На чаша кафе, създадено с грижа

Анна Лундстром, главен бранд директор

На чаша кафе, създадено с грижа

Кампания на Nespresso показва как грижата за фермерите и околната среда води до висококачествено кафе и може да бъде двигател на положителна промяна

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
1607 прочитания

Анна Лундстром, главен бранд директор


От Nespresso вярват, че в съвършеното кафе няма нищо случайно. Това им позволява безкомпромисно да разширяват границите си с всяка стъпка по веригата - от дървото до чашата, целеустремени да поднесат едно истинско автентично кафе изживяване за всеки. Според тях всяка чаша кафе има потенциала да възобнови, възстанови и възроди различни природни и човешки ресурси. В основата на програмата им Positive Cup са заложени решения за непрекъснати подобрения и иновативна устойчивост, които да създават положително въздействие по веригата за създаване на стойност - от фермерите до потребителите на Nespresso.

Именно тази философия на Nespresso, че кафето може да бъде мощна сила за добро, е в основата и на комуникационната кампания "Made with Care" ("Създадено с грижа"). Кампанията стартира с видео, в което Джордж Клуни, дългогодишен глобален посланик на марката и член на Консултативния съвет за устойчиво развитие на Nespresso (NSAB), заедно с други приятели на бранда, изследват какво се крие зад всяка чаша Nespresso кафе, а именно - човешката грижа, вложена във всяка стъпка от веригата на производство.

Нека поговорим за грижата

В Nespresso качеството не е случайно, а е резултат от съзнателен избор и голямото внимание, полагано от компанията по време на нейните глобални операции. Грижата за общностите, на които е поверено отглеждането на кафето, и стремежът към равенство между половете са от основно значение за марката.
През 2017 г. Nespresso създаде глобална стратегия за равенство между половете като част от програмата AAA Sustainable Quality™, която разкри необходимостта от повече информация в различни региони и общности. Имайки предвид това, заедно с международната организация за развитие TechnoServe и други подкрепящи партньори, компанията разработи инструмент за анализ на пола, предназначен да разкрие повече информация, необходима за насърчаване и даване повече права на жените.

На практика това включва вземане на интервюта на стотици жени и мъже в земеделските общности, в които компанията работи, предлагане на възможността да говорят свободно без влияние. Това помага на Nespresso да разбере по-добре динамиката на домакинствата в конкретни общности. Резултатите от интервютата, проведени в Сидамо, Етиопия, са категорични - 95% от жените не са завършили начално училище и над половината изобщо не са получили образование. В крайна сметка това се отразява на шансовете им за успех и най-вече на нивото им на увереност.

Подобряването на баланса между половете в отглеждането на кафе не може да бъде постигнато за една нощ. Има пречки пред по-голямото участие на жените в производството на кафе, силно вкоренени в социалните норми, които трябва да бъдат преодолени. От Nespresso смятат, че е техен дълг да се грижат за по-доброто обслужване на тези общности, поради което през 2018 г. започват да си сътрудничат с KIT Royal Tropical Institute за разработване на програма за техните агрономи, наречена Catalysts for Gender Transformative Change, която има за цел да ги обучи относно равенството между половете във веригите за доставка на кафе.

В продължение на шест месеца, на регионално ниво, се работи с местните производители на кафе с цел образоване и идентифициране на това как да бъдат наясно с неравенствата между половете в дадена област, като същевременно признават критичната роля на жените в този бизнес. Фермерите придобиват необходимите умения за увеличаване на достъпа на жените до знания, участие и учене, укрепване на нагласите и поведението. Към настоящия момент обучението се предлага в седем държави - Колумбия, Перу, Коста Рика, Никарагуа, Гватемала, Бразилия и Индия, а целта на компанията е да се разшири във всички страни от програмата AAA Sustainable Quality™. До края на 2020 г. над 225 души успешно са завършили програмата, като този брой ще нарасне и през 2021 г.

Отговорното кафе производство

Отдавна превърнала се в еталон за висококачествени кафе капсули, компанията работи с повече от 110 000 фермери в 15 страни, чрез своята програма AAA Sustainable Quality™ за внедряване на практики за устойчиво развитие в кафе плантациите и околната среда. През 2003 г. в сътрудничество с Rainforest Alliance, и по-късно присъединилата се Fairtrade International, Nespresso започна програма за помагане и подобряване добива и качеството на реколтите, като гарантира устойчиво предлагане на висококачествено кафе и спомага за подобряване поминъка на фермерите и техните общности.

Всяка стъпка от кафе производството на Nespresso се извършва под изключителен контрол на качеството - от снабдяването с кафе от най-прочутите в света местности до дистрибуцията към потребители по цял свят. Поради тази причина брандът се ангажира да върне на картата онези региони, които заради различни конфликти, климатични промени и политическа нестабилност са били на крачка от изчезване. Reviving Origins е тяхната дългосрочна програма, чрез която си партнират с фермерите от тези плантации, за да запазят потенциала им за производство на специализирано кафе.

Споделени ценности

Надграждайки партньорството, започнало през 2006 г., "Made with Care" подчертава дълбоката връзка между ценностите на Nespresso и Джордж Клуни, демонстрирайки как това да си посланик на марката може да се превърне в нещо още по-смислено.

"С Nespresso винаги сме споделяли страст към устойчивото развитие и благосъстоянието на фермерите. И ако изминалата година показа нещо, това е, че грижите са ключови за благосъстоянието и устойчивостта на общностите. Ето защо се чувствам привилегирован да застана редом до хора със същите ценности в движението "Made with Care" - от активисти, през известни личности, до някои от най-отдадените фермери и кафе експерти, които съм срещал. Заедно ние се ангажираме с устойчивостта, справедливостта и това да гарантираме, че можем да се наслаждаваме на страхотно кафе за бъдещите поколения", споделя Клуни.

Грижата във всяка чаша кафе

Кампанията "Made with care", оглавявана от Клуни, носи основните вярвания на Nespresso, че изработването на висококачествено кафе може да бъде едновременно изкуство и двигател за позитивна промяна - ако грижата е неизменна част от всеки детайл. Този дух е заложен в ценностната система на компанията - от програмата Nespresso AAA Sustainable Quality™, предназначена да гарантира избора само на най-качествените зърна кафе, като същевременно подобрява поминъка на фермерите и опазва околната среда, до нейния ангажимент да съживи застрашените кафета и общности с програмата си Reviving Origins. Същото това силно чувство за отговорност се крие и зад ангажимента на компанията да постигне неутрален въглероден отпечатък за всяка чаша кафе Nespresso до 2022 г.

"Грижата е дълбоко заложена в Nespresso", казва Анна Лундстром, главен бранд директор. "Като пазители на един от ценните природни ресурси, това е философия, която е в основата на всичко, което правим. Ние се ангажираме да предложим най-изтънченото кафе изживяване и да защитим най-доброто от нашия свят с човешка грижа и творчество. Нашият подход доказва, че добрият вкус и добрите ценности могат да вървят ръка за ръка. Горди сме да съберем толкова много приятели на марката с еднакви възгледи, в последната ни кампания", добавя тя.

Официалните магазини на Nespresso в България се намират на бул. "Черни връх" 100, в "Парадайс Център" и на бул. "Ситняково" 48, в "Сердика Център". Продуктите им може да намерите и онлайн на www.nespresso.bg.

От Nespresso вярват, че в съвършеното кафе няма нищо случайно. Това им позволява безкомпромисно да разширяват границите си с всяка стъпка по веригата - от дървото до чашата, целеустремени да поднесат едно истинско автентично кафе изживяване за всеки. Според тях всяка чаша кафе има потенциала да възобнови, възстанови и възроди различни природни и човешки ресурси. В основата на програмата им Positive Cup са заложени решения за непрекъснати подобрения и иновативна устойчивост, които да създават положително въздействие по веригата за създаване на стойност - от фермерите до потребителите на Nespresso.

Именно тази философия на Nespresso, че кафето може да бъде мощна сила за добро, е в основата и на комуникационната кампания "Made with Care" ("Създадено с грижа"). Кампанията стартира с видео, в което Джордж Клуни, дългогодишен глобален посланик на марката и член на Консултативния съвет за устойчиво развитие на Nespresso (NSAB), заедно с други приятели на бранда, изследват какво се крие зад всяка чаша Nespresso кафе, а именно - човешката грижа, вложена във всяка стъпка от веригата на производство.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

Още от Капитал