Бъдещето на Amazon след Джеф Безос

Сделката за MGM ли е последният ход на главния изпълнителен директор

В ранните години на Amazon основателят на компанията Джеф Безос настояваше, че има реклами, които гигантът за онлайн пазаруване никога няма да публикува, например тези на оръжия. Те покриваха и пистолета Walther PPK на Джеймс Бонд. Когато продуцентите на "Скайфол", филмът от поредицата за Бонд от 2012 г., искаха да рекламират на сайта, от Аmazon първоначално ги информират, че кампанията ще наруши антиоръжейните правила на компанията. Студиото тогава каза "вървете по дяволите", по-късно си спомня мениджър в Amazon. "Кой е Джеймс Бонд, ако силуетът му не носи пистолет? Просто обикновен мъж."

Анекдотът е само един от многобройните случки в последната книга на Брад Стоун "Отвързаният Amazon" и веднага идва наум след новината за преговорите на Аmazon за покупката на Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), съсобственик на франчайза за Бонд (впоследствие стана ясно, че групата купува студиото за 8.45 млрд. долара - бел. ред.). Книгата на един от най-проницателните изследователи на компанията, спомага да се отговори на въпрос, който вълнува мнозина в момент, когато може би най-успешният бизнесмен в света се оттегля от ролята си на главен изпълнителен директор това лято (от 5 юли 2021 г.). Ще загуби ли натрупаната инерция базираният в Сиатъл гигант за електронна търговия и облачни услуги, чиито приходи нарастват със среден годишен темп над 40% в продължение на две десетилетия, без гологлавия си мозък и математически гений? Или подобно на самия франчайз за Бонд ще продължи да процъфтява дори с нови хора в главната роля?


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се