Оформяме живота отвъд очакванията. Защото ни е грижа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Оформяме живота отвъд очакванията. Защото ни е грижа

Оформяме живота отвъд очакванията. Защото ни е грижа

Hopбepт Mиcбpaндт - изпълнителен директор на "BILLA България"

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
3609 прочитания

Визитка

Hopбepт Mиcбpaндт е изпълнителен директор на "BILLA България" от април 2019. Започва кариерата си в "BILLA Централна и Източна Европа" през септември 2011 г., след като преди това е заемал позицията на изпълнителен директор в "Lidl Румъния". Преминава през позиции като главен оперативен директор в "BILLA Румъния" и "BILLA Хърватия". От 2014 г. е изпълнителен директор в "BILLA Хърватия". През април 2017 г. става главен оперативен директор в "BILLA Чехия".

Г-н Мисбрандт, Националният статистически институт отчете 1.7% средногодишна инфлация за 2020 в сравнение с предходната година, което доведе до поскъпване на стоки и услуги. Какво предприехте като отговор на това по отношение на служителите?

Изминалата година беше изключително трудна за всички. Винаги ще благодаря на колегите, които неуморно работиха в името на това да предлагаме на нашите клиенти услуги с най-високо качество. Още с настъпването на пандемията в България ние от BILLA изготвихме вътрешна стратегия за справяне със ситуацията. Благодарение на успешното й прилагане успяхме да запазим своите позиции и устойчивост. Това от своя страна позволи да увеличим възнагражденията на служителите си с над 4%. Отделихме допълнително близо 2 000 000 лв. до края на годината за заплати и ваучери за храна. Проактивно актуализирахме сумата на ваучерите от 60 лв. на 80 лв. още от 1 април. Предвидили сме и допълнителна сума от 1 600 000 лв., която ще бъде инвестирана в бонус програми и придобивки за служителите.

Отвъд споменатите придобивки целим да обърнем още по-голямо внимание на здравето на служителите ни, като им осигурим широк пакет допълнително здравно осигуряване, подновяване на здравните книжки, безплатни PCR тестове, профилактични медицински прегледи и възможност за допълнителна физическа активност. Погрижихме се да осигурим подаръци за специалните моменти през годината като коледните и великденските празници, както и за важни поводи като раждането на дете.

Нека не забравяме, че споделената инвестиция и придобивки не биха били нищо без личното отношение и загриженост, което наблюдаваме във всички нива на компанията. Това ни прави истински щастливи от постигнатите резултати.

Споменахте вътрешна стратегия за справяне с пандемията. Къде ви отведе тя и как се справяте след повече от година в настоящата ситуация?

- Независимо от опита и професионализма криза като тази е неочаквано предизвикателство, защото засяга всички аспекти на социалното ни съществуване. Но пък ни накара да бъдем доста по-адаптивни и да взимаме важни решения в рамките на минути. Стратегията, която подготвихме с колегите, не спира да работи за целите на устойчивостта на компанията и в този момент. От самото начало имаме сформиран кризисен щаб от експерти от различни отдели, също така имаме и гореща линия, която е непрекъснато на разположение на служителите ни. При изолирането на позитивен ковид-19 случай прилагаме строги мерки с цел превенция на останалите колеги. Стратегията ни по отношение на пандемията работи успешно и комбинира в себе си дистанционно изпълнение на работни задачи, както и работа на ротационен принцип. Адаптирането на динамиката на нашия бизнес с настоящата ситуация доведе и до промяна на някои от приоритетите ни. Напомнихме си, че отворената комуникация е оптималният начин да се справим със стреса, който е неизменна част от всяка криза.

По какъв начин продължавате да мотивирате служителите си? Какво е тяхното виждане за нещата?

- В края на 2020 г. проведохме анонимно допитване до служителите ни за тяхната удовлетвореност. То ни помогна да разберем кои аспекти на работата имат нужда от подобрение. В проучването взеха участие повече от 65% от служителите, а общата им оценка за удовлетвореност е по-висока от тази за 2017 г. например. Смятаме това за безспорен успех.

От обратна връзка успяхме да изведем и три основни мерки. Първата е възнаграждение и допълнителни придобивки, втората - дигитализация, оптимизация и модернизация, а третата - обучение и развитие.

Развитието на тези направления няма да приключи и след излизане от настоящата криза. Те са ключови за работата в нашата компания. Въпреки всичко не мога да пропусна и чисто човешкия план, който вече споменах. Признанието за добре свършена работа е най-големият стимул за служителите.

Ученето през целия живот е концепция, която вече е добре припозната както от компаниите, така и от служителите. Как се случва това в "BILLAБългария" - какви са възможностите за обучения и професионално развитие?

- Винаги съм твърдял, че независимо от позицията или всекидневните работни задължения компаниите трябва да показват на служителите си колко са значими чрез възможности за развитие. Ние предлагаме редица обучения, които подобряват личната и съвместната работа на екипите. Те повишават и качеството на комуникацията между служителите, развиват лидерските умения, ръководенето чрез емпатия, владеенето на чужди езици и още много други специфични за бранша ни умения.

По време на пандемията преобразувахме всички обучения, които изискват физическо присъствие в електронен формат, който все още прилагаме. След като някои от мерките бяха облекчени, отворихме нашите обучителни центрове и организирахме занятия на място по предварителна уговорка и спазване на необходимите мерки за превенция. Паралелно с развитието на новите кадри и утвърдените професионалисти в екипа работим и с младите хора, които търсят добри работни перспективи още от ученическите и студентските години. Стажантските програми и дуалното обучение ще продължат да бъдат връзката на "BILLA България" с най-ценния капитал - образованите млади хора в страната.

Визитка

Hopбepт Mиcбpaндт е изпълнителен директор на "BILLA България" от април 2019. Започва кариерата си в "BILLA Централна и Източна Европа" през септември 2011 г., след като преди това е заемал позицията на изпълнителен директор в "Lidl Румъния". Преминава през позиции като главен оперативен директор в "BILLA Румъния" и "BILLA Хърватия". От 2014 г. е изпълнителен директор в "BILLA Хърватия". През април 2017 г. става главен оперативен директор в "BILLA Чехия".

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.