Как се процъфтява в сянката на гигантите
По-малките компании вървят по стъпките на технологичните гиганти
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Преди няколко години Snap, компанията - собственик на социалната мрежа Snapchat, създаде имитация на характеристиката, с която след това стана известна - снимки, които се самоунищожават 10 секунди, след като получателят им ги е видял. Малко след шумното първично публично предлагане през 2017 г. компанията се изправи пред недоволството на потребителите заради лош дизайн, оттеглили се изпълнителни директори и понижаващи се цени на акциите, след като започна автоматично да предлага на търг рекламно пространство. Акциите й бързо се сринаха и в един момент през 2018 г. се търгуваха за под 5 долара, или по-малко от една пета от цената, която бяха достигнали, когато фирмата излезе на борсата.
Оттогава Snap преживя един от най-големите обрати в историята на технологиите. Когато съобщи последните си тримесечни резултати през април, тя приятно изненада анализаторите за пореден път, както ги зарадва и през последните няколко тримесечия. Приходите са се увеличили с 66% спрямо година по-рано, достигайки 770 млн. долара. Броят активни потребители дневно е 280 млн., или с 50 млн. повече за същия период година по-рано. Книжата на компанията са поскъпнали с 208% през последните 12 месеца до 54 долара. "Пандемията показа издръжливостта на промените, които направихме", казва шефът й Евън Шпигел.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход