите практики, компании като Google и Facebook намират нови начини да заобиколят съществуващите мерки, за да продължат да тласкат клиентите си в посоката, която ще увеличи печалбата им чрез реклама и ще обслужи техните социално-политически интереси.

Основните "бисквитки" са код, който е необходим за функционирането на повечето уебсайтове и запомня неща като артикули в онлайн количката и информация за потребителско име и парола. "Бисквитките" на трети страни, обаче, проследяват и събират данни за активността на потребителите в мрежата - прочетени статии, разгледани продукти, време, прекарано на всеки сайт, кои реклами се кликват. Тези данни сформират дигитален профил, а той се изпраща до агенции, които се конкурират за рекламно пространство, за да достигнат до съответните потребители. Това се случва чрез т.нар. автоматично наддаване.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар