"Нестле България" отчита 4.3% ръст на приходите за първото тримесечие

"Нестле България" отчита 4.3% ръст на приходите за първото тримесечие

Планираните за тази година инвестиции надхвърлят 22 млн. лв.

Мара Георгиева
3983 прочитания

© Велко Ангелов


За първото тримесечие на тази година "Нестле България" отчита 4.3% ръст на приходите, които достигат 60 млн. лв. Очакванията за полугодието са за повишение с 5-6%, съобщи на онлайн пресконференция изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов.

Планираните за тази година инвестиции надхвърлят 22 млн. лв. Над 89% от тях са предвидени за разширяване и модернизиране на фабриката за шоколадови продукти и бисквити в София. Допълнителни 18 млн. лв. са предназначени за подкрепа на фирмените брандове, а 800 хил. лв. са непланираните инвестиции за работа в безопасна среда.

Ковид година

Продажбите на "Нестле България" за 2020 г. отбелязват символичен спад от 1.1% и достигат 266 млн. лв. "През миналата година индустрията за храни и напитки като цяло остана резистентна въпреки необикновената ковид ситуация", обобщи Петър Стоилов. По думите му пандемията е откроила няколко тенденции, с които индустрията трябва да се съобразява: засилващо се онлайн пазаруване на стоки и услуги, дистанционна работа, водеща до увеличена консумация на храни и напитки в дома, нараснало значение на малките квартални магазини.

Извънредната ситуация е оказала негативно влияние върху експорта, а неработещите заведения (5 от 12 месеца) и работата от дома са довели до спад в продажбите на отделни категории и особено на продукти за незабавна консумация, коментира Петър Стоилов.

Въпреки пандемията "Нестле България" запазва лидерските си позиции на пазара на кафе (67.7% дял в стойност), при храните за домашни любимци (27.4%), кулинарните продукти (53.7%) и зърнените закуски (28.7%). Компанията е на четвърто място при шоколадовите изделия (11.4%).

Експорт за над 35 държави

В България "Нестле" работи от 1994 г. В софийската фабрика се произвеждат 791 продукта. От 2007 г. тя е избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания).

През 2020 г. тук са произведени 16 368 тона шоколадови изделия. Около 40% от продукцията се изнася за над 35 пазара в целия свят, съобщи директорката на фабриката Сара Вуйтине.

През миналата година "Нестле България" вложи в предприятието 23 млн. лв. - в нови технологии, продуктови иновации, модернизация на оборудването. Инвестициите в разширяване, автоматизация и нови продукти продължават и през 2021 г.

Социални отговорности

През 2020 г. компанията е спестила над 32 тона пластмаса и 43 тона хартия. "Нестле България" отчита също 31% спад на генерираните въглеродни емисии и 15% по-малко консумация на вода през миналата година.

За тази година амбицията на дружеството е да намали разхода на вода с допълнителни 4% и да използва изцяло зелена енергия във всички свои помещения в България, съобщи Нели Ангелова, директор комуникации за Югоизточен пазар, който включва България, Румъния и още седем държави.

Организираната от "Нестле България" кампания "По-здрави деца" насърчава активния здравословен начин на живот в училище. През 2020 г. в програмата се включиха близо 11.5 хил. деца от 118 училища и детски градини, а през 2021 г. се очаква ново разширение на обхвата и достигане до над 23.5 хил. деца. Друга инициатива на компанията - "Живей активно", се превърна в национално движение, което ще се разширява географски, обобщи Нели Ангелова.

Групата Nestle

През 2020 г. групата Nestle отчита продажби за 84.3 млрд швейцарски франка (3.6% ръст), а за първото тримесечие на 2021 - 21.1 млрд. шв. фр. (7.7% ръст). Основните двигатели на растежа са три продуктови категории: храни за домашни любимци, млечни и кулинарни продукти, кафе (над 60% от оборота на групата). Категориите с негативен резултат са: минерални води, шоколадови и захарни изделия, "Нестле профешънъл". Негативно влияние върху приходите на групата оказват изтеглянето на инвестиции, както и скъпият швейцарски франк, обобщи Петър Стоилов.

За първото тримесечие на тази година "Нестле България" отчита 4.3% ръст на приходите, които достигат 60 млн. лв. Очакванията за полугодието са за повишение с 5-6%, съобщи на онлайн пресконференция изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов.

Планираните за тази година инвестиции надхвърлят 22 млн. лв. Над 89% от тях са предвидени за разширяване и модернизиране на фабриката за шоколадови продукти и бисквити в София. Допълнителни 18 млн. лв. са предназначени за подкрепа на фирмените брандове, а 800 хил. лв. са непланираните инвестиции за работа в безопасна среда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал