Истински зомбита

Кредитирането на нерентабилни компании забавя възстановяването в Европа, смятат икономист

Зомбитата са плод на въображението и изображението. Най-често се срещат във филмите на ужасите или фентъзи романите, в които се реанимира тяло чрез различни методи, най-често магия. Съществуват обаче и истински зомбита. Икономистите използват термина, за да обозначават компании, които имат проблеми с изплащането на дълговете си и зависят от кредити, за да поддържат бизнеса си над водата.

Терминът "зомби компания" произлиза от кредитирането в Япония по време на стагнацията от 90-те години на миналия век. Икономистите определят за такава компания, която до голяма степен е изоставена от инвеститорите и може да остане в бизнеса само чрез заеми от банки или чрез издаване на повече облигации, като така пак увеличава кредитите си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове