dm предлага за първи път линията Pro Climate

Нови етикети показват дали продуктът е щадящ природата, био или веган

За първи път dm предлага в България 14 продукта с неутрално въздействие върху климата и околната среда - продукти за грижа за лице и тяло, за дамска хигиена, перилни и почистващи препарати и тоалетна хартия. Всички те са от dm марките alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE и Sanft&Sicher и са обединени в новата линия Pro Climate, разработена в партньорство с Техническия университет (ТУ) в Берлин. При нейното създаване подробно са анализирани и впоследствие намалени влиянията върху природата по време на целия жизнен цикъл на един продукт - от добиването на ресурсите през материалното му производство и транспорта до унищожението му. В резултат на това за създаването на Pro Climate е редуцирано потреблението на материали - суровини и опаковки, и са променени производствените процеси за ефективно намаляване на въздействието върху околната среда. Остатъчните неизбежни влияния върху природата се компенсират чрез различни проекти на концерна dm.

Още с пускането си в Германия и Австрия линията Pro Climate е достъпна и в България. Към момента във всички 90 магазина на водещата верига за търговия с дрогерийни стоки в страната се предлагат всички 14 иновативни продукта.

С цел да насърчи допълнително устойчивото потребление, dm въведе в България и нова система за обозначение на продуктите в своите магазини. С нейна помощ повече от един милион българи, които пазаруват всеки месец дрогерийни стоки в dm филиалите, ще могат да се ориентират по-лесно кой артикул е устойчив и щадящ природата - например с хартиена опаковка, без вредни вещества в съдържанието и/или при отглеждането на съставките му, от био производство и така нататък.

Цялостен подход към опазване на околната среда

При развитието на новата продуктова линия концернът dm си партнира с ТУ Берлин за разработването на концепция, при която влиянията върху околната среда още от самото начало се анализират цялостно и се намаляват. Наблюдават се пет аспекта в рамките на разработените екобаланси - изменение на климата, еутрофикация, окисляване, летен смог и разрушаване на озоновия слой. Този мониторинг се провежда през целия жизнен цикъл на продукта - от добива на суровини през производството, логистиката, фазата на потребление до обезвреждането му. Целта при разработването на Pro Climate продуктите е тези ефекти да бъдат намалени до възможния минимум.

Допълнителна стъпка за опазване на околната среда е партньорството на концерна dm с компанията HeimatERBE GmbH, чиято основна дейност е компенсиране на екологичния отпечатък, възстановяване на унищожени от човешката дейност площи по най-добрия възможен начин. Така в дългосрочен план се създават екологично ценни биотопи, които спомагат за насърчаване на биоразнообразието и за преодоляване на последиците от изменението на климата. "Ако успеем да предизвикаме интереса на клиентите с нашите Pro Climate продукти с неутрално въздействие върху околната среда, тогава, с увеличаването на бройката продукти, бихме могли да стартираме проекти за екологично компенсиране и в други държави", заявява управителят на dm Австрия Харалд Бауер.

До 2025 година 90% от опаковките наdmмарките ще са рециклируеми

Още при основаването на dm през 1973 в корпоративната култура на компанията е заложена идеята за устойчивост и за поемането на социална, културна и екологична отговорност с мисъл за идните поколения. Тази философия се изразява във всекидневни осъзнати и отговорни действия по отношение на природните ресурси и опазването на околната среда. Разработването на новата линия Pro Climate с неутрално въздействие върху околната среда е продължение на стремежа за подкрепа на устойчивото развитие на планетата.

Един от най-важните аспекти на тази политика е възможността за рециклиране на материалите. Затова и опаковките при кремовете, шампоаните и душ геловете се изработват с все по-голямо съдържание на рециклирани материали и самите те са рециклируеми. Целта на компанията е до 2025 г. 90% от пластмасовите опаковки на нехранителните продукти от dm марките да съдържат поне 30% рециклиран материал.

