Новият брой: Да си посееш бъдеще

Радослав Вълчев: Износът ни се увеличи, открихме нови работни места

Радослав Вълчев: Износът ни се увеличи, открихме нови работни места

Управителят на "Домейн Менада" – част от френския холдинг Marie Brizard Wine and Spirits, за стратегията и продажбите на вино в условия на пандемия

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.

Как се отрази пандемията на бизнеса на компанията? Какви са най-големите предизвикателства пред вашия бизнес по време на COVID кризата?

- Необходима ни беше бърза адаптация към променената среда - справихме се много добре. На първо място - направихме възможното да осигурим сигурна работна среда на всички колеги. Резултатът ни е отличен - за повече от 12 месеца в пандемия нямаме прекъсване на бизнес процеса или дори забавяне. Паралелно с това засилихме търговските си активности, което ни позволи да запазим стабилни нива на продажби спрямо предходни периоди в България. Износът ни се увеличи, което доведе до завишено производство и отваряне на нови работни места. Бизнесът ни се развива добре въпреки пандемията и определено не заради нея.

Имате ли стратегия за трансформация на бизнеса с оглед новите реалности?

- Пандемичната обстановка не е променила нито една от основните ни бизнес стратегии - това показва, че са били умно създадени от екипа ни, което, разбира се, е много удовлетворяващ факт. Основната промяна при нас е свързана с това, че се научихме да работим ефективно дистанционно, от което ще се възползваме дългосрочно. Други големи промени няма да има, просто не се налагат.

Ще промени ли пандемията плановете на компанията за инвестиции? Какво планирате и в какви срокове?

- Инвестиционните ни проекти не се променят, те винаги са свързани с разширяване на капацитета и повишаване на качеството на продуктите ни. Продължаваме да работим и по двете - без промяна и дългосрочно.

Компанията изнася продукцията си в повече от 20 държави в цял свят. Какви са позициите ви зад граница по време на пандемия?Предвиждате ли разширяване на задграничните пазари в тази усложнена обстановка?

- Експортните пазари, на които регистрираме спад, са три - силно свързани с туризма, който миналата година пострада жестоко. Очакваме обаче бързо възстановяване там. На останалите дестинации позициите ни се подобриха, което е неизбежно, когато предлагаш качествен продукт, на правилната цена, по подходящия начин и с високо ниво на обслужване. Това е според екипа ни устойчивата и дългосрочно успешна комбинация за всеки бизнес, затова смятаме да се придържаме към нея и дълго занапред.

Как ще отговорите на промененото потребителско поведение, за което напоследък говорят специалистите по маркетинг?

- Смятаме, че за категориите, в които ние оперираме, промените в потребителското поведение са минимални и не изискват голяма промяна. Например електронната търговия е малка част от покупката на вино и алкохолни напитки в България и очакваме, че това скоро няма да се промени. Съответно по тази и други причини няма да отваряме електронен магазин, както се наложи на много други бизнеси. В един момент по етични причини прекратихме маркетинговата си комуникация - не го намирахме за правилно да изграждаме имидж на марки в началото на пандемията, когато хората се страхуваха за здравето си и това на близките им. Сега ще рестартираме по подходящ и съобразен с реалностите начин.

Каква е мисията на "Домейн Менада" за благополучието на хората и опазването на околната среда? Какви са акцентите в корпоративната социална отговорност на дружеството?

- Основна част от нашата дейност е да подпомагаме местната общност чрез увеличаване на заетостта, както и чрез различни благотворителни инициативи. През 2020 например екипът ни заедно с посланика на Франция в България г-жа Флоранс Робинс и ключови фигури в бизнеса участва в провеждането на четвъртия за компанията благотворителен гроздобер, с което успяхме да подкрепим пет регионални каузи и накарахме много хора да се почувстват специални и щастливи. "Домейн Менада" реши да изкаже благодарност и признателност към хората в бели престилки, като им подари бутилка червено вино Tcherga Fragment.

Древните казват, че във виното е истината. Каква според вас е истината за успех във винопроизводството?

- За нас истината за успеха във винопроизводството е еднаква за всеки успех - екип със страст и отдаденост към това, което прави. При нас е така, затова и сме успешни.

Как се отрази пандемията на бизнеса на компанията? Какви са най-големите предизвикателства пред вашия бизнес по време на COVID кризата?

- Необходима ни беше бърза адаптация към променената среда - справихме се много добре. На първо място - направихме възможното да осигурим сигурна работна среда на всички колеги. Резултатът ни е отличен - за повече от 12 месеца в пандемия нямаме прекъсване на бизнес процеса или дори забавяне. Паралелно с това засилихме търговските си активности, което ни позволи да запазим стабилни нива на продажби спрямо предходни периоди в България. Износът ни се увеличи, което доведе до завишено производство и отваряне на нови работни места. Бизнесът ни се развива добре въпреки пандемията и определено не заради нея.

Имате ли стратегия за трансформация на бизнеса с оглед новите реалности?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

Още от Капитал