Планираме нов тип обекти за бързо хранене и доставки по домовете

Димитър Михайлов, управител на "К-експрес" ЕООД, за ребрандирането на обектите, новостите и плановете за развитие

Визитка

Димитър Михайлов е магистър "Стопанско управление". Работи за "К-експрес" ЕООД от 2011 година, като в последните три години е управител на дружеството.

Г-н Михайлов, "К-експрес" ЕООД работи на българския пазар вече над десетилетие - как се промени бизнесът за този период и как се справихте в последната кризисна година?

Промени се търсенето - промениха се вкусовите предпочитания на хората, което е свързано, от една страна, с навлизането на интернационална кухня и, от друга, с ориентацията на хората към здравословен начин на живот, в частност хранене. Дори и при традиционната кухня се наблюдават промени на рецептите и овкусяването на храната. А последната година беше трудна за всички в бранша, но подкрепата на нашите партньори помогна за запазването на мащаба на бизнеса ни. В резултат на кризата оптимизирахме и някои от работните процеси, включително стартирахме доставки по домовете, които продължават да нарастват.

На какви обекти залагате - повече зони за самообслужване, малки кулинарни щандове?

- Целта ни е да достигаме до повече клиенти, затова развиваме два типа обекти в цялата страна - кулинарни щандове, позиционирани в търговските галерии на верига хипермаркети, и ресторанти в бизнес центрове. По време на кризата реализирахме пилотно и обекти с директен достъп от улицата и на food court в молове, така че да сме още по-близо до клиентите си, като намеренията ни са да увеличим броя им.

Разкажете повече за предпочитания от "К-експрес" ЕООД бизнес модел.

- Повечето от нашите обекти оперират на франчайз. Предпочитаме този бизнес модел, тъй като позволява по-бързо развитие на веригата и управление на търговски обекти в страната. От гледна точка на финансовата инвестиция предлагаме гъвкави решения - наши партньори могат да бъдат финансови инвеститори, както и кулинарни любители, от които не изискваме големи вложения и първоначални инвестиции, а подборът е на база техните страст и умения в кулинарията, които впоследствие надграждаме. Основно предимство за нашите партньори е наличието на изграден модел за управление на обектите, включващ богат рецептурник. Влизаш - следваш - печелиш!

През м.г. започнахте ребрандиране на заведенията с бранда RepEat - какво ви провокира да вземете това решение, какво е посланието към клиентите?

- Промяната в тенденциите на хранене и плановете ни за развитие на типовете обекти, така че да достигаме до повече клиенти, провокираха създаването на бранда RepEat, докато до този момент брандът K-express се асоциираше от нашите лоялни клиенти предимно с българска национална кухня. Понастоящем са ребрандирани 80% от обектите ни. Очакванията ни са да запазим настоящите си клиенти и да привлечем нови, като им предлагаме много по-голямо разнообразие от вкусове.

Тази година в партньорство с "Талар фуудс" ЕООД започнахте работа по нова линия продукти под бранда RepEat Home Deli, какво включва тя?

- Линията продукти под бранда RepEat Home Deli е насочена към предлагането на готови храни, включващи ястия и супи, напълно готови за консумация, които само трябва да се затоплят. Към момента портфолиото включва безмесни и месни супи и няколко вида пасти по класически италиански рецепти. Храните се произвеждат в гарантирано защитена среда, по технология, при която не се влагат консерванти за съхранението им, както и оцветители, което ги прави подходящи за консумация и от най-малките ни клиенти. Тези кулинарни продукти са вкусни и подходящи за продължително хладилно съхранение вкъщи. Клиентите ни могат да ги намерят и опитат в търговската мрежа.

Какво ново предстои пред "К-експрес" ЕООД тази година?

- Планираме появата на пазара на нов тип обекти за бързо хранене и доставки по домовете. Те ще предлагат месни деликатеси, изпечени на фурна на дървени въглища, които правят храната с перфектна текстура и сочност. В плановете ни е и завършването на ребрандирането на всички обекти с бранда RepEat, увеличаване на броя на обектите с директен достъп от улицата и в моловете и преминаването на някои обекти, управлявани директно от централния офис, към франчайз партньори. Следвайки тенденциите за здравословно хранене, ни предстои пускането на пазара на нова линия продукти - смутита, съвместно с партньорите ни от "Провиотик". Сред останалите ни проекти за годината е и разширяването на продуктовата линия RepEat Home Deli.

Още от Капитал