През последните години компанията въведе и редица алтернативи на продукти, изискващи пластмасова опаковка, като твърд душ гел или твърд шампоан, които могат да бъдат опаковани в хартия или друг, щадящ природата материал. Допълнително, до 2025 г. 90% от опаковките на продуктите от dm марките трябва да бъдат рециклируеми. Още по-амбициозна е целта най-малко 70% от съдържанието на опаковките да може да се рециклира до висококачествен материал.

Повече от 1 000 био и натурални продукта

dm непрекъснато разширява асортимента си от продукти, подкрепящи устойчивото развитие на природата във всички продуктови категории. Към момента компанията предлага в България повече от 1 000 продукта био храни и сертифицирана натурална козметика. Във всички магазини са обособени специални сектори за био храни, а където е възможно - и за натурална козметика. В този сегмент най-търсени са продуктите от dm марката alverde, която е и сред най-продаваните марки сертифицирана натурална козметика в Германия.

Потребителите могат да открият и огромно разнообразие от артикули, които помагат за опазването на околната среда и намаляването на използването на пластмаса за еднократна употреба. Пример за това са бамбуковите четки за зъби и клечки за уши в категория "Лична хигиена", бамбуковите сламки при продуктите за дома и бебешките комплекти за хранене за многократна употреба в сектор "Грижа за бебето". Това е част от политиката на dm за стимулиране на отговорното потребление и използването на zero waste продукти. Този подход се изразява и в развитието на асортимента от перилни или почистващи препарати и таблетки за съдомиялна машина, щадящи околната среда, които не съдържат изкуствени багрила или ароматизатори.

Нови зелени етикети в dm магазините

С цел да насърчи допълнително устойчивото потребление и да улесни клиентите при избора им на продукти - алтернатива на конвенционалните, dm България актуализира обозначенията и знаците върху етикетите на продуктите във всички магазини. Клиентите вече ще виждат бели и зелени етикети. Стандартните етикети за повечето продукти са бели. Зеленият цвят се използва за обозначаване на устойчиви, щадящи природата артикули - хартиена опаковка, суровини от био и "справедливо" производство, липса на парабени и микропластмаси и така нататък. Така хората освен за цената на съответния продукт, ще са информирани и дали той е био или веган и дали съдържа лактоза и/или глутен.

Зелен сертификат от ЧЕЗ България

За dm отговорността към природата се изразява и в щаденето на природните ресурси във всеки аспект на дейността на компанията. Затова и линията Pro Climate се произвежда 100% с енергия от възобновяеми източници. dm България също следва тази политика, като през първото тримесечие на финансовата 2020/21 година половината от потреблението на компанията е от електрическа енергия, произведена 100% от възобновяеми източници, закупена на свободния пазар. Това стана възможно в партньорство с "ЧЕЗ Трейд България", а произходът на енергията беше удостоверен със сертификат, базиран на гаранции за произход, издадени от EECS - European Energy Certificate System.

"Устойчивото развитие е в ДНК на нашата компания още от нейното създаване. Ние сме щастливи, че помагаме на хората да живеят и потребяват по-отговорно и така да запазят природата за бъдещите поколения", заяви управителят на dm България Цонка Иванова-Терзиева.

За dm drogeriemarkt и dm България

dm drogeriemarkt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия - през 1976 г. в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес dm е представен в 13 страни в Европа.

dm България се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин за дрогерийни стоки в град Видин. Към днешна дата филиалната мрежа се състои от 90 магазина в 28 града в страната, а служителите на компанията са над 800. Асортиментът на dm обхваща над 14 000 дрогерийни стоки като изключително голям брой козметични продукти, парфюмерия, стоки за дома, храна за домашни любимци, бебешки продукти и много други. Многообразният асортимент е допълнен и от над 20 собствени марки на dm, като най-популярни между тях са Balea, babylove, alverde, Dontodent, Denkmit, Profissimo и dmBio. В магазините за дрогерийни стоки на dm България не се предлагат лекарствени продукти и медицински изделия. Целта на dm е да изгражда компания, отговаряща на потребностите на клиента, да е надежден и коректен партньор, да предлага на служителите си възможности за развитие. Затова dm поставя човека в центъра на своята дейност - като клиент, служител или партньор. "Тук съм човек, тук пазарувам".

Още от Капитал