Бойкотът на потребителите е предупреждение за проблеми на западните компании в Китай

Предишните търкания са били изглаждани, но проблемът заради Синдзян е по-голям и трудно разрешим

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Бойкотирането на чуждестранни марки е толкова разпространено в Китай, че мениджърите имат готов наръчник за момента, в който попаднат в буря от националистическо възмущение. Започва се с извинение. След това трябва да останете тихи, като евентуално изразите уважение към китайската култура. Изчакайте гневът да отшуми. През изминалата седмица списъкът на компаниите, консултиращи се с това ръководство за действие, се увеличи. Китайските потребители, подстрекавани от управляващата комунистическа партия, се зарекоха да избягват някои от най-големите световни компании за облекло - от Adidas до Zara.

Развилият се търговски пожар заради памука в Синдзян илюстрира трудността на дори и ограничено икономическо разделение между Китай и Запада. Китайската памучна индустрия е около 12 млрд. долара годишно, или по-малко от 0.1% от БВП. Около 90% от памука в Китай идва от Синдзян, а правителството твърди, че 70% от него се събира механично. На теория би трябвало да е възможно компаниите да премахват ръчно събираните влакна от веригите си за доставки. На практика това ще изисква одити за това как се произвежда памукът. Китай няма да разреши свободно пътуване из Синдзян, а за разговори с уйгурски работници без наблюдение не може да става и дума.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове