Американският бизнес иска яснота за митата при вноса от Китай

Reuters

Американският бизнес иска яснота за митата при вноса от Китай

Администрацията на Байдън засега не е облекчила условията за търговия

2730 прочитания

Reuters

© Reuters


Американският бизнес, който очаква нов подход към международната търговска политика след четири проблемни години по времето на Доналд Тръмп, има въпрос към администрацията на Байдън: какво ще стане с митата на бившия президент върху китайските стоки?

Конфронтацията с Китай, който е най-големият вносител на стоки в САЩ, се превърна в елемент от търговската политика на Доналд Тръмп. Той наложи мита върху китайски стоки на стойност милиарди долари, разочаровайки бизнес групи, които иначе одобряваха по-ниските данъци и по-леките регулации, въведени от предишната администрация.

По време на мандата на Джо Байдън обаче повечето мита остават, а някои американски бизнес групи започват да изразяват притесненията си, съобщава Financial Times.

"Вече минаха пет месеца, откакто новата администрация влезе в длъжностq и все още нямаме ясна представа за това каква е търговска политика с Китай", твърди Джон Голд, вицепрезидент на Националната федерация за търговия на дребно. "Това оказва голямо влияние върху компаниите, много от които се борят да оцелеят след COVID и поемат допълнителната тежест на тарифите."

По-близо до Тръмп

Цялостната политика на Байдън спрямо Пекин е по-близка до подхода на Тръмп, отколкото експертите очакваха. Цената на наложените от САЩ мита за компаниите, купуващи от Китай, се е увеличила. Механизмът, който позволяваше на предприятията да кандидатстват за изключения от тарифите, изтече в края на миналата година и все още не е възстановен.

Повече от 3500 американски компании, сред които Coca-Cola, Disney и Ford, както и по-малки производители, заведоха дела срещу администрацията на Тръмп заради митата при внос от Китай. Това е рекорд по заведени дела в Американския съд за международна търговия със седалище в Ню Йорк. Изслушванията са насрочени за тази година.

"Митата са силно непопулярни сред американските потребители и бизнеси, които поемат разходите", твърди Дъг Бари, говорител на Американско-китайския бизнес съвет. Като отбелязва, че много мита остават в сила, без да се посочва кога и дали ще бъдат вдигнати.

Досега администрацията на Байдън отклоняваше въпросите за митата с аргумента, че прави "преглед отгоре надолу" върху китайската търговска политика. Белият дом посочи, че борбата с принудителния труд, насърчаването на правата на работниците и опазването на околната среда са сред основните му търговски приоритети. В политически план бързото премахване на митата може да се окаже рисковано преди междинните избори за Конгрес през 2022 г., когато всеки признак на мекота към Китай може да отслаби демократите

Натискът от търговската политика на Китай пада върху Катрин Тай, търговския представител на САЩ. Най-добрият посредник по търговските въпроси на администрацията на Байдън веднага започна да провежда дипломатически разговори с чуждестранни колеги, когато се присъедини към Белия дом през март, но тя разговаря с Китай едва миналата седмица. Американските законодатели многократно са разпитвали Тай за китайските мита, като се позовават на щети за местните индустрии.

Някои мита върху вноса от Китай бяха премахнати, когато Тръмп постигна търговската си сделка от "първа фаза", според която Пекин се ангажира да закупи от САЩ 200 млрд. долара повече стоки и услуги през двете години, приключващи през 2021 г. Администрацията на Байдън досега не е разкривала много за това как гледа на придържането на Китай към споразумението и дали планира да започне преговори за "втора фаза".

"[Катрин Тай] никога не е публикувала отчет за представянето на Китай с някакви подробности", заяви Скот Кенеди, експерт по въпроси, свързани с Китай, в Центъра за стратегически и международни изследвания във Вашингтон. Според него това би трябвало да се оценява редовно. В изявления Тай твърди, че целта й е да прокара "търговска политика, ориентирана към работниците". Неотдавна администрацията предприе действия срещу китайски риболовен флот, за който твърди, че използва принудителен труд на своите кораби, като блокира вноса на риба тон и риба меч от компанията.

"Изглежда, в администрацията са далеч по-напреднали в дискусиите си за правата на човека и трудовите права, отколкото в тези за икономическата и търговската програма", заяви бивш държавен служител, свързан с американската бизнес общност. "Нараства усещането, че тези опитни хора не са сигурни какво да правят с Китай - че въпреки всичките си разочарования от Тръмп, те не пристигнаха в офиса с план, различен от това да похарчат много пари в страната за повишаване на конкурентоспособността, и сега просто се опитват да спечелят време с безкраен брой вътрешни прегледи и проучвания ", допълни бившият служител.

Американският бизнес, който очаква нов подход към международната търговска политика след четири проблемни години по времето на Доналд Тръмп, има въпрос към администрацията на Байдън: какво ще стане с митата на бившия президент върху китайските стоки?

Конфронтацията с Китай, който е най-големият вносител на стоки в САЩ, се превърна в елемент от търговската политика на Доналд Тръмп. Той наложи мита върху китайски стоки на стойност милиарди долари, разочаровайки бизнес групи, които иначе одобряваха по-ниските данъци и по-леките регулации, въведени от предишната администрация.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход