Moët Hennessy и "Авенди" отбелязват второ десетилетие на успешно партньорство

Двете компании подписаха нов 5-годишен договор за сътрудничество

Бранд мениджърът за Moët Hennessy в "Авенди" Лила Павлова
Бранд мениджърът за Moët Hennessy в "Авенди" Лила Павлова
Бранд мениджърът за Moët Hennessy в "Авенди" Лила Павлова
Бранд мениджърът за Moët Hennessy в "Авенди" Лила Павлова

Световноизвестната компания LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy, обединяваща някои от най-емблематичните луксозни марки, продължава присъствието на брандовете на българския пазар в партньорство с "Авенди", част от "ВМ Финанс Груп". Двете компании подновиха споразумението си за сътрудничество за следващите 5 години. Така "Авенди" продължава дългогодишната си успешна работа по маркетинга и дистрибуцията на марките от портфолиото на LVMH.

Компанията се грижи за дистрибуцията и маркетинга на марките шампанско Dom Pérignon, Veuve Cliquot, Ruinart, Moët & Chandon, Krug, La Grand Dame; коняк Hennessy; водката Belvedere; уиски брандовете Glenmorangie и Ardbeg; и вината от известните изби Cloudy Bay и Terrazas. Отскоро към това портфолио се добавя и чисто новият продукт на Moët Hennessy - Chandon Garden Spritz, вълнуваща комбинация от изключително пенливо вино с битер ликьор от свежи портокали. Партньорството между Moët Hennessy и "Авенди" започва преди 20 години с вноса на българския пазар на иконичните Dom Pérignon и Moët & Chandon и продължава до днес с постепенното разрастване на предлаганите продукти.

Тази 20-годишна обща история за доверие и успехи може да бъде разказана по най-различни начини. "Авенди" ни предлага един от тях, с който отбелязва важността на добрите партньорски отношения във времена като днешните. Ето как:

Повече от подпис

Доверието има нужда от смелост и обща посока, за да продължи да расте - какъвто е случаят на партньорството между Moët Hennessy и "Авенди".

Сътрудничество в името на утвърждаване на взаимните интереси - това е класическата, общодостъпна и вероятно общовалидна дефиниция за бизнес партньорство. Но няма успешно сътрудничество, което може да бъде вместено в предварително зададени параметри, важащи за всички. Истината е, че в основата на сполучливото и утвърдено във времето партньорство стоят резултатите - това, което си направил вчера, се отразява на всеки разговор, който ще проведеш днес, и на всяко ръкостискане, което те очаква утре.

Само че понякога утре идва без нищо от това, което е било сигурно вчера. И тогава отново резултатите успяват да върнат стабилността и да подредят бизнес смисъла зад всичко, което една организация прави. В моменти като тези, в които целият свят живее от пролетта на 2020 г. насам, особено важно за бизнес лидерите се оказа не само техните компании да са устойчиви и стабилни, а да разполагат със също толкова устойчиви и стабилни партньори.

В този смисъл, препотвърждаването на едно бизнес партньорство в ситуация като сегашната не е просто формален акт на продължаване на сключено във времето споразумение, а е договор, с който се чества спечеленото и затвърдено с годините доверие.

Тъкмо такова е партньорството на водещата компания в маркетинга и дистрибуцията на бързооборотни стоки "Авенди" със световния лидер в производството на висококачествени напитки Moët Hennessy. Двете компании дадоха висока оценка на взаимната си работа, подписвайки нов 5-годишен договор, с който затвърдиха желанието си да продължат да работят като екип и като доверени съюзници в името на утвърждаването на брандовете от портфолиото на Moët Hennessy.

Да представяш на българския пазар марки като Dom Pérignon, Moët & Chandon, Hennessy или Veuve Clicquot не е никак лесна задача заради огромната отговорност, традиция и труд, стоящи зад тях, но и заради новаторството, креативността и адаптивността на компанията, която ги обединява. Екипът на "Авенди" вижда всичко това като вълнуващо и смислено професионално предизвикателство и стои уверено и стабилно до световноизвестния си партньор, споделяйки не само грижата за неговите брандове, но и философията му.

Нови подходи към това да си предпочитан

"Да имаш партньор като Moët Hennessy носи безброй възможности. Глобално LVMH е новатор, провокатор, инициатор на идеи и не се страхува от промените. Смятам, че всяка компания, устояла на времето и предизвикателствата, се е справила именно заради способността си да се адаптира към променящата се динамична и конкурентна среда", казва бранд мениджърът за Moët Hennessy в "Авенди" Лила Павлова. Тя е човекът, който познава до най-малкия детайл марките в портфолиото на Moët Hennessy. Работата ѝ обаче включва познание не само за продукта, но и за потребителя - за неговите желания, представи, вкус.

"Развиваме марките от портфолио Moët Hennessy според световните насоки и глобални препоръки, но и според нуждите на нашия пазар и консуматор. Моята практика показва, че не всяка глобална инициатива може да донесе очакваните ползи за българския пазар. Тук "Авенди" като партньор може да оцени потенциала и да представи експертизата си", разказва Лила Павлова.

Грижата за марките на Moët Hennessy включва не само "опазването" на доброто име на брандовете, но и развиването им на местния пазар по най-подходящия за културата и средата начин с готовност да променяш играта, когато е необходимо.

Повечето инициативи и кампании на "Авенди", свързани с представянето на марките у нас, залагат тъкмо на новаторството и на смелия подход към клиенти и партньори. Затова например сега Лила Павлова и екипът на компанията се опитват да създадат нов тренд в консумацията на шампанско. Целта им е да разширят терена на категорията, като я "заведат" освен в нощните заведения, където тя традиционно присъства, и в ресторантите.

Идеята е в България да се изгради културата на "шампанско на чаша", както често се предлага напитката в много развити европейски държави.

Друг иновативен подход към представянето на питие, обичайно предпочитано от потребителите в България, каквото е уискито, е изборът на нова посока на комуникация. Наситеността на пазара от най-различни марки уиски предложи и наситеност от послания и "експертни" мнения, затова Glenmorangie, брандът под шапката на Moët Hennessy, измества фокуса към преживяването и към желанието на потребителя да опита нещо, в което се припознава, за да може лесно да отговори на въпроса "Това харесва ли ми?" И ако следва "Да", да няма необходимост от допълнителни обяснения, а едно "Просто е вкусно!" да е достатъчно.

В категория коняк "Авенди" също завърта гледната точка с цел да обърне и представите. А те обикновено са, че коняк се пие в зимните месеци по празниците. Това показват и числата - около 30% от годишните продажби на Hennessy се реализират в периода ноември - декември. Но истината е, че не е необходимо да се чака Коледа, за да си доставиш удоволствието от качествения коняк. По тази причина Авенди и Moët Hennessy си поставят амбициозната цел до 5 години марката Hennessy да излезе извън ограниченията на категорията коняк. Тази промяна вече започна с поредицата събития "Oh So classic cocktails" и продължава и през 2021 г., когато конякът ще излезе от стереотипите, за да влезе в коктейлите и сърцата на ценителите като питие, достойно за наслада през цялата година.

"Зад всяка кампания стои много труд и упоритост от страна на целия екип на "Авенди" - маркетинг и търговска сила. Благодарение на търговския екип успяваме да реализираме и позиционираме марките на Moët Hennessy по най-добрия начин", убедена е Лила Павлова и всичко, което казва, се потвърждава и от добрите резултати, отбелязвани от компанията. Самата тя има поглед върху работата в "Авенди" не само като бранд мениджър на Moët Hennessy, тъй като е част от фирмата вече няколко години. Всъщност Лила поема портфолиото на Moët Hennessy в началото на март 2020 г., когато затварят вратите на всички заведения и работата ѝ става практически невъзможна. Как се справяш в такава ситуация, когато на теб се разчита да отговаряш и да развиваш марки, чието позициониране и комуникиране изглежда напълно невъзможно? "Наложи се да адаптираме цялата стратегия, да се опитаме да променим и навиците на потребителите, които до момента смятаха, че консумацията на шампанско се случва само в дискотека или клуб", разказва Лила. И после добавя, че трудната ситуация ги е подтикнала да търсят нови пътеки за среща с потенциалните клиенти и на финала резултатите са се оказали много по-добри от очакваното.

Изкуството да си създаваш поводи

"Създадохме поводи, които да комуникират "вкъщи", позволихме на все повече хора да се докоснат до марките ни през електронната търговия и различни off-trade активности", обяснява Лила. Всичко това дава като резултат много по-широка разпознаваемост на брандовете сред нова публика, съответно нови почитатели и нови възможности за развитие - и за "Авенди", и за партньора им Moët Hennessy. Защото това също е част от успешното сътрудничество - да си уверен, че всяка стъпка напред за партньора ти е крачка в по-добра посока и за теб.

И макар настоящата ситуация да е предизвикателна за всички, вълнението в работата с подобни марки никога не отсъства, както потвърждава и Лила. "Най-голямо беше, когато в края на миналата година Moët Hennessy обявиха България за един от няколкото тестови пазара в Европа за новата марка в портфолиото си - Chandon Garden Spritz", разказва Лила. Сега тя е част от целия процес по въвеждането и позиционирането ѝ на пазара, което е сред най-ценните моменти в работата ѝ, защото ѝ носи мотивация и заряд. А те могат да се поддържат само в среда, която "гори" с твоя огън, както казва самата Лила. Заедно с това тя получава още знания, нови хоризонти и възможности за общуване с някои от големите професионалисти в бързооборотния (FMCG) сектор, но и нещо може би по-важно - вдъхновение. Лила разказва за брандовете от повереното ѝ портфолио с искреност и грижа, които издават едно - тя обича работата си, но и работата ѝ е безкрайно вълнуваща. И когато хора като Лила и екипа на "Авенди" заедно с компания като Moët Hennessy стоят от двете страни на едно бизнес партньорство, то е обречено на успех, защото работата се превръща в кауза, а доверието е същинската разменна монета - не просто подпис в края на важен документ.